Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Kjøpe brukt merkeveske på Finn, muligens uten kvittering

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-02-15, 10:40   #1
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.847
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Kjøpe brukt merkeveske på Finn, muligens uten kvittering

Jada, jeg blir helt påvirket av alle disse merkeveskene som vises frem herinne.

En på jobben har en veske i samme merke så jeg har kjent på skinnet og sett "utsmykningen".
Jeg tittet litt på Finn og det er en veske som selges i området der jeg bor.
Utifra valutakalkulator så koster vesken nå NOK 4.300,- Er kjøpt i Roma.
Denne skal selges for 2.500,- Jeg har spurt om kvittering så hun skulle lete etter det.
Men hvordan ser jeg om vesken isåfall ikke er ekte?
Hadde du kjøpt veske brukt, evt uten kvittering?

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-15, 10:43   #2
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.160
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøpe brukt merkeveske på Finn, muligens uten kvittering..

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Jada, jeg blir helt påvirket av alle disse merkeveskene som vises frem herinne.

En på jobben har en veske i samme merke så jeg har kjent på skinnet og sett "utsmykningen".
Jeg tittet litt på Finn og det er en veske som selges i området der jeg bor.
Utifra valutakalkulator så koster vesken nå NOK 4.300,- Er kjøpt i Roma.
Denne skal selges for 2.500,- Jeg har spurt om kvittering så hun skulle lete etter det.
Men hvordan ser jeg om vesken isåfall ikke er ekte?
Hadde du kjøpt veske brukt, evt uten kvittering?

Det kan du sikkert google.
Jeg har ikke peiling på vesker så jeg hadde ikke kjøpt en dyr brukt veske uten kvittering.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-15, 10:47   #3
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.847
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøpe brukt merkeveske på Finn, muligens uten kvittering

Hva mener du med å google om den er ekte eller ikke? Jeg har heller ikke særlig peiling så vet ikke om jeg hadde kjent forskjell på skinnet eller sett forskjell på "blingen" når jeg står der i døra og skal avgjøre det...

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-15, 10:50   #4
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.160
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøpe brukt merkeveske på Finn, muligens uten kvittering

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Hva mener du med å google om den er ekte eller ikke? Jeg har heller ikke særlig peiling så vet ikke om jeg hadde kjent forskjell på skinnet eller sett forskjell på "blingen" når jeg står der i døra og skal avgjøre det...

Google merket og modell og how to tell if it's fake eller noe sånt.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-15, 10:52   #5
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.053
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjøpe brukt merkeveske på Finn, muligens uten kvittering

Det er et forum som heter purseforum http://www.forum.purseblog.com/
.

Der kan du laste opp bilder av det du vil kjøpe, og så kan de andre brukerne verifisere om de mener den er ekte eller ei.

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-15, 10:56   #6
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.847
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøpe brukt merkeveske på Finn, muligens uten kvittering

Åja. Takk for tips.
Har sett på bilder av noen vesker at det vises frem en medaljong inni vesken som er sydd fast. Er det sånne i alle disse merkeveskene, kanskje?
Rart at det ikke er tatt bilde av det her da?

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-15, 11:05   #7
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kjøpe brukt merkeveske på Finn, muligens uten kvittering

Du får ikke sett vesken før du kjøper? Jeg har kjøpt brukt på finn men kjøper alltid i Oslo eller omegn slik at jeg kan se produktet før jeg kjøper.

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-15, 11:11   #8
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.847
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøpe brukt merkeveske på Finn, muligens uten kvittering

Joda, hun bor i området så jeg får jo se og kjent på vesken men det hjelper jo lite når jeg rett og slett ikke har peiling vel.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-15, 11:11   #9
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.053
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjøpe brukt merkeveske på Finn, muligens uten kvittering

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Åja. Takk for tips.
Har sett på bilder av noen vesker at det vises frem en medaljong inni vesken som er sydd fast. Er det sånne i alle disse merkeveskene, kanskje?
Rart at det ikke er tatt bilde av det her da?

En slik en mener du?



Det er ikke alle merker som har denne. Dette er et bilde av en Mulberry-vekse, og de fleste veskene herfra har en slik en. Ofte med et serienummer gravert på baksiden.

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-15, 11:12   #10
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.847
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøpe brukt merkeveske på Finn, muligens uten kvittering

Ja, sånn medlajong. Er det sånn på alle disse dyre veskene?

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-15, 11:19   #11
Cauchy
Bør lage seg en tittel selv
 
Cauchy sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Innlegg: 1.713
Cauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kjøpe brukt merkeveske på Finn, muligens uten kvittering

Hverken kvittering eller "certificate of authenticity" er garanti for at vesken er ekte. Støtter forslaget om å få den verifisert på purseforum.

Cauchy er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-02-15, 11:22   #12
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kjøpe brukt merkeveske på Finn, muligens uten kvittering

Jeg kanskje du vil merke på vedkommende om ikke vesken er ekte om du møter opp. Særlig hvis du på forhånd har spurt om kvittering og hun vet du er opptatt av dette.

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-15, 11:30   #13
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.847
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøpe brukt merkeveske på Finn, muligens uten kvittering

Nei, æsj. Det er ikke sååå viktig altså. Ble bare veldig fristet og har en på jobben som styrer på her nå..

Forresten, vi skal muligens til København i påsken og skal helt sikkert til Berlin i sommer.
Er det rimeligere å kjøpe merkeveske der, tro? Ja, istedenfor butikken i Oslo sentrum?

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-15, 11:39   #14
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.053
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjøpe brukt merkeveske på Finn, muligens uten kvittering

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Er det rimeligere å kjøpe merkeveske der, tro? Ja, istedenfor butikken i Oslo sentrum?

Tror at prisene er ganske like.

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-15, 11:54   #15
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.847
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøpe brukt merkeveske på Finn, muligens uten kvittering

Jeg sendte mail på mandag og fikk svar i dag tidlig og da skulle jeg få den for 2500,- om jeg tok en kjapp avgjørelse..
Jeg spurte etter kvittering og hun sa at hun muligens hadde det og skulle lete litt etter det. Jeg synes jo det var litt rart svar. Vesken har ligget ute i flere uker, ift datoen som står i annonsen. Det må da være andre som også har spurt etter en kvittering.
Nei da dropper jeg det.
Takk for alle svar.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-15, 14:54   #16
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.880
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøpe brukt merkeveske på Finn, muligens uten kvittering

Kva merke er det da, og kva slags veske er det? En anna ting å spørre om er dustbag.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-15, 15:01   #17
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.847
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøpe brukt merkeveske på Finn, muligens uten kvittering

Jo, det står at orginal støvpose følger med. Er det et bra tegn? Den kan jo også være fake, vel?
Off, jeg er så usikker og så har jeg ikke noe peiling da.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-15, 15:17   #18
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.753
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøpe brukt merkeveske på Finn, muligens uten kvittering

Jeg er dritdårlig på å ta vare på kvitteringer og vurderer å selge en veske. Det er jo dumt at jeg ikke har kvitteringen da, forstår jeg. Det er slik jeg ikke har tenkt på. Dustbag har jeg jo, men man skulle vel kunne lage fake dustbags også?

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-15, 15:18   #19
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøpe brukt merkeveske på Finn, muligens uten kvittering

Jeg tviler på at hun har kjøpt den kontant? Mest sannsynlig er den betalt med kort om den er ekte og kjøpt i ordentlig butikk uansett om den er kjøpt i utlandet eller hjemme. Så om hun ikke finner kvitteringen så må hun da klare å hoste opp en kontoutskrift med uttaket/transaksjonen sånn at du kan sjekke ut butikken den er kjøpt i også sånn for sikkerhets skyld om dette er en seriøs butikk.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-15, 17:17   #20
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv
 
Carpe Diem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 3.678
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kjøpe brukt merkeveske på Finn, muligens uten kvittering

Jeg hadde ikke kjøpt så dyr veske uten å få se kvittering
Har hun sagt hvor, når og i hvilken butikk vesken er kjøpt? Hvis du googler navnet på vesken, kommer det opp bilder av samme veske, eller ser de ulike ut?

__________________
x x x
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no