Makroner - mandelmel vs selvmalte mandler
Altså, damer. Hva er deres erfaringer ift å bruke mandelmel når dere lager makroner selv?
Jeg har laget makroner bare en gang før, og da skoldet og malte jeg mandlene selv i food professor (etter The Julekalender klarer jeg bare ikke å si noe annet enn food professor, tror dere jeg har krav på erstatning? ). Det gikk greit det altså, selv om det ble en litt kornete mandelmasse (veldig finkornete dog). Det ble en litt forsiktig tyggemotstand i selve makronene som jeg personlig egentlig synes var litt godt.
Jeg har tenkt å lage makroner til min mors 70 årsdag, og min datters 1 årsdag nå i mars, og hadde tenkt å ta det litt tidlig og heller følge Pascal sitt råd om å oppbevare dem i fryseren, slik at jeg får tid til å lage flere smaker uten å stresse for mye.
Det jeg lurer på, er om jeg bør satse på å kjøpe inn mandelmel i stedet for å male mandler selv? Jeg synes bare at dette mandelmelet er helt ekstremt dyrt, og spør meg om det er verdt prisen? Blir makronene sykt mye bedre med mandelmel fremfor selvmalte, litt finkornete mandler?