Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Trondheim-Stavanger

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-02-15, 22:17   #1
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Trondheim-Stavanger

Hva bør man få med seg på denne strekningen?
Planen er Trollstigen, Loen (Via Ferrata), Preikestolen og Bergen by med Fløyen.
Hva annet er verdt å se og oppleve?
Dette er veldig ukjent område for meg.

Gammel 08-02-15, 22:20   #2
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Trondheim-Stavanger

Vikafjellet er finere enn Loen synes jeg. Men det er godt mulig jeg er litt farget av at jeg var veldig stresset da jeg kjørte gjennom Loen sist gang.

Gammel 08-02-15, 22:21   #3
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Atlanterhavsveien

Gammel 08-02-15, 22:23   #4
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Geiranger vil dere jo få med om dere skal innom trollstigen. Kjør over valdresfløya. Dere kjører gjennom otta og - der har de rafting, i Sjoa. Vøringsfossen er vel og mellom Trondheim og Bergen.

Gammel 08-02-15, 22:23   #5
Odelia
Bør lage seg en tittel selv

Odelia sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Skal dere bare én vei slik at det da eventuelt står mellom å kjøre via Bergen eller eksempelvis Odda?

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-15, 22:30   #6
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Odelia, her.

Skal dere bare én vei slik at det da eventuelt står mellom å kjøre via Bergen eller eksempelvis Odda?

Alt er åpent enda, men det er mulig vi blir fristet til raskeste vei hjem etter kronglete opplevelsesvei sørover med 9 åring som hater bilkjøring!

Gammel 09-02-15, 00:05   #7
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Preikestolen er da ikke Stavanger.
De har utrolig god mat på fjellstua der.

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-15, 00:09   #8
Odelia
Bør lage seg en tittel selv

Odelia sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Ok. Hvis dere vurderer indre veien hadde jeg tatt turen innom Moods of Norwayutsalgene i Stryn, Hotel Alexandra i Loen, Ricco Veroutsalget i Olden (evt Stryn), Skogstadoutleten i Innvik (og stoppet på toppen av svingene som er sørover for Utvik og kikket på den nydelige utsikten og det blå brevannet over Innvikfjorden), Jostedalsbreen, Norsk bremuseum i Fjærland, Solvorn utenfor Sogdal (og sett på Walaker hotell, og muligens også tatt svippturen med ferje over til Ornes og sett på Urnes stavkirke), Lærdalstunnelen, Flåmsbana - men da blir det omvei om dere skal over Vikafjellet også (veldig fint på Vikafjell mtp mange kladder av blå snø selv midt på sommeren, men du ser egentlig mye av det samme om du kjører strekningen Skei - Sogndal), Voss (og tittet på Fleischer's Hotel). Og hvis du da ikke tar til høyre til Bergen, men kjører en veldig omvei hadde jeg prøvd meg på Skjervsvegen fremfor tunnelen om dere ikke er for bilsyke (skikkelig hårnålsvinger med foss og store stigninger), Hardangerbrua og Låtefossen. Men de siste der blir nok for stor omvei om dere skal til Bergen.

Fortsetter dere nedover Riksvei 13 derimot, er det jo ikke lange avstikkeren til Prekestolen

Nå er det mange, mange år siden jeg har kjørt ytre veien nord for Haugesund, og husker lite av det, men i alle tilfeller er det fantastisk natur oppover mot Stryn (som er det lengste nord jeg har vært) indre veien. Vi kjører denne turen noen ganger i året, og jeg gleder meg til neste uke når vi skal den veien igjen (nå som barna er rolige og tåler godt lange bilturer).

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:14.