Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Overnatting til 16-åring

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-06-07, 00:24   #1
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Overnatting til 16-åring

Et dilemma jeg kunne tenkt meg å lage en diskusjon på:

Tenk dere dette:

Dere har en datter på 16 år. For 2-3 uker siden fikk hun seg kjæreste. De har møttes litt på en ungdomsklubb. Kjæresten bor noen mil fra der dere bor.
Nå skal disse to på fest og datteren din på 16 år lurer på om kjæresten kan få overnatte. Dere har enda ikke møtt denne kjæresten. Datteren dere sier at han kan ikke gå på festen om han ikke får overnatte. Foreldrene hans skal bort og han kommer seg ikke hjem om kvelden. Så enten får han overnatte og gå på fest eller så må han bli hjemme.

Får hun lov? Og får han overnatte på hennes soverom i så fall?


Sist redigert av Jessica : 03-06-07 kl 00:31.
Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-07, 00:30   #2
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overnatting til 16-åring

Siden vi lar både kjente og ukjente overnatte i huset vi bor i så er svaret ja. Jeg ville latt ham overnatte selv om jeg ikke kjente ham.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-07, 00:31   #3
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Overnatting til 16-åring

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Siden vi lar både kjente og ukjente overnatte i huset vi bor i så er svaret ja. Jeg ville latt ham overnatte selv om jeg ikke kjente ham.

Ville du latt ham overnatte på din datters soverom ?

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-07, 00:31   #4
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overnatting til 16-åring

Selvsagt. I tillegg hadde de fått kondomer.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-07, 00:34   #5
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overnatting til 16-åring

Jeg hadde ikke hatt noe problemer med å la han få overnatte, men hadde reagert negativt på at foreldrene hans hadde gjort det til mitt problem at han ikke fikk gå på festen dersom han ikke fikk overnatte. Da synes jeg de burde tatt det opp med meg direkte.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-07, 00:35   #6
Michayla
Nysgjerrig
 
Michayla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.456
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Overnatting til 16-åring

De er gamle nok til å ha sex, så ja jeg ville sagt ja.
Men var de under sexuelle alderen ville h*n fått sove på sofaen eller eget rom.
Men jeg ville ta meg en prat med barnet uansett kjønn å minne om viktigheten rundt sex etc.

Sex skjer ikke kun i en seng om natten men andre steder midt på lyse dagen og.

Samtidig er det flott at barnet føler seg trygg og spør foreldrene om kjæresten kunne overnatte, istede for å lyve og gjemme seg.

__________________
•·.·´¯`·.·• •·.·´¯`·.·•

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-07, 00:35   #7
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overnatting til 16-åring

Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.

Ville du latt ham overnatte på din datters soverom ?

Ja.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-07, 00:49   #8
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overnatting til 16-åring

Jeg ville aller først snakke med 16 åringen og spurt om hun ønsket å ha ha ham på rommet sitt eller ikke. Jeg hadde ikke sagt nei automatisk og jeg hadde heller ikke gjort klar dobbeltseng og tatt det for gitt at det var det 16 åringen ønsket når de bare hadde vært sammen noen få uker.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-07, 08:09   #9
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overnatting til 16-åring

Overnatte? Ja. Men ikke på datterens soverom. Vært sammen et par uker? Da skal ikke jeg OPPFORDRE til sex.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-07, 08:13   #10
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overnatting til 16-åring

Jeg hadde nok latt han overnatte, men er usikker på om jeg hadde latt ham overnatte i min datter seng. Den problemstillingen er så langt fram i tid at jeg ikke helt har tenkt over den ennå.

I tillegg hadde jeg tatt en prat med foreldrene hans og hørt deres meninger om saken.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-07, 09:39   #11
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Overnatting til 16-åring

Jeg vil ikke latt han overnatte i min datters seng. Dessuten hender det at ungene vil ha et nei til svar. Det er lettere for dem at foreldrene setter ned foten, da blir de selv ikke så presset.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-07, 09:55   #12
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overnatting til 16-åring

Jeg svarte ja, men jeg vil selvsagt presisere at jeg ville ha spurt henne om hvor hun ville han skulle sove. Jeg hadde nok også dobbeltsjekket med foreldrene hans om det var greit at han overnattet. Hadde de sagt "ja, men ikke på samme rom", så hadde jeg respektert det. Om to kjærester på seksten vil ha sex, så har jeg ikke noen problemer med det.

Nå kan det jo også hende at jeg av en eller annen grunn fikk en dårlig magefølelse og ikke ville at han skulle sove på rommet hennes. I så fall hadde jeg fulgt magefølelsen, men jeg ville ha vært såpass fair mot datteren min at jeg hadde forklart hvorfor og ikke bare sagt blankt nei.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-07, 10:41   #13
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overnatting til 16-åring

Jeg ville nok latt ham overnatte ja, men jeg ville ha snakket med datteren min for å finne ut hva hun virkelig ville. Det er ikke sikkert han hadde fått overnatte på hennes rom, ikke alle sekstenåringer er klare for sex, men hvordan skal de kunne si nei hvis foreldrene plasserer dem i samme seng? En prat med guttens foreldre høres ut som en god idé også.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-07, 10:45   #14
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overnatting til 16-åring

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Overnatte? Ja. Men ikke på datterens soverom. Vært sammen et par uker? Da skal ikke jeg OPPFORDRE til sex.

Enig.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-07, 10:58   #15
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.665
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Overnatting til 16-åring

Jeg var 16 da jeg fikk min første kjæreste, han fikk overnatte fra "første" stund men tror mamma likte best at han sov på et annet rom første stunden. Lydig som jeg var gjorde han det. Første gangen.. etter det var det ikke mye som stoppet oss.. Jeg var en veldig lydig 16 åring og hadde ikke tenkt på sex engang før jeg fikk meg kjæreste.. like vel tok det bare 2 uker. Så om det er sex du vil stoppe klarer du det ikke uansett om de ønsker det.

Jeg ville latt han overnatte og men jeg ville kanskje gjort prevensjon tilgjengelig om det ikke allerede er det.

Da jeg 3 månder senere fikk meg ny kjæreste ( det var vist ikke ment til å bli det første forholdet ) fikk han overnatte fra første stund.. vet ikke om det var fordi mamma jobba natt den natten eller om hun rett og slett hadde gitt opp.. men nå 4 år etter kommer han til å bli en god far til babyen i magen

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-07, 15:13   #16
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overnatting til 16-åring

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Så om det er sex du vil stoppe klarer du det ikke uansett om de ønsker det.

Jeg tror alle skjønner at det skal mye til å stoppe ungdom fra å ha sex hvis de vil, men fra å innse det er det lang vei til å oppfordre til sex.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-07, 15:29   #17
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Overnatting til 16-åring

Jeg ville nok latt ham overnatte. Siden jeg ikke kjente foreldrene så syns jeg det hadde vært litt rart å ringe dem. Han hadde måttet ligge på et annet rom enn min datter.

Jeg er veldig enig med kisha i at man skal la ungdommene få lov å bruke foreldrene som unnskyldning om man egentlig ikke vil. Regner med at det er det Hattifnatten også mener med å spørre datteren om det er noe hun egentlig ønsker. Tror den lille oppklaringen der er viktig.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-07, 15:33   #18
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overnatting til 16-åring

Jeg ville latt ham overnatte, men ikke på samme rom.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-07, 16:11   #19
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Overnatting til 16-åring

Han hadde selvfølgelig fått overnatte, men jeg tror jeg hadde hatt problemer med at de skulle sove i samme seng.rippen:

Å snakke med det andre foreldreparet er en smart ide'!

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-07, 16:14   #20
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overnatting til 16-åring

Min søster, nå 16 og kjæreste i snart halvannet år, hadde typen i senga i over et halvt år før de fant på no sprell. Jeg syns det er mange her som undervurderer ungdommen her.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no