|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Hvordan har du det EGENTLIG på 17. mai?Hva liker du/hva liker du ikke ved 17.mai? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan har du det EGENTLIG på 17.mai?Jeg liker alt ved vår feiring. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Hvordan har du det EGENTLIG på 17. mai?Jeg liker ikke stresset før, med klær som skal strykes, tog som skal nås, kaker som skal leveres her og der, osv. men stort sett liker jeg det meste med 17.mai etter at stresset er ferdig. Nå har vi tatt vår tørn i komiteer med begge barna, og det er deilig at vi nå står mer fritt til å bruke dagen som vi vil. Barna er heller ikke så opptatt av å være på skolearrangementet (ungdomsskolen har f. eks ikke arrangement) og vi kan gjøre det som passer oss. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Hvordan har du det EGENTLIG på 17. mai?Jeg hadde 17. mai oppe til vurdering i fjor, og ble enig med meg selv om hvor vi skulle legge lista. Og det gjorde at jeg fikk en veldig fin feiring i år.
![]() |
![]() |
#5 |
En anelse distre
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan har du det EGENTLIG på 17. mai?Jeg liker ikke at vesla står tålmodig i laaaang kø (halvtime?) på skolen for "fiske" premie, for så å få beskjed om at de er tom for premier når hun er nesten fremme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Hvordan har du det EGENTLIG på 17. mai?Jeg har alltid elsket 17 mai. Det var før vi fikk skolebarn. Da koste vi oss med lange frokoster og hadde tid til å se Folketoget og lignende. Nå er det egentlig mer stress enn noe annet. Opp tidlig, ikke tid til noe kosefrokost for ungene skal møte i toget kl 8.45 (og det er fullt kaos der, så vi må kjøre VELDIG tidlig), stresser med hva vi skal ha på oss, må ned på skolen og delta i foreldreansvar, ungene deltar i leker der eneste premie er snop de ikke kan spise (rart at ikke flere tenker over dette med allergier osv), det regner alltid og er bikkjekaldt, altfor mye folk på skolen så jeg får omtrent klaustrofobifølelse ... Jeg har alltid vært den som har fnyst litt av folk som sier de stresser med slike dager, for det er jo bare å planlegge. Og det er jeg veldig flink til, som regel. Men akkurat nasjonaldagen er bare blitt en dag jeg vil ha fort overstått, dessverre. Viktig å nevne at jeg ikke viser min "misnøye" overfor ungene overhodet. Hadde noen spurt dem om mora likte 17. mai, hadde de nok sagt at jeg elsket den. Så jeg skjuler det nok godt.
![]() |
#7 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Hvordan har du det EGENTLIG på 17. mai?
Jeg liker: |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
can-jur
|
![]() Sv: Hvordan har du det EGENTLIG på 17. mai?Det jeg ikke liker er at hvert år vinner forfengeligheten over fornuften og jeg går i tog i pensko. I år hadde jeg bestemt meg for å bruke joggesko men når det kom til stykket trasket jeg i pensko lell.
![]() |
![]() |
#9 |
intro
|
![]() Sv: Hvordan har du det EGENTLIG på 17. mai?Liker egentlig ingenting.
Sist redigert av Bluen : 18-05-15 kl 09:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Hvordan har du det EGENTLIG på 17. mai?Jeg stresser ikke i det hele tatt til eller på 17. mai. Men jeg synes det er utrolig kjedelig å være på skolen etter toget. Med leker og sånt. Jeg gleder meg til ungene ikke vil gå i tog mer, og at vi kan gå ut når vi vil, ikke når vi MÅ. Men jeg liker dagen, liker å gå i bunaden min. Men det var koseligere før gutta begynte på skolen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Hvordan har du det EGENTLIG på 17. mai?Før strevde jeg med å like dagen, selv om jeg i prinsippet syns den er helt strålende!
![]() |
#12 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() Sv: Hvordan har du det EGENTLIG på 17. mai?Vi prøver å gjøre det greit for alle. Har valgt å dra bort to ganger, noe ungene liker godt. Ellers er vi ikke så opptatt av ting vi må gjøre. Ungene har aldri gått i toget i byen tidlig på dagen. De synes i bunn og grunn ikke tog er det helt store, men vi har deltatt i toget på skolen i mange år. Det er hyggelig å pynte seg, og de liker leker, lodd og lykkehjul. Så vår 17. mai består av litt god frokost, se litt på tv og få klær på til 14.45. Være på skolen fra 15-18 og hjem og slappe av. Noen ganger middag på kvelden, men vel så ofte har pølser og kaker dekket dette i løpet av dagen. Sist redigert av Dronningen : 18-05-15 kl 09:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Hvordan har du det EGENTLIG på 17. mai?Og så må legge til at vi slipper alt dugnadsarbeid i forbindelse med dagen fordi den lokale militærleiren lager opplegg for hele bydelen. Det er deilig. Aldri noe kakebaking eller loddsalg. Og moren min vasker og stryker bunadsskjorta og oppbevarer bunaden min... |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Hvordan har du det EGENTLIG på 17. mai?Det eneste jeg ikke liker er å måtte stå opp tidlig (dog har vi annethvert år tidlig og sent tog, hhv 9 og 12) og som Tjorven tar vi oss ikke tid til noen stor frokost. Ellers synes jeg ikke 17.mai er stress og kakebaking og stryking av penskjorter er vel det eneste vi har av forberedelser.
![]() |
#15 |
intro
|
![]() Sv: Hvordan har du det EGENTLIG på 17. mai?Og to ting jeg er glad for:
![]() |
![]() |
#16 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Hvordan har du det EGENTLIG på 17. mai?Jeg liker 17.mai godt - men vi har en veldig lavterskelfeiring.
Min signatur ™ Sist redigert av Che : 18-05-15 kl 09:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Hvordan har du det EGENTLIG på 17. mai?Spør meg igjen neste år når jeg ikke er i 17-mai komite. Neida. Joda. En gang til, så er vi ferdige med sånt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
kamerat
|
![]() Sv: Hvordan har du det EGENTLIG på 17. mai?Jeg liker at ungene gleder seg så voldsomt til det, og så synes jeg det er morsomt å se på barnetoget i Oslo.
![]() |
#19 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Hvordan har du det EGENTLIG på 17. mai?
![]() |
#20 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Hvordan har du det EGENTLIG på 17. mai?Vi legger lista ektremt lavt når det gjelder 17. mai. Men gutta digger dagen, så noe gjør vi vel riktig likevel. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|