|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Aug 2010
![]() ![]() ![]() |
Gran Canaria i juleferienTips til sted/by? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Audacious
|
Sv: Gran Canaria i juleferienGenerelt så blåser det vel mer øst for øyas sydspiss. Det er jo generelt ikke så veldig varmt der i desember - 18-19 grader i lufta og 15-16 grader i vannet.
|
|
|
#3 |
|
Superaktiv
![]() ![]() ![]() |
Sv: Gran Canaria i juleferienTrodde det var litt varmere enn som så på Gran canaria i desember. Husker fra sist gang at det var to fine svarte strender: San agustin og playa de las burras. De ble så varme at vi brant oss, men i desember kan det kanskje tvert imot være en fordel med svarte strender, som gir litt Ekstra varme? |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Gran Canaria i juleferienEn kan være heldig på Gran Canaria i desember, men ingen garanti for det. Heller det motsatte. Selv om hotellene har oppvarmede basseng så synes jeg de er for kalde. Var der en uke i desember i fjor, og jeg som elsker sol og varme syntes det ikke var verdt å dra i desember. Jeg elsker Gran Canaria i april/mai og september/oktober når jeg skal dit for å være sikret sol og varme jeg vil ha. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Superaktiv
![]() ![]() ![]() |
Sv: Gran Canaria i juleferienFor sent... billetten er allerede kjøpt |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Står på egne ben
Sv: Gran Canaria i juleferienDere kommer helt sikkert til å få en super ferie, men må bare ikke ha forventninger til varmt og sol og strandvær hele tiden. Det er jo masse annet flott og oppleve på GC også, og jeg og ungene er skikkelig pyse til å bade, så skal ha over 25 grader i vannet. Men i flere bassenger er det rett over 20 grader om det er oppvarmet. Men dere kan også være veldig heldig med de ukene dere er der og få supert vær hele tiden, men en må bare ikke bli skuffet om en ikke får det. Når du skal være 2 uker kommer dere garantert til å få noen soltimer. I Las Palmas kan det være litt kaldere. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Sv: Gran Canaria i juleferienVi har vært der uten strandvær i julen. Det var ikke temperaturen det var noe "feil" med, men det blåste såpass at opplevd temperatur ble en ganske annen. For å øke sannsynligheten for bra vær må du helt ned på sydspissen, som nevnt i innlegg over (Puerto Rico, Amadores, Mogan). |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Står på egne ben
Sv: Gran Canaria i juleferien
Anfi stranden er veldig fin og veldig lun og det blåser lite der om det blåser litt ellers. Minigolfen på Anfi er stengt nå dessverre pga. krangel mellom anlegget og spanske myndigheter om noe greier. Det ser ikke ut til å løse seg med det første. Men ungene mine elsket minigolf banen på Anfi når vi bodde der for et par år siden. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Sv: Gran Canaria i juleferien