Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Bruker du foundation? I så fall; hvilken?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-05-15, 09:02   #1
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Bruker du foundation? I så fall; hvilken?

Og hvorfor akkurat denne?
Jeg bruker foundation hver dag, nå har jeg brukt opp min og må ha en ny, kan gjerne prøve et nytt merke. Trenger tips og ideer!

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-15, 09:13   #2
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bruker du foundation? I så fall; hvilken?

Jeg har brukt foundation daglig i årevis, men etter at jeg kjøpte Clarisonic og bruker denne ifb rens av huden har min egen hudtone jevnet seg ut så mye at jeg ikke lenger har behov for foundation. Den anbefales altså!

Gammel 01-05-15, 10:37   #3
Shane
Erfaren

Shane sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Shane er populærShane er populærShane er populær
Standard

Jeg bruker Bare Minerals pudder-foundation til vanlig. Til fest blir det cc-krem fra Chanel eller foundation fra Armani.

Shane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-15, 10:39   #4
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Lancome teint idole. Nå er jeg tom for den, og bruker en fra L'oreal. True match, tror jeg. Den er også god, og mye billigere. Dog ikke like god som Lancome.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-15, 10:44   #5
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Jeg har brukt foundation daglig i årevis, men etter at jeg kjøpte Clarisonic og bruker denne ifb rens av huden har min egen hudtone jevnet seg ut så mye at jeg ikke lenger har behov for foundation. Den anbefales altså!

Funker Clarisonic virkelig? Jeg er litt skeptisk til dingser og tenker at den kanskje blir for kraftig, men det er kanskje bare tull... Passer den for voksne damer i 40-årene med lett irritert hud også? Jeg har ingen egentlige hudproblemer, men er ganske jålete og ganske pingle.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-15, 12:08   #6
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
sindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de fleste
Standard

Jeg bruker bb-krem fra Loreal og er veldig fornøyd med den, den jevner ut hudfarge, gir fukt og har spf.

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-15, 12:11   #7
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Nå som fregnene har kommet på plass, bruker jeg minimalt. Litt Garnier BB-krem.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-15, 12:43   #8
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Re: Bruker du foundation? I så fall; hvilken?

Jeg er 39 (eller 42, spørs hvem som spør) og har fått merkbar jevnere hud og mindre porer på en uke, så ja den er råbra, Drømmedama. Jeg har tenkt å prøve meg på mineralpudder nå, som jeg tidligere ikke har brukt pga store porer.

Gammel 01-05-15, 13:18   #9
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har prøvd alt som finnes i ulike prisklasser og har nå landet lykkelig på valget av en rimelig CC-cream (den lilla) fra L'oreal. Fantastisk! Føler meg ikke/ser ikke sminket ut, jevner ut fargen og ser fresh ut. Anbefales.

Gammel 01-05-15, 13:21   #10
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har mange. :.knegg: Den jeg er mest fornøyd med nå er fra Christian Dior sin Hydrea Life BB krem. Men den dekker for mye for meg til hverdags, synes jeg så vanligvis bruker jeg Estee lauder sin Revitalizing supreme CC krem eller Estee Lauder DayWear sheer tint for litt farge. Det hender at jeg bare bruker Lancome Dreamtone også, for jevnere hudtone. Jeg skifter i forhold til dagsform, hva jeg skal og hvor fin jeg føler meg fra før.

Jeg liker også den billige BB fra Garnier, men den dekker svært lite.

Jeg avbefaler BB kremen fra Guerlain. Helt feil farge til meg og altfor dekkende. :hvit maske:

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-15, 13:21   #11
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Nå ble jeg nysgjerrig og gikk inn for å se på produktet. Jeg ble litt overveldet av utvalget og tilbehør - hva trenger man? Bruker du den rensekremen som hører til?

Gammel 01-05-15, 13:30   #12
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Standard

Re: Bruker du foundation? I så fall; hvilken?

Zoe: nope. Jeg fikk et major kviseutbrudd for et par uker siden, og kjøpte da en rensegele fra dermalogica. Vanligvis bruker jeg rensfra apoteket og kommer til å fortsette med den når denne tar slutt, det eneste er at det er en fordel om rensen skummer. Jeg har kjøpt et hode for dyprens men ikke prøvd det enda, og i ettertid ser jeg at hodet kjøper en billigere på ebay.

Jeg bruker den morgen og kveld, om kvelden tørker jeg av andiktet med en ren klut til slutt, om morgenen har jeg den med i dusjen. Det virker som om renseproduktene kommer godt ned i huden og dyp rens bidrar til jevnere hud og mindre porer. Som sagt, jeg er helfrelst!

Gammel 01-05-15, 13:35   #13
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bruker også kun mineralpudder.
Og jeg har aldri klart å gå fra ID Minerals.

Jeg synes løspudderet funker best vår/sommer:

Og på høst/vinter bruker jeg det som er litt mer fast.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-15, 13:52   #14
Albertine
Bør lage seg en tittel selv

Albertine sin avatar

Medlem siden: Oct 2014
Blogginnlegg: 38
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Jeg kjører det enkelt og bruker BB-creme fra Garnier. Passer hudtonen min bra og selv om den ikke dekker stort så gjør det ingenting fordi jeg ikke har mye å dekke over.

Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-15, 14:06   #15
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker veldig godt Lancome Photogenic. Har prøvd mye forskjellig, og hadde en favoritt fra Lancome som dessverre gikk ut av produksjon. Men Photogenic er bra den også. Uansett, du må prøve og se hva som passer til din hud. Jeg ser f.eks. helt skrekkelig ut med I.D. mineralpudder, sikkert med andre sånne pudder også.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-15, 14:13   #16
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mineralpudder synes jeg blir feil på meg. Jeg har flere typer, men klarer ikke bruke de.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-15, 14:24   #17
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Jeg har ganske bra hud og ingen urenheter så jeg har kun brukt Max Factor sin CC creme og er fornøyd med den. Har også solpudder som jeg bruker.

Gammel 01-05-15, 15:09   #18
Jålebeinet
med tunga på styret

Jålebeinet sin avatar

Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har fått anbefalt og bruker silkepudderet til Shiseido. Veldig bra, det legger seg ikke i linjene som mineralpudderet gjør. Jeg bruker det istedenfor foundation.

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-15, 16:30   #19
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Jålebeinet, her.

Jeg har fått anbefalt og bruker silkepudderet til Shiseido. Veldig bra, det legger seg ikke i linjene som mineralpudderet gjør. Jeg bruker det istedenfor foundation.

Det har jeg, og er veldig fornøyd med. Også har jeg sikkert snart kjøpt det greiene Palmen snakker om, kjenner jeg meg rett. :easy sell:

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-15, 18:38   #20
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Jeg har prøvd alt som finnes i ulike prisklasser og har nå landet lykkelig på valget av en rimelig CC-cream (den lilla) fra L'oreal. Fantastisk! Føler meg ikke/ser ikke sminket ut, jevner ut fargen og ser fresh ut. Anbefales.

Jeg prøvde en sånn CC-cream, men den lyseste tonen var for mørk for meg. Bra "toneskala" på den du har da?

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:42.