|
Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#2 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan minimere alt clutter på kjøkkenet?Jeg ville i hvert fall gått gjennom skapene og ryddet vekk alt jeg ikke har brukt det siste året. Da får man vel med seg alle høytider der man kanskje bruker utstyr til spesielle matretter som man ellers ikke lager.
![]() |
#3 |
lettere utlada
|
![]() Sv: Hvordan minimere alt clutter på kjøkkenet?Jeg aner ikke. Her må jeg følge med tror jeg.
![]() |
#6 |
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hvordan minimere alt clutter på kjøkkenet?Jeg har bare bestemte ting fremme: brødboks, kullsyremaskin, kaffemaskine, kjøkkenmaskin og blender. Hørtes mye ut, men det er spredd litt rundt så hovedinntrykket er rene flater. Resten i skap. Har litt mange plastbokser, men liksom ikke de jeg trenger.
![]() |
#7 |
kamerat
|
![]() Sv: Hvordan minimere alt clutter på kjøkkenet?Man trenger i hvert fall ikke flere av hver ting med mindre de forskjellige på en nyttig måte (størrelse, materiale).
![]() |
#10 |
Trøtt
|
![]() Sv: Hvordan minimere alt clutter på kjøkkenet?Jeg hadde alt for fulle kjøkkenskuffer og tok en runde i høst.
![]() |
#11 |
blid
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Hvordan minimere alt clutter på kjøkkenet?Jeg oppbevarer ting som brukes sjelden i kjelleren. Kakeformer, kakebokser, div plastbokser, kakefat o.l samt en del tørrvarer (ekstra mel, sukker, litt hermetikk, ekstra oppvaskmiddel o.l) plasseres i en bod i kjelleren. I tillegg har jeg fire sokkelskuffer som gir ekstra lagrinsplass på kjøkkenet
![]() |
#12 |
heimføing
|
![]() Sv: Hvordan minimere alt clutter på kjøkkenet?Jeg kvittet meg med mikrobølgeovn - varmer mat nesten like hurtig i steikovnen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan minimere alt clutter på kjøkkenet?En variant av å gå gjennom hva man har brukt i løpet av året er å legge alt kjøkkenutstyret i en eske (eller la oss være realistisk, flere esker). Når man har bruk for noe tar man det opp av esken og legger det på plass i skuffe/skap. Etter et år kaster man det som er igjen i esken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hvordan minimere alt clutter på kjøkkenet?Vi har alltid rot på kjøkkenbenken. Vi har begynt et nytt og bedre liv, og det virker faktisk.
![]() |
#15 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hvordan minimere alt clutter på kjøkkenet?
![]() |
#16 |
I mål
|
![]() Sv: Hvordan minimere alt clutter på kjøkkenet?Vi har ikke vannkoker og mikrobølgeovn, og heller ikke noe av det mer fancy, som kullsyremaskin og eggkoker. Blenderen er oppe på skapet, tas bare ned ved bruk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Hvordan minimere alt clutter på kjøkkenet?Jeg har vannkoker, mikro, stavmikser og mixmaster. Det meste av kakebakeutstyr befinner seg i et skap i gangen opp.
![]() |
#18 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Hvordan minimere alt clutter på kjøkkenet?Vi skal pusse opp kjøkkenet etterhvert og når jeg får induksjonsovn har jeg tenkt å kvitte meg med vannkoker. Mikrobølgeovn trenger jeg heller ikke. Lager kaffe i presskanne og har heller ikke kaffemaskin.
![]() |
#19 |
Trøtt
|
Jordbærdeler har jeg ikke. Alle bakedingser som er litt sånn "special occasion" har jeg i en egen IKEA boks i kjelleren. Sammen med kakeformer, brødformer, kaketine og alt sånt. Krumkakejernet må også flyttes ned dit kom jeg på.
![]() |
#20 |
Mother of Dragons
|
Å, håh. Jeg har fylt kjellerkjøkkenet med enda mer spesialsære ting som kakejuvelformer, linzerformer, madeleineformer, og kjøkkenmaskiner jeg bruker sjeldnere som foodprosessor, blender, vaffeljern nr 2, pastamaskin, 5 bokser med pepperkakeformer, kransekakeformer.
![]() |
|
|