Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Opp til 5000 liter vann brukes på å tilvirke en t-skjorte

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-02-15, 21:32   #1
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opp til 5000 liter vann brukes på å tilvirke en t-skjorte

Schrødingers katt akkurat nå.

Var du klar over dette og hvor mye klærproduksjonen forurenser? Vannet er jo bare en del av det. Det kan være slik at naturprodukter som bomull forurenser mer en kunstige stoffer. Og ikke kjøpt sorte klær om du vil være miljøbevisst, de forurenser mest.

Jeg var definitivt ikke klar over at det var så mye vann som ble brukt.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-15, 10:02   #2
celebelen
Dragedytteren

celebelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Opp til 5000 liter vann brukes på å tillvirke en t-skjorte

Jeg visste at bomull var lite bærekraftig, men 5 000 liter vann pr t-skjorte var mer enn jeg hadde trodd, ja.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-15, 10:07   #3
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Dette gir meg enda mer motivasjon til å slite på de klærne jeg har selv om jeg er veldig lei av dem.

Sist redigert av Tangerine : 06-02-15 kl 10:08. Årsak: Skrivefeil.
Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-15, 10:08   #4
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Det er jo helt grusomt. Må virkelig gå en ny runde med meg selv og forbruket. Dette kommer jo i tillegg til at det flys verden rundt, at det er arbeidere, noen av dem barn som lager klærne under uverdige forhold.

Vi har jo blitt så moderne, kvittet oss med "husmenn", men har en hel verden med underbetalte tjenere i den fattige delen av verden. Og ødelegger jorda.

Huff.

Gammel 06-02-15, 10:10   #5
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

20.000 liter vann går med til produksjonen av ETT kilo biff. Skremmende få som tenker over dette.

Gammel 06-02-15, 10:40   #6
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Vi burde etablere fabrikker her på vestlandet asap zulu!

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-15, 11:09   #7
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Jeg kjøper svært lite klær til meg selv, men bruker til gjengjeld nesten bare svarte klær... Vesla kan jeg bli enda flinkere å kjøpe litt mindre klær til.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-15, 12:32   #8
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bomull er virkelig en miljøsynder. Det bruker mye vann, og dyrkes ofte i lavkostland der lokalbefolkningen virkelig trenger det lille vannet selv. Så om man skal ha bomull, kjøp økologisk, og bruk det opp! Der man kan, kjøp gjerne viskose/rayon/kunstsilke (som lages av trefibre, egentlig litt det samme som slik bambusklær lages) og bambus.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-15, 12:53   #9
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Nei, det visste jeg ikke. Jammen godt at yngste arver såpass mye som han gjør.

Vi har lite sorte klær heldigvis.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:12.