|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Opp til 5000 liter vann brukes på å tilvirke en t-skjorteSchrødingers katt akkurat nå. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Dragedytteren
|
Sv: Opp til 5000 liter vann brukes på å tillvirke en t-skjorteJeg visste at bomull var lite bærekraftig, men 5 000 liter vann pr t-skjorte var mer enn jeg hadde trodd, ja.
|
|
|
#3 |
|
Eklektisk
|
Sv: Opp til 5000 liter vann brukes på å tillvirke en t-skjorteDette gir meg enda mer motivasjon til å slite på de klærne jeg har selv om jeg er veldig lei av dem. Sist redigert av Tangerine : 06-02-15 kl 10:08. Årsak: Skrivefeil. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Off the map.
|
Sv: Opp til 5000 liter vann brukes på å tillvirke en t-skjorteDet er jo helt grusomt. Må virkelig gå en ny runde med meg selv og forbruket. Dette kommer jo i tillegg til at det flys verden rundt, at det er arbeidere, noen av dem barn som lager klærne under uverdige forhold.
|
|
|
#5 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Opp til 5000 liter vann brukes på å tillvirke en t-skjorte20.000 liter vann går med til produksjonen av ETT kilo biff. Skremmende få som tenker over dette.
|
|
|
#6 |
|
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
Sv: Opp til 5000 liter vann brukes på å tillvirke en t-skjorteVi burde etablere fabrikker her på vestlandet asap zulu!
|
|
|
#7 |
|
En anelse distre
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Opp til 5000 liter vann brukes på å tillvirke en t-skjorteJeg kjøper svært lite klær til meg selv, men bruker til gjengjeld nesten bare svarte klær... Vesla kan jeg bli enda flinkere å kjøpe litt mindre klær til. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Glamorøs
|
Sv: Opp til 5000 liter vann brukes på å tillvirke en t-skjorteBomull er virkelig en miljøsynder. Det bruker mye vann, og dyrkes ofte i lavkostland der lokalbefolkningen virkelig trenger det lille vannet selv. Så om man skal ha bomull, kjøp økologisk, og bruk det opp! Der man kan, kjøp gjerne viskose/rayon/kunstsilke (som lages av trefibre, egentlig litt det samme som slik bambusklær lages) og bambus.
|
|
|
#9 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Opp til 5000 liter vann brukes på å tillvirke en t-skjorteNei, det visste jeg ikke. Jammen godt at yngste arver såpass mye som han gjør.
|
![]() |
|
|