Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Hva er forskjellen på iphone 5, 5C og 5S?

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-02-15, 22:10   #1
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.402
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Hva er forskjellen på iphone 5, 5C og 5S?

Jeg har altså en 5'er. Batteriet er elendig, må lades to ganger om dagen, så jeg lurer nå virkelig på å kjøpe meg noe bedre. Jobben dekker deler, men jeg har likevel ikke noe behov for noe voldsomt dyre greier, så 6 utgår.

Men, hva er forskjellen på de ulike 5 modellene? Hva kan S eller C som min vanlige 5'er ikke kan?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-15, 22:13   #2
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er forskjellen på iphone 5, 5C og 5S?

Selges 5 lenger? 5c selges visst kun med 8gb lagring. (Iallefall hos apple) det funker ikke.

5 s har fingeravtrykksensor og bedre skjerm tror jeg

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-15, 22:17   #3
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.011
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er forskjellen på iphone 5, 5C og 5S?

Min mening er at det er dumt å ikke gå for den nyeste modellen dersom man har anledning, for Apple kommer alltid med oppgraderinger av OS som gjør at gamle modeller går dårligere.

Så selv om du klarer deg med 5s nå, så er det ikke sikkert det er like greit om ett eller to år.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-15, 22:29   #4
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.402
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva er forskjellen på iphone 5, 5C og 5S?

Se der, lærte allerede masse nytt.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-15, 22:53   #5
emin
Engel med shit på vingene
 
emin sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 4.290
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva er forskjellen på iphone 5, 5C og 5S?

Hun har en vanlig 5'er.

__________________
-01 -07 og Minstemor -10

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-15, 23:00   #6
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.402
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva er forskjellen på iphone 5, 5C og 5S?

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Hvis du er fornøyd med telefonen du har, og du har kvittering på den, så er det mulig å kjøre en reklamasjon på det med batteriet. Du får sannsynligvis en erstatningstelefon, som du enten kan beholde eller selge for 3000 eller mer.
Just sayin'.

Edit: Ihvertfall hvis det er en 5s.

Den er kjøpt i USA, så det nytter ikke å reklamere tror jeg.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-15, 23:14   #7
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.011
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er forskjellen på iphone 5, 5C og 5S?

Det finnes folk som skifter batterier på iPhoner, gjerne de samme som skifter knuste glass, så det kan jo være verdt å undersøke pris på det.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-15, 12:29   #8
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva er forskjellen på iphone 5, 5C og 5S?

Hvis det er det kjente batteriproblemet, tror jeg du skal kunne reklamere uansett hvor i verden du er - det er en utvidet garanti på dette ettersom Apple har anerkjent problemet som svært omfattende.

Du kan sjekke status for dette og få mer informasjon på Apple sine websider. Er det berørt, skal det vel bare være å levere inn til en autorisert Apple-partner, uavhengig av hvor man har kjøpt den.

https://www.apple.com/no/support/iphone5-battery/

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-15, 15:31   #9
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er forskjellen på iphone 5, 5C og 5S?

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Jepp, som mrc sier. Men man må ha kvittering på kjøpet.

Nope, det må må man ikke. Eplehuset i Oslo kunne ta i mot og sende min telefon inn til (gratis) fiksing, men så lenge den ikke var kjøpt gjennom dem kunne de ikke gi meg lånetelefon i mellomtiden.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-15, 21:38   #10
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.402
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva er forskjellen på iphone 5, 5C og 5S?

Opprinnelig lagt inn av LaBanga, her.

Det finnes folk som skifter batterier på iPhoner, gjerne de samme som skifter knuste glass, så det kan jo være verdt å undersøke pris på det.

Ja, det kan jo det.

Mulig problemet også skyldes at telefonen er bøyd? Jeg hadde den i en veske i sommer på en varm terrasse på Sørlandet. Oppdaget senere at telefonen er bøyd rett og slett. Så jeg aner ikke om det er batteriet eller noe annet. Jeg har heldigvis ikke betalt så mye for telefonen, den duger til mitt bruk enda.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-15, 22:39   #11
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.402
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva er forskjellen på iphone 5, 5C og 5S?

Dytter på denne for jeg er så lei av å måtte lade telefonen hele tiden. Trenger altså ny, men ser liksom ikke for meg å kjøpe en dyr 6'er så hva velger jeg i stedet?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-15, 10:43   #12
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.714
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er forskjellen på iphone 5, 5C og 5S?

Jeg byttet til Sony xperia z3 compact, fra iPhone 4. Har hatt den veldig kort tid, men er veldig fornøyd så langt.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-15, 22:51   #13
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.402
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva er forskjellen på iphone 5, 5C og 5S?

Opprinnelig lagt inn av Che, her.

Selges 5 lenger? 5c selges visst kun med 8gb lagring. (Iallefall hos apple) det funker ikke.

5 s har fingeravtrykksensor og bedre skjerm tror jeg

Er 8GB alt for lite?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-15, 23:25   #14
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er forskjellen på iphone 5, 5C og 5S?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Er 8GB alt for lite?

Ja. Jeg har 16 på min 5s, og jeg syns det er for lite. Noen playlister, podcasts og bilder så er det fullt. Bare operativsystemet tar jo ganske stor plass. Min er kjøpt inn av jobben, så jeg hadde ikke noe valg, men hadde jeg kjøpt selv hadde jeg gått opp en størrelse.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-15, 11:15   #15
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.894
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er forskjellen på iphone 5, 5C og 5S?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Er 8GB alt for lite?

Ja, jeg har 16 og synes det er i det minste laget. Hadde jeg kjøpt selv, hadde jeg kjøpt med mer minne, men 16 er hva vi får på jobb.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-15, 12:53   #16
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.402
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva er forskjellen på iphone 5, 5C og 5S?

Bestemt meg for iphone 5S, må bare få bestilt.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-15, 13:46   #17
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.894
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er forskjellen på iphone 5, 5C og 5S?

Er du sikker på at du vil kjøpe en 5s nå når 6s er kommet? Med tanke på at den ikke skal bli utdatert så snart, ville jeg nok heller gått for en 6.

(Er selv litt 'irritert' over at min 5s tok kvelden slik at jeg måtte kjøpe en 6 og ikke kunne vente på 6s)

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-15, 19:43   #18
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.402
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva er forskjellen på iphone 5, 5C og 5S?

Det endte med en 5S. Faktura går til jobben, noe dekkes, resten må jeg betale. Tenker den holder fint til mitt bruk.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no