Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Forslag til tv-serie?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-04-15, 11:32   #1
Serafin
Bør lage seg en tittel selv

Serafin sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Forslag til tv-serie?

Gjerne en som ligger på netflix. (har både norsk og amrikansk). På iTunes går også greit.

Jeg er ajour med Greys, Bones, Castle, Glee, The good wife, Backstrom, CSI cyber, Criminal minds.
Call the midwife er ikke kommet på amrikansk iTunes enda.
Har nettopp begynt på Broadchurck. (sikkert feil skrevet ser jeg nå). Parenthood har jeg sett, samme med Girls og Sex og singelliv.

Jeg vet liksom ikke helt hva jeg skal se nå? Noen tips?

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-15, 11:35   #2
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Forslag til tv serie?

The Blacklist

James Spader er en fantastisk!

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-15, 11:37   #3
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

The Americans!

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-15, 11:43   #4
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Gjengangerene.
Ligger Forever på amerikansk Netflix kanskje?

Sett White collar?

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-15, 11:51   #5
Sissel

Sissel sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har begynt på White Collar nå i påsken. Liker den godt.

Gammel 06-04-15, 11:53   #6
Anne C

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Blacklist og The Americans. Bloodline har jeg hørt endel bra om, men har ikke sett den selv.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-15, 12:17   #7
Stine-mor
Firebarnsmor

Stine-mor sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har kost meg stort med Homeland, White Collar, Scandal, Sons of Anarchy, House of Cards, Breaking bad, Orange is the New black (skal innrømme at jeg gjespet meg igjennom sesong to) og New Girl. Litt usikker på hva du kan se hvor.

Nå venter jeg på at mannen har tid til å se sesong tre av House of Cards med meg, så kanskje jeg skal prøve meg på The Blacklist så lenge.

Gammel 06-04-15, 12:26   #8
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forslag til tv-serie?

Vi har nettopp kommet i gang med sesong 3 av "New girl"

(Kilde: youtube.com)
på Netflix. Det er en sånn morsom feelgoodserie, som jeg synes det er greit ha innimellom alt det vi ser av litt andre type serier som «Sons of Anarchy», «Vikings» osv.

Likte du Venner for livet, så liker du denne

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-15, 12:29   #9
Stine-mor
Firebarnsmor

Stine-mor sin avatar

Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Det er New Girl, Nessie. Ler meg skakk av den serien.

Gammel 06-04-15, 12:29   #10
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Suits likte jeg godt, og Modern Family. Begge er på Netflix.

Gammel 06-04-15, 12:31   #11
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stine-mor, her.

Det er New Girl, Nessie. Ler meg skakk av den serien.

Det var det den heter ja

Vi ler masse vi også. Og det er litt sånn deilig befriende småteit humor.

Gammel 06-04-15, 12:35   #12
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi har sett Lie to me i påsken. Den ligger på Netflix og er som en krimvariant av House. Fantastisk.

I tillegg slår jeg alltid et slag for American Horror Story. Den er i en helt egen liga

Gammel 06-04-15, 12:53   #13
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av D'Arcy, her.

Vi har sett Lie to me i påsken. Den ligger på Netflix og er som en krimvariant av House. Fantastisk.

I tillegg slår jeg alltid et slag for American Horror Story. Den er i en helt egen liga

American Horror Story har vi sett også, og vi digger det begge to

Gammel 06-04-15, 13:02   #14
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Nå for tiden ser jeg Blue Bloods, liker den veldig godt. Venter også på ny sesong av Hawaii Five-0.
Ellers ser jeg mye av de samme seriene som deg.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-15, 13:11   #15
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

The blacklist ble jeg og mannen skikkelig skuffa over. Vi falt ikke for den i det hele tatt.
Vi har kost oss med House of cards, True detectiv og Bosch.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-15, 20:27   #16
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Blacklist må man faktisk gi ganske mange episoder. Jeg husker ikke når den snudde, men det virket som at hele skriverstaben samt hair/makeup ble byttet ut på et tidspunkt i S1. Det var liksom helt merkelig, men plutselig så blomstret serien til noe mye mer enn den i første omgang formidlet. Men det spørs hvor mange episoder man er villig til å ofre før man er der man skal være. Vi prøver å være rause, men det er jo så mye bra å velge i at det er endel bokser som må hukes av før vi går videre etter 3, 4 episoder. Men Blacklist kan jeg si er worth the wait.

New Girl er sang befriende, ja! Vi elsker den serien og quirky Zoe Deschanel

Suits er en virkelig god advokatserie. Liker absolutt driven i den. Digger også The Good Wife, men den ser jeg du har sett.

Spooks finner du på Netflix. Den heter MI5 i US, og serien er virkelig dritbra. Den er britisk, og sies at skal gi et reelt og riktig bilde av hva spion og etteretningstjenester jobber. Den fikk 10 sesonger, og nå i mai kommer spillefilmen på kino med godeste Kit Harrington fra GoT i hovedrollen. Ellers så kan serien skilte med tre av kjekkasene i britisk tv og film; Rupert Penry-Jones, Matthew MacFadyen og Richard Armitage gjennom seriens mange sesonger.

White Collar har vi gitt opp. Det blir liksom litt... enkel underholdning? Arrow er jeg litt til og fra. For å være helt ærlig så sier jeg litt til meg selv "skal jeg virkelig sitte å se sesong etter sesong bare fordi Stephen Amell er så umåtelig vakker å se på?!"

Homeland og House of Cards er et must hvis ikke du har fått med deg disse. HoC må man være opplagt for å se, for der skjer det så mye i løpet av en episode at ja, våken og alert må man være

Madam Secretary med Tea Leoni er overraskende bra synes vi. Litt sånn Homeland møter The West Wing, men allikevel ikke helt. Men den har nok ikke kommet på Netflix enda, men går på TV2.

Vi har sett 5 episoder av Bloodline nå, og vi er fortsatt on the fence... Vi venter på den store hook'en, men vel, den har ikke kommet ennå. Knallbra cast, og introen er utrolig flott. Og er man glad i The Keys så blir man ikke mindre glad i det øyriket etter å se de flotte landskapsbildene.

True Detective er sinnsykt bra på de fleste måter, men med en knusende realistisk slutt.

IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-15, 21:45   #17
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg må visst skaffe meg Netflix ser jeg. Men, hvordan rekker dere å se alt dette? Når ser dere seriene? Min tid strekker liksom ikke til.

Gammel 06-04-15, 21:48   #18
Stine-mor
Firebarnsmor

Stine-mor sin avatar

Standard

Sykemeldt. /

Jeg har sett en del på kvelden, noen netter får jeg ikke sove pga smerter så da får jeg sett en episode eller to.

Gammel 06-04-15, 21:49   #19
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har fått sett tre-fire episoder av Grey's nå i påsken (bare et år gamle......., på opptak) og har endel igjen å se.

Gammel 06-04-15, 22:12   #20
Stine-mor
Firebarnsmor

Stine-mor sin avatar

Standard

Jeg merker godt at skoleferien ikke er noen god tid for tv-titting. (Føles som de aldri sover!!)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:43.