Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Kjøre 300 mil med nytt sertifikat

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-06-07, 00:44   #1
Jessica
Pauset

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Kjøre 300 mil med nytt sertifikat

Nytt dilemma:

Ditt barn er 16 år. H*n har en venninne som nettopp har fått sertifikat. De planlegger en ferietur der de må kjøre 300 mil fra sør-Norge til nord-Norge.

Får barnet ditt lov til å være med?

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-07, 00:45   #2
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøre 300 mil med nytt sertifikat

Det er vel en grunn til at hun har fåt sertifikat.

Gammel 03-06-07, 00:48   #3
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skulle denne ene personen med ferskt førerkort foreta all kjøringa? Da hadde nok svaret blitt nei. Hadde det vært flere som delte på kjøringa, så hadde jeg vurdert det. Men det er avhengig av hvem hun skulle reist sammen med. Selv om man aldri har noen garantier for hva som kan skje, så hadde jeg aldri latt henne dratt på tur med personer jeg visste opptrådde uansvarlig i trafikken.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-07, 00:58   #4
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det var da veldig til dilemmaer så sent på natten Jessica

Hvorvidt jeg hadde latt 16 åringen bli med noen (uavhengig av alder) på en slik tur hadde vært avhengig av hvor godt jeg kjente personen, ikke av hvor lenge det var siden personen fikk lappen.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-07, 01:53   #5
dutte
fornyet

dutte sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Far out east
dutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Der hadde jeg vært skikkelig hønemor og sagt nei . Øve seg litt hjemme i nærtraktene hadde vært fint.

dutte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-07, 09:43   #6
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er enig med dutte. Da jeg fikk sertifikatet sa læreren at det er nå jeg kan begynne å trene på bilkjøring.

Gammel 03-06-07, 11:05   #7
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Jeg er usikker. Jeg hadde selv ikke lagt ut på en sånn tur for 2 år siden.

Men kanskje om de lover å ta ekstra pauser. Man blir fortere sliten når man er fersk sjåfør. Man merker det ikke selv kanskje men man merker det når man ikke lenger er fersk og klarer å kjøre mye lenger uten at hode blir slitent.

Gode pauser, mye søvn og kjøring på dagen så ja.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-07, 11:07   #8
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Blogginnlegg: 812
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Ikke hvis denne venninnen er den eneste som har førerkort. Det høres ut som alt for mye kjøring for en nybakt sjåfør.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-07, 11:55   #9
amo
Bør lage seg en tittel selv

amo sin avatar

amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Storesøs var klar for å kjøre fra Bergen til Oslo dagen etter at hun fikk sertifikat.
Jeg hadde latt henne kjøre, men om hun var 16 og skulle sitte på, hadde nok latt henne reist.
Suget i magen er stort, men det er det samme hva de håpefulle prøver. Hun reiser til Tyrkia med kjæresten på onsdag.Dette er tredje sydenturen uten oss, men klart at jeg er engstelig for, om atte, hva som kan skje, men det ligger nok alltid latent i en mammamage.

Neste spørsmål?

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-07, 12:26   #10
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Ikke hvis denne venninnen er den eneste som har førerkort. Det høres ut som alt for mye kjøring for en nybakt sjåfør.

Signerer denne.

Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-07, 12:29   #11
cora
både her og der

cora sin avatar

Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Nei, det hadde jeg ikke tillatt. :erfaren:

Da jeg var russ, var jeg passasjer i en bil der sjåføren nylig hadde fått lappen. Vi var på vei hjem fra russetreff, og hadde kjørt noen timer da vi plutselig kjørte av veien på en rett strekning. Sjåføren lente seg over til høyre for å få tak en colaflaske, og dermed svingte rattet samme vei og vi havnet i grøfta. Det gikk fint med oss, men ikke med bilen.

cora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-07, 12:31   #12
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg får vel si hva jeg mener da.

Jeg ville nok sagt nei dersom det kun var den nybakte sjåføren som skulle kjøre. Uansett om dette var en stødig og rolig person. Om den var en bra sjåfør så mangler den erfaring. Av egen erfaring vet jeg at når man er 18 år har man en tendens til å overvurdere seg selv. Dersom det hadde vært en mer erfaren sjåfør med og de byttet på kjøringa så hadde jeg nok sagt ja.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-07, 12:35   #13
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, hadde jeg sagt.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-07, 12:41   #14
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Nei, hadde jeg sagt.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-07, 15:40   #15
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Ikke snakk om!

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-07, 16:24   #16
LaBanga
fri

LaBanga sin avatar

Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror ikke at en 18-årig jente som har tatt lappen nødvendigvis trenger å være noen dårligere sjåfør enn mange andre. Kvinner er jo generelt sett mindre "farlige" sjåfører enn mannlige, og da er nok unge mannlige spesielt farlige.

Jeg husker selv at vi reiste på speiderleir med fullpakka bil til England med min venninne på 18 år bak rattet, som hadde hatt lappen i en måned. Selv kjørte jeg på speiderleir mange mil med kombikamp noen måneder etter at jeg hadde fått lappen. Det gikk kjempefint i begge tilfellene.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-07, 16:30   #17
Eria
Fångad av en stormvind

Eria sin avatar

Hvor: Frittgående
Eria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner til
Standard

Nei, det hadde de ikke fått lov til. Om de var 2-3 stykker som delte på kjøringen og dette var ungdom jeg stolte på, hadde jeg vurdert det.

Gammel 03-06-07, 16:41   #18
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Blogginnlegg: 812
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av LaBanga, her.

Jeg tror ikke at en 18-årig jente som har tatt lappen nødvendigvis trenger å være noen dårligere sjåfør enn mange andre.

Det tror ikke jeg heller. Poenget mitt er at det er altfor mye kjøring for bare én, såpass fersk sjåfør.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-07, 16:44   #19
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Hadde ikke kjørt 300 mil selv, selv om jeg har hatt lappen i ørten år.
Så jeg hadde sagt nei.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-07, 16:52   #20
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Det tror ikke jeg heller. Poenget mitt er at det er altfor mye kjøring for bare én, såpass fersk sjåfør.

Hva definerer du som mye kjøring? Det står jo ingenting i HI om at de skal kjøre i ett, eller tilnærmet, men at de skal tilbakelegge denne reiselengden i løpet av ferien.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:17.