Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Hvordan ser egentlig overvektige damer ut i festdrakt?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-03-15, 12:17   #1
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv

Mrs. S sin avatar

Medlem siden: Sep 2011
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hvordan ser egentlig overvektige damer ut i festdrakt?

Jeg har litt lyst på å kjøpe festdrakt til 17.mai. Jeg har gitt opp håpet om at Nordlandsbunaden skal passe igjen.
Jeg fant et godt tilbud på finn.no, men så ble jeg litt usikker. Jeg ser bare tynne modeller i festdrakt når jeg googler. Se for dere denne i str 46. http://www.ludostore.no/jostedalsrypa-ladies-black.html
Bør jeg egentlig lete etter noe mer slankende/smalere snitt?

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-15, 12:18   #2
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan ser egentlig overvektige damer ut i festdrakt?

Overvektige kan da se minst like bra ut som slanke. Jeg tror den vil være fantastisk i str 46!

Gammel 12-03-15, 12:21   #3
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Attewhat?

Nå syns jeg du var slem mot deg og andre som er overvektige!

Festdrakter kommer i mange snitt, noen kler enkelte fasonger bedre enn andre. For eksempel kan de som har veldig empireliv, eller til og med "livet" over puppene, være veldig "tilgivende" for noen og veldig bomsete for andre. Det kommer an på hvor man går inn og ut. Om man har kurver og midje så vil jeg tro at mange av de vanlige festdraktene som har markert midje vil være kledelig. Om man har mer eplefasong kan andre være mer kledelige, vil jeg tro.

Gammel 12-03-15, 12:23   #4
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Enig med Blondie! Og størrelse 46 er da ikke så enormt. Jeg har i hvert fall sett strålende ut i bunad da jeg var 46, og større enn det og.

Gammel 12-03-15, 12:24   #5
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Jeg tror festdrakt i størrelse 46 er helt perfekt!

Gammel 12-03-15, 12:25   #6
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

ALLE er finere i bunad/festdrakt enn i noe annet!

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-15, 12:26   #7
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes, helt ærlig, at bunad er et plagg som kler alle. Noen typer bunader, slike med "livet" rett under puppene (hvis dere skjønner?) gjør at også rimelig slanke damer kan se litt "gravide" ut, men det er vel det eneste jeg har tenkt over som litt "ukledelig" når det gjelder bunader/festdrakter.

Hva betyr forresten 1/2 livvidde/brystvidde?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-15, 12:28   #8
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg synes, helt ærlig, at bunad er et plagg som kler alle. Noen typer bunader, slike med "livet" rett under puppene (hvis dere skjønner?) gjør at også rimelig slanke damer kan se litt "gravide" ut, men det er vel det eneste jeg har tenkt over som litt "ukledelig" når det gjelder bunader/festdrakter.

Jepp. (Og jeg som er tynn og skranten oventil, føler meg ikke fin i bunaden min fordi den gjør meg flat som en pannekake. Vi har alle vårt.)

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-15, 12:29   #9
Mrs. S

Mrs. S sin avatar

Medlem siden: Sep 2011
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Uff, takk for svar. Jeg vet jeg er litt dum.
Men hvordan ser et sånt liv som denne drakten har, i stor str? Med belte som framhever midjen. Eller la oss si str 48. Jeg er begge str, avhengig av om de har litt romslige str. Og er bare 168 cm høy.

For å sammenligne med Nordlandsbunaden. Den har spisser nedover, slik at ikke midjen blir kuttet tvers over. Jeg synes den virker slankende. Spesielt med et ekstra par hekter, så vesten ikke gaper opp.

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-15, 12:32   #10
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror aldri jeg har sett et menneske i bunad, verken tynt eller overvektig, som ikke har sett flott ut. Nå er vel det kanskje fordi jeg synes bunad og festdrakt er så flott at jeg nekter plent å innse noe som helst annet, men jeg synes altså ALLE er kjempefine i både bunad og festdrakt. Håper jeg får kjøpt meg en flott festdrakt en dag. Har sett en til 5000,- jeg har veldig lyst på.

Gammel 12-03-15, 12:32   #11
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Se her, for eksempel:

Gammel 12-03-15, 12:33   #12
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gammel 12-03-15, 12:35   #13
Anita72
endelig ferdig studert

Anita72 sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Telemark
Anita72 er populærAnita72 er populærAnita72 er populærAnita72 er populær
Standard

Synes den festdrakt du lenker til er ganske lik på Vest-Telemark bunaden. Der er livet ca ved hoftene. Synes den sitter fint på selv om man er str.46 eller større alle fall.

Gammel 12-03-15, 12:57   #14
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bare ikke kjøp bunad med liv som går over skjørtet. Det får en til å se enorm ut... :btdt:

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-15, 13:01   #15
vixen

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Jeg synes at noe med det fine med bunad er at alle blir fine uansett fasong. Elsker å se masse forskjellige folk i bunad. Noen høye, noen lave, noen tynne og noen store. I alle aldre. Det er vel uansett ikke det mest flatterende man kan ha på seg med alt det tunge uelastiske stoffet, men flott uansett!

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-15, 13:07   #16
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg synes, helt ærlig, at bunad er et plagg som kler alle. Noen typer bunader, slike med "livet" rett under puppene (hvis dere skjønner?) gjør at også rimelig slanke damer kan se litt "gravide" ut ...

Ja, det har jo også vært et skjønnhetsideal. Mange bunader er jo konstruert for at det skal se ut som man har temmeig svulmende former, med hekter som lager et "hull" mellom puppene, eller stopper rett under puppene slik at de virkelig kan "velte" ut. Stramme liv over omfangsrike skjørt slik at hoftene blir runde gjør jo også sitt.

Jeg er helt enig i at det er et kledelig plagg for alle.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-15, 14:00   #17
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes bunad er av de plaggene som "gjør kroppen min godt" selv om jeg er stor.

Bildet som Polyanna la ut var jo et strålende eksempel på at bunad er flott også på større damer. Det var jo en nydelig drakt også.

Gammel 12-03-15, 14:51   #18
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har flere bunader. Jeg har en timeglassfigur, dvs jeg går inn på midten og har hofter og pupper. Men også mage hehe, så jeg er mer rund rundt livet selv om jeg går inn på midten. Jeg har litt høyt liv.

Det jeg merker er at Sognebunaden min er lite kledelig for en med pupper. Det er fordi vesten går rett ned i livet, altså ingen skjæring eller noe som kan omfavne puppene. Så det ville jeg tenkt på. Det som er bra med den er at den samler livet foran med "snøring" så det holdes sammen. Livet er også litt lavt på den.

Det er også viktig at den sitter riktig i livet, at den går inn akkurat der du går inn. Om du skal ha en bunad/drakt med liv og belte om du er med.

Man kan absolutt vinne på å tenke ut litt sånne ting før man bestemmer seg!

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-15, 15:16   #19
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes jeg er veldig fin i beltestakken min. Kjempefin faktisk.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-15, 16:00   #20
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Synes som regel bunad/festdrakt er veldig kledelig til de fleste.
Men det bildet som Polyanna la ut lurer jeg på om er en SVENSK drakt! (kjenner jeg er mer interessert i drakten enn i fasongen på damen. Tror det er meg det er noe feil med. )

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:27.