|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Epikur
|
Strekningen Barcelona - AlicanteVi har plutselig bestemt oss for Spania-ferie i sommer. Mange år siden sist og muligheten til å feriere en uke med gode venner frister.
|
|
|
#2 |
|
Glamorøs
|
Sv: Strekningen Barcelona - AlicanteValencia er kjempefint! Vi kjørte der long before GPSens inntog og prøv å guide noen på en fornuftig måte gjennom en rundkjøring med åtte filer med et digert utbrettkart du! :svett:
|
|
|
#3 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Strekningen Barcelona - AlicanteVillajoyosa er en kjempehyggelig liten by ca 30-40 minutter utenfor Alicante, spesielt gamlebyen, med hus i all farger. Deilig strand, med lommer av relativt folketomme områder og med små palmelunder hvor man kan få skygge.
|
|
|
#4 |
|
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Strekningen Barcelona - AlicanteJeg har også kjørt rundkjøring i Valencia uten GPS. Ikke gøy. Men ellers var det fint.
|
|
|
#5 |
|
Glamorøs
|
Sv: Strekningen Barcelona - Alicante
Da kan du få med deg Granada på veien, samt Sierra Nevada! Fjellene der er helt fantastiske, i tillegg kan man late som man er med i en gammal westernfilm, siden mange av dem er spilt inn nettopp i fjellene innafor solkysten.
|
|
|
#7 |
|
Epikur
|
Sv: Strekningen Barcelona - AlicanteSom sagt tenker vi ikke å kjøre noe annet enn kollektivt før vi kommer til Alicante. Det går tog. Jeg har vært i Valencia tidigere, men det er lenge siden.
|
|
|
#8 |
|
Epikur
|
Sv: Strekningen Barcelona - AlicanteHvor gøy det enn høres ut med Malaga, så er det en SOLID prisforskjell på fly.
|
|
|
#10 |
|
Glamorøs
|
Sv: Strekningen Barcelona - AlicanteJeg er usikker på hvor togrutene fra Barcelona (så rart at det er billigere å fly dit, forresten?) går, men jeg syns mye av det som er fint langs den strekningen er inne i landet, oppe i fjellene. Så selv om jeg selvsagt applauderer og støtter oppom det å bruke kollektivtransport, så kan det hende dere går glipp av endel fine ting.
|
|
|
#11 |
|
Epikur
|
Sv: Strekningen Barcelona - AlicanteDet så jo fantastisk ut, Tallulah!
|
|
|
#12 |
|
Glamorøs
|
Sv: Strekningen Barcelona - AlicanteEllers er Valencia en av de byene jeg virkelig har lyst til å reise tilbake til. Den er stor og bråkete med masse hvite, store, gamle bygninger og man skjønner liksom linken med karibien.
|
|
|
#13 |
|
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Strekningen Barcelona - AlicanteSøsteren min tok tog Alicante-Barcelona et år, hun sa det var ganske dyrt, så sjekk det før dere trekker noen konklusjoner om hvor det er billigst å fly. Det går fort, da. Cuevas del Canelobre er så nær Alicante at det går greit å ta bilen dere leier dit. Og verdt turen.
|
|
|
#14 |
|
Glamorøs
|
Sv: Strekningen Barcelona - AlicanteJa, nå ser jeg jo at Guadalest også er lett å nå fra Alicante. Bare en time med bil, og siste del er den samme som vi kjørte opp fra Benidorm. Altea var den fryktelige norske byen jeg tenkte på.
|
|
|
#17 |
|
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Sv: Strekningen Barcelona - AlicanteI fjor sommer var vi 3 netter i Barcelona før vi kjørte bil til Alicante, der vi skulle være resten av ferien. Fine motorveier - men betalte vel om lag 50 euro i bompenger. Greit å ha i mente. Men tog er heller ikke gratis!
|
|
|
#19 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Strekningen Barcelona - AlicanteJa, Guadalest er fantastisk, men jeg husker enda veiene opp........(men det er riktignok 30 år siden, så de er nok forbedret fra da).
|
|
|
#20 |
|
En som trener
|
Sv: Strekningen Barcelona - Alicante
Sitges har jeg også hørt mye positivt om. |
|
|
|