Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Rydd Norge - uproblematisk initiativ å støtte?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-02-15, 14:29   #1
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv

Observatøren sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 25
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Rydd Norge - uproblematisk initiativ å støtte?

Gjennom flere ulike kanaler har jeg den siste uken blitt tipset om Ryddnorge.no.

Det er et initiativ tatt av tre stykker (?) for å rette søkelys på økt beiting, reduksjon av kraftforbruk og kjekjøtt/annet kjøtt fra beite.

Jeg klarer ikke å lese meg frem til om de som står bak har en egen agenda (som produsenter eller investorer) eller om dette er et helt "rent" initiativ?

Hvis det er det siste, har jeg ingen problemer med å støtte opp om initiativet, men dessverre er jeg blitt skeptisk til kamuflert egenreklame.

Noen som kjenner mer til initiativet?

Gammel 02-02-15, 14:42   #2
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rydd Norge - uproblematisk initiativ å støtte?

Jeg har spurt en beiteivrig agronom jeg kjenner om råd.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-15, 14:58   #3
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva skulle være den "egne agendaen" her, da? De tre i organisasjonen ser ut til å ha andre jobber, de kan ikke tjene noe videre på dette, de har solid utdanning og later til å ha funnet en slags praktisk miljøaktivisme.

Jeg er positiv inntil det motsatte er bevist.

Gjengroing av landskapet er et kjempeproblem og jeg skulle gjerne lånt ei geit eller en sau selv innimellom for å holde buskaset i sjakk. Tempoet i veksten på vestlandet er ca 1 m (eller mer) i året og jeg har slitt ut to hagesakser på 4 år på en tomt på ett mål.

Sist redigert av Harriet Vane : 02-02-15 kl 15:04.
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-15, 15:49   #4
Odelia
Bør lage seg en tittel selv

Odelia sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg kunne tenke meg å låne en geit (er ikke de altetende da?) for å få yddet litt innendørs

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:50.