|
Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
By the Sea
|
![]() Balsam som gir like mye fukt som den som følger med hjemmehårfargeHåret mitt er typisk nordisk (mange, tynne hårstrå) og det er i tillegg litt porøst/frizzy. Jeg bruker kun sjampo/balsam fra salong, og veksler litt mellom merker. Det jeg har lagt merke til, er at aldri er håret mitt så fint som når jeg farger håret hjemme og bruker den balsamen som følger med. Tidligere trodde jeg det var nyfarge-effekten, men nå har jeg lagt merke til at det blir like fint om jeg bruker den balsamen selv når håret ikke er nyfarget. Den gir masse fuktighet og håret ser så sunt og blankt ut - og det faller mykt og fint. Ingen av balsamene jeg har kjøpt i salong (er temmelig sikker på at jeg har vært innom alle merkene - også Shu Uemura) har vært i nærheten av å funke så fint på mitt hår. Er det noen som vet om det kan finnes en balsam som ligner på den som følger med hjemmehårfarge?
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Balsam som gir like mye fukt som den som følger med hjemmehårfargeHva med hårkur? Jeg har også tynne hårstrå og Masqintense fra Kerastase er veldig god for mitt hår. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Balsam som gir like mye fukt som den som følger med hjemmehårfargeJeg synes hårkuren fra Moroccan Oil gir den effekten.
![]() |
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Balsam som gir like mye fukt som den som følger med hjemmehårfargeHvis du vil ha samme effekt som balsamene i hårfargene må du droppe frisørprodukter og gå for billige produkter med masse silikon. Det er de som er mest like. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Balsam som gir like mye fukt som den som følger med hjemmehårfargeJeg har sånt hår som du beskriver og håret mitt liker egentlig bare en serie; Penetraitt fra Sebastian. Både shampo, balsam og kur. Så det er tipset mitt. Visstnok mye proteiner, funker ihvertfall som bare det for meg. Salg på Strawberry nå tror jeg, altfor dyr i salong. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
.
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Balsam som gir like mye fukt som den som følger med hjemmehårfargeTigi Reborn. Jeg har pløyd gjennom "alt" av produkter til tørt hår, og denne (jeg bruker den blå serien) funker utrolig bra for meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() Sv: Balsam som gir like mye fukt som den som følger med hjemmehårfargeJeg har også typisk nordisk hår, og har prøvd "alt" av balsamer, både spinndyre og rimelige. En hyggelig overraskelse er at balsamen fra First Price er veldig bra! Jeg var svært skeptisk da jeg prøvde den etter anbefaling, men den er langt bedre enn mange av de dyre merkene, og koster jo "ingenting". |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
By the Sea
|
![]() Sv: Balsam som gir like mye fukt som den som følger med hjemmehårfarge
Min erfaring er at produkter som skal bygge opp håret og inneholder mye proteiner gjør håret ekstra stivt og tørt mens behandlingen pågår. Hvordan er denne? Blir håret mykt og blankt?
![]() |
#9 |
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
![]() Sv: Balsam som gir like mye fukt som den som følger med hjemmehårfargeProteinrike produkter kan gjøre hår som ikke trenger det, tørt og sprøtt, så det kan tenkes at håret ditt ikke trenger proteiner, Zoë.
![]() |
|
|