|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Endelig mamma
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Makroner - jeg trenger feilsøkingshjelpDa har jeg altså forsøkt meg på å lage makroner for andre gang i hele mitt liv, og i dag gikk det veldig mye dårligere enn første gang synes jeg.
![]() |
#2 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Makroner - jeg trenger feilsøkingshjelpHer er konditortipsene jeg har notert, og jeg har alltid fått bra makroner: Etter at du har sprøytet dem ut, vent ca. 45 minutter, til de er matte og har fått en slags |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
koko
|
![]() Sv: Makroner - jeg trenger feilsøkingshjelpJeg steker ett brett om gangen, midt i ovnen 150 grader. Avkjøler på rist. Noen ganger henger de litt igjen på bakepapiret, da har jeg hatt litt for tynn røre tror jeg.
![]() |
#5 |
koko
|
![]() Sv: Makroner - jeg trenger feilsøkingshjelp
Ah, sånn ja. Når du sier det lurer jeg på om jeg har hørt om at noen gjør det slik.
![]() |
#6 |
Endelig mamma
![]() Sist redigert av Njulaif : 17-03-15 kl 21:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Endelig mamma
![]() |
#9 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Makroner - jeg trenger feilsøkingshjelpJa, brett OPPÅ makronene er neppe lurt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Endelig mamma
![]() Sv: Makroner - jeg trenger feilsøkingshjelpNå har jeg tatt av alle makronene fra mattene sine, og det viste seg at det andre brettet med makroner ble mye bedre.
![]() Sist redigert av Njulaif : 17-03-15 kl 23:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Makroner - jeg trenger feilsøkingshjelpJeg får nesten alltid vellykkede makroner nå, og steker ett brett om gangen i midten på 150 grader i 13-14,5 minutter. Jeg tar brettet ut etter 13 minutter, og hvis de har en tendens til å henge igjen i bakepapiret får de ca. ett minutt til å ovnen. De oppfører seg ikke alltid likt, noen brett trenger bare 13 minutter, andre vil har litt mer steketid. Før steking dunker jeg brettene hardt i bordet noen ganger for å slå ut luft, og så får de stå til hinna er helt hard. 45-60 minutter. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|