|
|||||||
| Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvordan ser egentlig overvektige damer ut i festdrakt?Jeg har litt lyst på å kjøpe festdrakt til 17.mai. Jeg har gitt opp håpet om at Nordlandsbunaden skal passe igjen. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hvordan ser egentlig overvektige damer ut i festdrakt?Attewhat?
|
|
|
#4 |
|
|
Sv: Hvordan ser egentlig overvektige damer ut i festdrakt?Enig med Blondie! Og størrelse 46 er da ikke så enormt. Jeg har i hvert fall sett strålende ut i bunad da jeg var 46, og større enn det og.
|
|
|
|
#5 |
|
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan ser egentlig overvektige damer ut i festdrakt?Jeg tror festdrakt i størrelse 46 er helt perfekt!
|
|
|
#6 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Hvordan ser egentlig overvektige damer ut i festdrakt?ALLE er finere i bunad/festdrakt enn i noe annet!
|
|
|
#7 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Hvordan ser egentlig overvektige damer ut i festdrakt?Jeg synes, helt ærlig, at bunad er et plagg som kler alle. Noen typer bunader, slike med "livet" rett under puppene (hvis dere skjønner?) gjør at også rimelig slanke damer kan se litt "gravide" ut, men det er vel det eneste jeg har tenkt over som litt "ukledelig" når det gjelder bunader/festdrakter. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
intro
|
Sv: Hvordan ser egentlig overvektige damer ut i festdrakt?
Jepp.
|
|
|
|
#9 |
|
Medlem siden: Sep 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan ser egentlig overvektige damer ut i festdrakt?Uff, takk for svar. Jeg vet jeg er litt dum. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: Hvordan ser egentlig overvektige damer ut i festdrakt?Jeg tror aldri jeg har sett et menneske i bunad, verken tynt eller overvektig, som ikke har sett flott ut. Nå er vel det kanskje fordi jeg synes bunad og festdrakt er så flott at jeg nekter plent å innse noe som helst annet, men jeg synes altså ALLE er kjempefine i både bunad og festdrakt. Håper jeg får kjøpt meg en flott festdrakt en dag. Har sett en til 5000,- jeg har veldig lyst på.
|
|
|
#12 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
|
|
|
#13 |
|
endelig ferdig studert
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Telemark
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan ser egentlig overvektige damer ut i festdrakt?Synes den festdrakt du lenker til er ganske lik på Vest-Telemark bunaden. Der er livet ca ved hoftene. Synes den sitter fint på selv om man er str.46 eller større alle fall.
|
|
|
|
#15 |
|
|
Sv: Hvordan ser egentlig overvektige damer ut i festdrakt?Jeg synes at noe med det fine med bunad er at alle blir fine uansett fasong. Elsker å se masse forskjellige folk i bunad. Noen høye, noen lave, noen tynne og noen store. I alle aldre. Det er vel uansett ikke det mest flatterende man kan ha på seg med alt det tunge uelastiske stoffet, men flott uansett! |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Glamorøs
|
Ja, det har jo også vært et skjønnhetsideal. Mange bunader er jo konstruert for at det skal se ut som man har temmeig svulmende former, med hekter som lager et "hull" mellom puppene, eller stopper rett under puppene slik at de virkelig kan "velte" ut. Stramme liv over omfangsrike skjørt slik at hoftene blir runde gjør jo også sitt.
|
|
|
#17 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Hvordan ser egentlig overvektige damer ut i festdrakt?Jeg synes bunad er av de plaggene som "gjør kroppen min godt" selv om jeg er stor.
|
|
|
|
#18 |
|
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
Sv: Hvordan ser egentlig overvektige damer ut i festdrakt?Jeg har flere bunader. Jeg har en timeglassfigur, dvs jeg går inn på midten og har hofter og pupper. Men også mage hehe, så jeg er mer rund rundt livet selv om jeg går inn på midten. Jeg har litt høyt liv.
|
|
|
#19 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Hvordan ser egentlig overvektige damer ut i festdrakt?Jeg synes jeg er veldig fin i beltestakken min. Kjempefin faktisk. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Leser
|
Sv: Hvordan ser egentlig overvektige damer ut i festdrakt?Synes som regel bunad/festdrakt er veldig kledelig til de fleste.
|
![]() |
|
|