Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Jeg har blitt så flink til å shoppe mindre!

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-06-07, 12:28   #1
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har blitt så flink til å shoppe mindre!

Ja, det har jeg!

For drøyt to måneder siden bestemte jeg meg for å bli flinkere til å styre unna impulskjøpene mine. Jeg følte meg egentlig litt uvel av å tenke på hvor mye unødvendige ting jeg hadde en tendens til å komme hjem med.

Jeg bestemte meg for å tenke igjennom HVA jeg trenger FØR jeg kjøper noe. Foreløbig har jeg visst ikke trengt noe som helst annet enn mat, bussbilletter og noen kafé- og teaterbesøk.

Det føles faktisk veldig godt. Nå føler jeg at jeg med god samvittighet kan bruke mer penger på det jeg kjøper. Jeg trenger ikke ha dårlig samvittighet fordi jeg bruker en dyr fuktighetskrem. Jeg kan unne meg noen flere teaterbesøk. Jeg trenger ikke være så opptatt av å gå i den billigste klesbutikken når jeg skal kjøpe meg ny bukse.

Det var ikke bare miljømessige hensyn som fikk meg på denne fikse idéen. Det var like mye det at jeg faktisk mislikte meg selv litt når jeg kom drassende hjem med poser av ting jeg ikke helt visste om og når jeg kom til å få bruk for.

Jeg fant denne arikkelen og følte meg litt ekstra flink.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:11.