Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

[Kjøkken] Glasskuffer: jåleri eller nytte?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-05-15, 21:39   #1
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

[Kjøkken] Glasskuffer: jåleri eller nytte?

Sånne glasskuffer som alle bestemorskjøkkenene hadde, vet dere. Mannen min er litt overraskende litt romantisk og vil gjerne ha en sånn hylle på kjøkkenet.



Men jeg skjønner ikke helt nytten. De er ikke store nok til at det er nyttig å oppbevare mel, sukker eller havregryn og sånt.

Er det nytte i dem? Noen som har noe tips til hva man i så fall skal bruke sånne til? Et eventuelt sted å ha dem er i "frokost"delen av kjøkkenet, så teposer kunne man kanskje hatt i dem. Tja. Noen som har noen tanker?

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-15, 21:44   #2
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.866
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Kjøkken] Glasskuffer: jåleri eller nytte?

Oppbevaring av hamaperler?

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-15, 21:45   #3
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Kjøkken] Glasskuffer: jåleri eller nytte?

Ulike kornblandinger, sukker, teposer, te i løsvekt.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-15, 21:46   #4
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.684
Blogginnlegg: 17
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Kjøkken] Glasskuffer: jåleri eller nytte?

Tja, jeg synes også de er fine, men i minste laget for alt. Krydder mister jo fort smak osv. Men å ha litt mel, salt og sukker, teposer av ulike sorter, serviettringer etc burde kanskje gå? Kan jo være greit om man har kapselmaskin?

Noen finnes jo også med ordentlige lokk, altså ikke åpne skuffer, og de kunne jeg hatt krydder i.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-15, 21:49   #5
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Kjøkken] Glasskuffer: jåleri eller nytte?

Om du har originalt kjøkken fra bestemors tid er de fine. Ellers helt unyttige.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-15, 22:02   #6
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.262
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: [Kjøkken] Glasskuffer: jåleri eller nytte?

Jeg har en sånn og elsker den, sikkert mest fordi den minner meg om mormors kjøkken og fargen er glad. Jeg har ris og frokostblanding og litt frø og grøtposer og noen ganger ingenting og noen ganger sjokolade som snart blir spist opp i den. Jeg tror jammen jeg skal dedikere et par skuffer til alt rælet som har det med å hope seg opp på kjøkkenbenken.

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-15, 22:07   #7
Beckett
Fornøyd
 
Beckett sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.552
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: [Kjøkken] Glasskuffer: jåleri eller nytte?

Jeg vil ha sånn! Finnes de andre steder enn i brukthandler?

__________________
05 07

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-15, 22:07   #8
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.906
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: [Kjøkken] Glasskuffer: jåleri eller nytte?

Jeg bruker mine (kun 5 like skuffer) til havregryn, havsalt, mel, sukker og ris. Brukes ofte.

Men er enig i at de i hvert fall kunne tatt en kilo vare, slik forpakningene er.

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-15, 22:13   #9
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.684
Blogginnlegg: 17
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Kjøkken] Glasskuffer: jåleri eller nytte?

Har dere forresten sett københavnerskab? De har hyller over, gjerne i glass. Tenkte å finne en brukt sånn til over kaffeplassen, og ha kopper etc i det.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-15, 22:14   #10
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Kjøkken] Glasskuffer: jåleri eller nytte?

Opprinnelig lagt inn av Beckett, her.

Jeg vil ha sånn! Finnes de andre steder enn i brukthandler?

Du får kjøpt nye hos de fleste kjøkkenprodusenter.

Mel og sukker er ikke aktuelt, alt for små kvanta til at det er praktisk. Om det skulle være noe så må det være hårstrikk, tannpirkere, oppvaskmaskintabletter, sånne ting.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-15, 22:19   #11
maggypop
nye muligheter
 
maggypop sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.273
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Sv: [Kjøkken] Glasskuffer: jåleri eller nytte?

Mer nostalgisk enn nyttig, tenker jeg.

__________________
Januar2007
Whereever you go, there you are
maggypop er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-15, 22:21   #12
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.866
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Kjøkken] Glasskuffer: jåleri eller nytte?

Dette må jo være kryddehylle for deg:

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-15, 22:23   #13
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.262
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: [Kjøkken] Glasskuffer: jåleri eller nytte?

Opprinnelig lagt inn av Beckett, her.

Jeg vil ha sånn! Finnes de andre steder enn i brukthandler?

Jeg fant min på Finn etter litt leting. Jeg ville ha en som hadde skuffer i gammelt glass og måtte lete en liten stund.

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-15, 22:33   #14
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.824
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: [Kjøkken] Glasskuffer: jåleri eller nytte?

Sikkert kjempe å oppbevare sikkerhetsnåler, knapper, regnbuksestrikk, osv i, men hvor dekorativt det er med dette oppi blir jo en annen sak

Not my cup of tea, men absolutt fint der det passer inn.

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-15, 22:40   #15
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Kjøkken] Glasskuffer: jåleri eller nytte?

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Dette må jo være kryddehylle for deg:

Ja, heller det! Og lufttett oppbevaring er mer nyttig. Jeg har store mengder krydder liggende.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-15, 22:41   #16
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: [Kjøkken] Glasskuffer: jåleri eller nytte?

Vi har en litt mindre utgave, rekke med fem seks skuffer.
Vi oppbevarer pasta, ris, havregryn og noen ganger müsli i dem.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-15, 22:43   #17
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Kjøkken] Glasskuffer: jåleri eller nytte?

Opprinnelig lagt inn av Odelia, her.

Sikkert kjempe å oppbevare sikkerhetsnåler, knapper, regnbuksestrikk, osv i, men hvor dekorativt det er med dette oppi blir jo en annen sak

Not my cup of tea, men absolutt fint der det passer inn.

Jeg tror det skulle passe inn, men om det ikke er funksjonelt så får det heller utgå.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-15, 23:04   #18
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Kjøkken] Glasskuffer: jåleri eller nytte?

Det blir skrotboller satt i system.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-15, 23:26   #19
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Kjøkken] Glasskuffer: jåleri eller nytte?

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Det blir skrotboller satt i system.

Det er det jeg frykter, for skrotboller vil vi ikke ha.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-15, 06:27   #20
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.321
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Kjøkken] Glasskuffer: jåleri eller nytte?

Jeg foretrekker "Har denne tingen, nå må jeg finne en beholder som passer" foran "Har denne beholderen, nå må jeg finne en ting å ha oppi", om jeg skal ha et funksjonelt kjøkken :erfart:.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no