|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Aktiv
Medlem siden: Oct 2007
![]() |
Hvor mye i dåpsgave til niese?... Sist redigert av kharadra : 11-01-16 kl 15:37. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
...
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mye i dåpsgave til niese?Enig med Nenne - og jeg syns ikke man kan "forlange" 1000 heller. Det er mange faktorer som spiller inn. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mye i dåpsgave til niese?Vi har kjøpt sølje til guttene og smykke og ullteppe til jentene. Pris 500-700kr. Føler meg på ingen måte gniten. 1000 er konfirmanttakst hos oss. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
søt
Sv: Hvor mye i dåpsgave til niese?1000 er virkelig nok!
|
|
|
#7 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Hvor mye i dåpsgave til niese?1000 er nok i min verden. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
Sv: Hvor mye i dåpsgave til niese?Jeg synes også 1000 er nok.
|
|
|
#9 |
|
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mye i dåpsgave til niese?Vi kjøpte noe for ca 1000 da vår niese ble døpt for noen måneder siden. 2000 hørtes veldig mye ut. Hadde ikke vært aktuellt her.
|
|
|
#10 |
|
|
Sv: Hvor mye i dåpsgave til niese?Jeg har brukt 2000,- på mine nevøer, men jeg er den eneste familien de har på mors side, så da blir det jo litt spesielt.
|
|
|
|
#11 |
|
Jordbærpiken
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mye i dåpsgave til niese?1000 kr er en kjempefin sum. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: Hvor mye i dåpsgave til niese?Vesla fikk 500,- av onklene og tantene, synes det var helt greit jeg. Kunne ikke falt meg inn å reagere negativt, det skal ikke være en pengefest og en konkurranse om hvem som gir mest. Svigers har alltid gitt mye fordi de har god råd (alle barna har fått 5000 hver til dåp/navnefest) men jeg hadde jo ikke akkurat reagert negativt om beløpet var mindre. Jeg blir så oppgitt over dette pengemaset.
|
|
|
#14 |
|
Dig for victory!
|
Sv: Hvor mye i dåpsgave til niese?Jeg synes 500 til nevøer og nieser er mer enn nok. Vi har bare vært faddere til nevøer, så vi har ikke gjort noe særlig forskjell, 500-700 kroner maks. Søsknene våre har ikke like god økonomi som oss heller, så vi har ikke sett noen grunn til å presse opp beløpet enda mer.
|
|
|
|
#15 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Hvor mye i dåpsgave til niese?Jeg kjøpte dåpsgave for rundt 1000 kr til min niese nå nylig, og jeg var fadder. I vår familie (og også i svigerfamilien) ligger vi på rundt tusenlappen til dåp (faddere) og på 1500 når man er faddere til konfirmant. Jeg synes det er mer enn nok penger, for å være helt ærlig, og kommer ikke til å rynke på nesten om noen skulle gi mindre til min konfirmant nå i vår. Alle i vår familie har OK økonomi, men jeg ser jo lett problemet hvis lista er lagt såpass høyt i familier der noen av medlemmene ikke har råd til så dyre gaver. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Dig for victory!
|
Sv: Hvor mye i dåpsgave til niese?Til konfirmasjon hadde jeg sagt 1000. Det er en mye større anledning, i min verden.
— Roald Dahl, Matilda Sist redigert av Matilda : 27-02-15 kl 10:07. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Hvor mye i dåpsgave til niese?Jeg har kjøpt det samme til mine 3 fadderbarn, uavhengig av om det var noe slektskap eller ikke. Jeg kan tenke meg at det kostet 4-500 kroner. For meg var ikke summen det viktigste, men at de skulle få akkurat det jeg hadde tenkt at de skulle få. En gave som passet til det at jeg hadde sagt ja til å være fadder.
|
|
|
|
#18 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Hvor mye i dåpsgave til niese?Vi gir dåpsgave for ca 500 kr når vi ikke er faddere. Og siden vi nå har hvertfall et tosifret antall nevøer/nieser, og vel så det, så er jeg glad vi la oss på et edruelig beløp.
|
|
|
|
#19 |
|
En anelse distre
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mye i dåpsgave til niese?Jeg synes 500,- er nok og blir litt trist av at det er visse "krav" ift hvor mye man burde gi. I min familie er det vanlig å gi mindre også, alt etter hva slags økonomi man har. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
Sv: Hvor mye i dåpsgave til niese?Ingenting blir vel feil, men 2000 er da skrekkelig mye i en dåp? |
|
|
|
![]() |
|
|