|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
flisespikker
|
![]() Tyskland med tog - tips?Vi har bestemt oss for å ta et par uker i Tyskland i sommerferien, og å reise med tog. Det eneste som er helt sikkert, er at vi skal avslutte med en liten uke i en ferieby på Rügen (Østersjøkysten), og så ta toget derfra til Hamburg, bli en dag og fly hjem. Hva vi skal gjøre den første drøye uken er derimot ikke helt klart.
![]() |
#2 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tyskland med tog - tips?Høres spennende ut. Har dessverre ingen tips, men vi skal også til Tyskland i sommer så henger her for tips i nord Tyskland.
![]() |
#3 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tyskland med tog - tips?Jeg ville sjekket ut tur med elvebåt på Rhinen. Jeg gjorde det for maaaaange år siden, og det var en opplevelse. Jeg mener jeg gikk å i Koblenz og endte opp i Köln, men det er mulig jeg husker feil ende"stasjon". Man kan hoppe av underveis, avhengig av hvor lang tid man har.
![]() |
#4 |
kamerat
|
![]() Sv: Tyskland med tog - tips?Jeg er mer enn litt preget av å stort sett bare ha vært i Tyskland i jobbsammenheng, men to av mine favoritter blant tyske byer er Tübingen og Regensburg. Men de er vel for langt sør for deg begge to. Jeg likte meg godt i Leipzig også, for så vidt.
![]() |
#6 |
etterpåklokest
|
![]() Sv: Tyskland med tog - tips?
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|