Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Snodig strikkeoppskrift

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-02-15, 21:52   #1
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Snodig strikkeoppskrift

Jeg holder på med et sett til baby, og er nå godt i gang med jakken. Bolen er ferdig, og jeg har lagt opp til første erme.

På listen over plaggets mål, så er ermlengde oppgitt til 20 cm i den størrelsen jeg strikker.

Jeg leser kjapt gjennom oppskriften før jeg går i gang, bare for å ha en liten oversikt, og det er her jeg da stopper opp og ser at dette ikke stemmer helt...

Jeg skal legge opp 44 masker, og så strikke en vrangbord på 2 cm. Videre skal det strikkes glattstrikk, og jeg skal øke 2 masker hver cm til 84 masker.

Greit nok. Helt til jeg begynner å regne på dette... Det skal økes 40 masker totalt, noe som tilsier at jeg skal øke 20 ganger. 20 ganger med 1 cm mellomrom. Det vil da si over 20 cm, og med vrangborden i tillegg så er jeg oppe i 22 cm, på noe som er oppgitt til å skulle bli 20 cm...

Jeg har strikket såpass mye at jeg kan å trikse til dette. Jeg øker jevnt, og om jeg ikke har nådd 84 masker ved full lengde, så får det bare være. Noen maskers forskjell utgjør ikke store forskjellen. Men jeg finner det utrolig rart at det er slike feil i oppskrifter. Ikke første gangen jeg opplever det.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-15, 22:06   #2
Plingo
Erfaren

Medlem siden: Aug 2010
Plingo er populærPlingo er populærPlingo er populærPlingo er populær
Standard

Sv: Snodig strikkeoppskrift

Mulig jeg tenker helt feil nå, men...

Strikk 2 cm vrangbord, øke omgang , 1cm, øke omgang, 1 cm and so on, og avslutt med øke omgang da kommer du vel til 20 cm.

Plingo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-15, 22:19   #3
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Snodig strikkeoppskrift

Jo, det stemmer, men samtidig så skal det felles under armen et stykke før hel lengde, og da må jeg jo også være ferdig med økningene.

Men jeg kjører på og får så mange masker som jeg får. Om jeg havner på 80 så utgjør ikke det så mye.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:53.