|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Tar en fot av gangen
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Når dyrene blir gamleVi har ei tispe på snart 11 år. Hun begynner å få kuler både her og der, og jeg vet at jeg snart må ta en tung avgjørelse. Men hun virker rask og våken. Den forrige hunden vår ventet vi alt for lenge med, så jeg vil ikke at hun skal lide. Men hvordan vet jeg om hun har det vondt? En hund kan bli veldig syk før den gir tegn til smerte. Dette er vankelig.
![]() |
#2 |
Livsnyter
|
![]() Sv: Når dyrene blir gamleJeg tror magefølelsen sier deg hvis hunden har det bedre på de evige marker. Familiehunden vi hadde da jeg var liten viste seg at var alvorlig syk da vi avlivet henne. Men når vi i ettertid har snakket om hundens siste leveår så burde vi ha skjønt at hun var i ferd med å bli veldig syk. Du er en hundevant person som jeg er overbevist om at skjønner når tiden er inne for henne. Håper dere fortsatt har noen fine mnd/år fremfor dere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Tar en fot av gangen
![]() Sv: Når dyrene blir gamleMagefølelsen min sier at noe er galt, men hun var til helsjekk i fjor høst uten at de fant noen ting. Da tok vi orienteringsposter og slet henne ut. Det kan jo være alderen. Hun hadde noen kuler som dyrlegen sa vi skulle følge med, nå har hun fått en på innsiden av låret også. Myk og bevegelig. Jeg vet ikke om den kan være farlig.
![]() |
#4 |
Etylbarbital
![]() Sv: Når dyrene blir gamleHar du anledning til å veie dyret? Vektnedgang er gjerne et tidlig klinisk tegn.
![]() |
#5 |
Tar en fot av gangen
![]() Sv: Når dyrene blir gamleJa, men jeg vet ikke hva hun veide før. Hun spiser masse uten å legge på seg. Det blir nok en til tur til dyrlegen.
![]() |
#6 |
Etylbarbital
![]() Sv: Når dyrene blir gamle
![]() |
#7 |
Livsnyter
|
![]() Sv: Når dyrene blir gamleEn annen ting som er greit å følge med på er vanninntaket. Dyr drikker ofte mye mer ved sykdom. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Gjør så godt som jeg kan.
![]() Sv: Når dyrene blir gamleVille tatt en tur til dyrlegen og fått en helsjekk på henne, lykke til. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Tar en fot av gangen
![]() Sv: Når dyrene blir gamleHun har drukket noe enormt i flere år, men dyrlegen kunne ikke finne årsaken. Han tok alle slags prøver og ultralyd av underlivet. Når vi er ute på tur oppsøker hun alt vann og bekker. De andre hundene har det ikke sånn.
![]() |
#10 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Når dyrene blir gamleUff - det er ikke lett. En blir jo så utrolig glad i dyrene sine!
![]() |
|
|