|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() USA om to år - ankomststed?Kanskje bør jeg komme meg til USA en gang i livet. En god anledning er å dra i august 2017 og bli der til rett etter 21. august. Jeg er helt uvitende om USA. Hvor er det overkommenlig å fly til i nærheten av denne banen? Jo kortere reise jo bedre, altså kanskje øst i landet fremfor vest. Jeg må begynne å psyke meg opp snart hvis jeg skal sette meg på et fly over dammen, kjenner jeg. Aller helst ville jeg flydd med stopp på Island (både for å være litt på Island og for å lage mer overkommenlige del-reiser), men det er kanskje litt upraktisk? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Peppy!
|
![]() Sv: USA om to år - ankomststed?Hvis det er lengden på reisen som skremmer så synes jeg direktefly til New York er det aller, aller enkleste. Med en gang du skal mellomlande så blir det en mye lenger reise. Transit tar tid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Har ingen tittel
![]() Sv: USA om to år - ankomststed?Men New York - det er kjempelangt fra dit jeg vil. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: USA om to år - ankomststed?Jeg var innom Charleston i sommer og det var en ytterste sjarmerende by.
![]() |
![]() |
#5 |
Glamorøs
|
![]() Sv: USA om to år - ankomststed?Er du redd for å fly lenge over åpent hav? Om du ser på en globus flyr du ikke lenge over havet. Flyene går over Island, Grønland og ned kysten av Canada, det er det som er rett over. Det bare ser ikke sånn ut på et flatt kart. Iceland Air flyr via Reykjavik med stopp. Det er helt ok, det.
![]() |
#6 |
Peppy!
|
![]() Sv: USA om to år - ankomststed?
Men dit du vil er liksom ikke helt verdens navle. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Glamorøs
|
![]() Sv: USA om to år - ankomststed?Å kjøre fra New York til Paduca, KY (som er midt i mellom de to punktene) tar ca 14 timer. Kan jo være en fin roadtrip! Å kjøre til Charleston tar 12 timer fra New York. Fra Atlanta tar det 5 timer til Charleston. Fra Memphis til Paduca tar det 2 timer.
![]() |
#9 |
Har ingen tittel
Hav eller ikke spiller ingen rolle, men jeg stresser sånn mens jeg sitter i flyet så en oppdeling i et par etapper hadde hjulpet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Glamorøs
|
Da vil jeg tro at via Reykjavik er det beste. Det er hvertfall eneste måten jeg ser for meg at du slipper unna sju timer i ett strekk.
![]() |
#11 |
Har ingen tittel
Det er verdens navle akkurat den dagen, så det så. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Glamorøs
|
![]() Sv: USA om to år - ankomststed?Du kommer deg direkte til både Atlanta og Memphis fra Europa. Med det tar rundt 7-8 timer, altså. På det ene flyet.
![]() |
#13 |
⭐️⭐️⭐️
|
![]() Sv: USA om to år - ankomststed?Jeg ville flydd direkte til Florida og leid bil derfra og kjørt nordover.
![]() |
#15 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: USA om to år - ankomststed?Å, den frykten må du bare overvinne altså! Det er så mange flotte steder på østkysten av USA som du må få med deg.
![]() |
|
|