|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Løsning for søppelhåndtering på kjøkkenøy?Holder på med kjøkkenplanlegging og har laget en modell for hvordan jeg ønsker å organisere råvareforberedelser.
![]() |
#3 |
|
![]() Sv: Løsning for søppelhåndtering på kjøkkenøy?
Ikke noe verre enn om man må åpne skuffer for å komme til? Skal se om jeg ikke finner noe med lokk. Av type storkantine.
![]() |
#5 |
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Løsning for søppelhåndtering på kjøkkenøy?Kvern?
![]() |
#6 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Løsning for søppelhåndtering på kjøkkenøy?Det finnes en greie for søppelbøtte i benk, men da er det en bøtte i benken og ikke bare hull.
![]() |
#7 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: Løsning for søppelhåndtering på kjøkkenøy?Det må da kreve veldig mye rengjøring? Jeg tror heller jeg ville hatt søppel under skjærestedet og investert i en skuff du kan åpne med foten. Da kan du måke alt rett nedi uten å bruke hendene til å åpne med. Jeg er i alle fall alltid våt og grisete mens jeg holder på sånn at det er greit å slippe vaske hender før jeg kaster søppel.
![]() |
#8 |
Vaklende
|
![]() Sv: Løsning for søppelhåndtering på kjøkkenøy?Jeg håper du finner på noe smart som jeg kan kopiere om jeg en gang får nytt kjøkken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Vaklende
|
![]() Sv: Løsning for søppelhåndtering på kjøkkenøy?Uh - jeg vil ha en sånn som den øverste her! |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Vaklende
|
![]() Sv: Løsning for søppelhåndtering på kjøkkenøy?Her er faktisk en Ikea hack med noe som er ganske likt det du beskriver: |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
stille
Det er kjøkkenvask med kvern.
![]() |
#12 |
Vaklende
|
Er det? Jaja, der får man igjen for å surfe på mobilen. Jeg trodde det var ned til en søppelbøtte. Men det virker jo mer rasjonelt at det var kjøkkenvask med kvern. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
stille
![]() Sv: Løsning for søppelhåndtering på kjøkkenøy?Men det er et generelt forbud mot installering av matavfallskvern i Norge.
![]() |
#14 |
|
![]() Sv: Løsning for søppelhåndtering på kjøkkenøy?Jeg har ikke lyst på matavfallskvern, eller, jeg kunne hatt det, men med oppsamling til egen bøtte. Alt går i komposten hos oss.
![]() |
#16 |
|
![]() Sv: Løsning for søppelhåndtering på kjøkkenøy?Dette ser man stadig vekk på de litt mer amerikaniserte oppussingsprogrammene, (som sikkert har matkvern, but still), hvis man har en litt tung benkeplate med hull og tilpasset lokk skjønner jeg ikke at det skal bli noe mer lukt og slikt enn om man har en mer konservativ kompostbøtte bak skapdør under? |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Løsning for søppelhåndtering på kjøkkenøy?I Oslo kan jeg aldri tenke meg at de har prøveprosjekter med matkvern. Det er så problematisk med rotter. Men det burde jo være mulig å montere samme dings over en bøtte? Blir riktignok vanskelig å skylle ned rester og holde den ren da.
![]() |
#18 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Løsning for søppelhåndtering på kjøkkenøy?Jeg ser for meg ganske mye gris langs kanten av røret, men nå er det ikke sikkert at vi ser for oss helt lik løsning, da.
![]() |
#19 |
<This space for rent>
Medlem siden: Jun 2015
![]() |
Tenker du at benkeplassen til høyre for skjærebrettene fortsatt skal være brukbar som benk, eller ser du for deg åpne hull som gjør at det området på benken er "brukt opp" til søppelløsningen?
Denne likte jeg veldig godt!! Jeg tegner kjøkken selv om dagen - og dette er en ting jeg hadde glemt at jeg trengte
Hva med en kombinasjon av søppelbøtta over til mat og denne løsningen til plast, papir og restavfall? Jeg ser fordelen i å kunne skyve matkapp rett ned i bøtta, men annet avfall er litt lettere å flytte?
Denne var tøff!
![]() |
#20 |
<This space for rent>
Medlem siden: Jun 2015
![]() |
Haha! Inneutedo for søppel - dagens best
![]() |
|
|