|
Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Hund og jobb?Jeg kunne egentlig tenkt meg hund. Vi flytter på landet snart og får større plass og hage. Har sett litt på mellompuddel ( selv om jeg synes den er pitteliten siden jeg vokste opp med new foundlandshund |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hund og jobb?Jeg får vel en del pepper nå, men jeg synes ingen hund skal være alene åtte timer daglig. Da synes jeg heller man får være sammen med hunder på andre måter. At en hund klarer å være alene så lenge betyr ikke at det er bra for den. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() Sv: Hund og jobb?Vi har en 12 uker gammel springer spaniel, og han er litt hjemme alene etter å ha trent de siste 4 ukene. Han er nå hjemme fra 9-12, og deretter fra 13 - 14/14.30. Jeg tror nok de må nok være ganske store før de kan være hjemme alene i 8 timer.
95, 99, 04 Sist redigert av Erica : 18-05-15 kl 22:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hund og jobb?Hunden vår har hundegård som brukes når vi er på jobb. Vi har tak over, og isolert hundehus med halm så hunden kan grave seg seng. Hunden ser ut til å kose seg der og følger med på alt som skjer ifølge naboene |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() Sv: Hund og jobb?
Enig med deg, ikke som en fast ordning i hvert fall. Av og til går det sikkert bra, men hver eneste dag er det jo litt lenge for en hund å være alene hjemme. I Sverige er det visstnok en lov som sier at hunder ikke skal være alene mer enn 6 timer.
![]() |
#6 |
Kontrollfrik
Det stemmer. Og det er jo litt trist at det er behov for et lovverk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Kontrollfrik
Det har jeg også lurt på. Vi har hund, men jeg jobber nokså lite. I tillegg bruker vi foreldrene mine når jeg en sjelden gang må være lenger borte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
I mål
|
![]() Sv: Hund og jobb?De fleste jeg kjenner som har hund har relativt store barn som kommer hjem fra skolen i 14-tiden slik at hunden i realiteten er hjemme alene 5-6 timer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
![]() Sv: Hund og jobb?Nå er mannen min dessverre arbeidsløs, håper ikke det varer for lenge. Men valpen vår får i alle fall en fin tilvenning til det å være alene hjemme. Når det kommer så langt at han må være hjemme alene lenger så kommer jo gutta hjem fra skolen. Vi får se hvordan vi løser det når den tid kommer. Det kommer jo ann på hva slags jobb mannen ender opp med og. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Kontrollfrik
Jo, det har det da vært sagt en masse om? |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
![]() Sv: Hund og jobb?Det betyr jo egentlig at det er veldig får som burde ha hund. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Absolute Beginner
|
![]() Sv: Hund og jobb?De mest dedikerte hundemenneskene jeg kjenner bruker mer eller mindre all fritid på hunden, da blir det kanskje litt annerledes, selv om de er i full jobb? Det blir jo noe ganske annet enn å stresse ut en rask luftetur mellom middag og ungenes aktiviteter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
I mål
|
Dere har jo barn som kommer hjem og kan hjelpe til med lufting og selskap? Det er noe helt annet tidsmessig når barna ikke går på AKS/SFO. De går jo gjerne litt senere om morgenen også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
|
Når junior er ferdig med SFO er jo han hjemme tidligere det er sant. Pappa er pensjonist og turglad og søsteren har stor hundegård der hennes to er en del på dagen. Kunne sikkert vært der også for selskapets del. Mest sannsynlig ikke aktuelt, men lurer bare på hvordan andre løser det. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|