|
Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Epikur
|
![]() Du som lager mye mat og har mange gjester: tips meg om kjøkken og spisestueHva er det aller viktigste man skal tenke på når man skal innrede kjøkken? Hvilke dingser eller funksjoner MÅ man ha?
![]() |
#3 |
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Du som lager mye mat og har mange gjester: tips meg om kjøkken og spisestueTo oppvaskmaskiner, to oppvaskmaskiner og to oppvaskmaskiner. Beste kjøkkeninvesteringen ever.
![]() |
#4 |
blid
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Du som lager mye mat og har mange gjester: tips meg om kjøkken og spisestueHvis du lager mye mat, så er det kanskje kjekt med to stekeovner?
![]() |
#5 |
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
![]() Sv: Du som lager mye mat og har mange gjester: tips meg om kjøkken og spisestue
Ja, det også!
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Du som lager mye mat og har mange gjester: tips meg om kjøkken og spisestueOm jeg kunne velge fritt er det første jeg kommer på at jeg ville hatt et bord som var fint som ganske lite, men som kan bli skikkelig langt. Ikke for ruvende stoler for de tar mye plass. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() Sv: Du som lager mye mat og har mange gjester: tips meg om kjøkken og spisestueOg sørget for at skapene gikk helt opp til taket og ned til gulvet sånn at det er lettere å rengjøre og ikke samler støv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Permakulturell
|
![]() Sv: Du som lager mye mat og har mange gjester: tips meg om kjøkken og spisestueVi skal også i gang med kjøkken/spisestue nå, med fokus på praktisk i forhold til oppbevaring og matlaging, og mest mulig gjenbruk/brukt. Jeg planlegger å bruke mye tid på dette kjøkkenet etter hvert. :fremtidig hobby/matauk:
![]() |
#9 |
lider av tastleksi
|
![]() Sv: Du som lager mye mat og har mange gjester: tips meg om kjøkken og spisestueSokkelskuffer.
![]() |
#10 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Du som lager mye mat og har mange gjester: tips meg om kjøkken og spisestueVi skal jo gjøre det samme og jeg tenker
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona. Sist redigert av Esme : 14-04-15 kl 10:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Du som lager mye mat og har mange gjester: tips meg om kjøkken og spisestueJeg kan si noe om hva jeg savner, vi har gammelt kjøkken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Du som lager mye mat og har mange gjester: tips meg om kjøkken og spisestueJeg henger her og prøver å få gode råd. Vi er i en langsom fase med planlegging av nytt kjøkken. Vi har skrekkelig liten plass, så vi må tenke lurt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Du som lager mye mat og har mange gjester: tips meg om kjøkken og spisestueMitt kjøkken er stort, men ikke så funksjonelt innredet. Så der kan jeg kun bidra med "don'ts". Av typen "Ikke klin komfyr og oppvaskmaskin inn i samme hjørnet på et digert kjøkken, sånn at det ikke er mulig å være en person ved komfyren og en som setter inn i oppvaskmaskinen samtidig"...
![]() |
![]() |
#14 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Du som lager mye mat og har mange gjester: tips meg om kjøkken og spisestueGode fleksible løsninger for spisebord er gull. Slik at det ikke tar all plass til vanlig, men kan utvides. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Epikur
|
![]() Sv: Du som lager mye mat og har mange gjester: tips meg om kjøkken og spisestueJeg vurderer seriøst en industrioppvaskmaskin. Vi planlegger en hverdagsspisestue med plass til 6-12 personer og mulighet til å dekke til 40 personer i vår nye stue.
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.” ― Dorothy L. Sayers Sist redigert av Harriet Vane : 14-04-15 kl 10:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Du som lager mye mat og har mange gjester: tips meg om kjøkken og spisestue
Blir det at du går for Aga sin six-four? Eller har du funnet noen fine med god serviceavtale, 6 plater og induksjon?
![]() |
#17 |
|
![]() Sv: Du som lager mye mat og har mange gjester: tips meg om kjøkken og spisestueDet kommer veldig an på rommet ditt. Vi har hatt veldig suksess med et smalt og langt spisebord.
![]() |
#18 |
|
![]() Sv: Du som lager mye mat og har mange gjester: tips meg om kjøkken og spisestueVi har vurdert AGA, men slått det fra oss. Jeg har hørt både positive og negative ting, men måten man lager mat på AGA tiltaler meg veldig. Falcon seiler opp som et godt alternativ, men vi forsøker å se det i sammenheng med oppvarming av huset også. I england bruker man også AGA koblet sammen med radiatorer, vi vurderer å teste mot gulvvarme.
![]() |
#19 |
Epikur
|
![]() Sv: Du som lager mye mat og har mange gjester: tips meg om kjøkken og spisestueJeg lurer på SMEG sin 6-platers. Har også sett på varianter av Ilve. Falcon seiler opp som et alternativ, AGA er nedstemt fra mannen, vi har ikke noe system å koble den mot.
![]() |
#20 |
Epikur
|
![]() |
|
|