Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Innrede treningsrom

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-05-15, 22:52   #1
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Innrede treningsrom

Vi har et rom til i overs som skal bli treningsrom. Det er ikke stort, kanskje 3*3 meter. Det er nordvendt og har litt kaldt preg i dag. En vegg er panelet, de andre gipsvegger med slitt hvitmaliing. Det er en liten ribbeveggsak der, fra ikea.

Ellers tomt. Hvitmalt tregulv. Vi skal ha inn en spinningsykkel og en benk med stang, en del løse vektskiver må stables et sted. En gymmatte og en bosuball også. Og så tenker jeg å henge en skikkelig krok i taket til boksebag og sånne kjernetreningegreier.

Noen tips til gode hylleløsninger, farger, andre tips? Jeg vil at det blir et rom som er litt innbydende. Det er det ikke nå.

Gammel 30-05-15, 23:50   #2
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Innrede treningsrom

Jeg kan jo anbefale fargen aske, aka sval byggegrop.

Jeg har også et treningsrom som ser litt sånn kaldt og stusselig ut, og vet ikke helt hva jeg skal gjøre med det. Foreløpig plan er hvite vegger (i dag er det, trommevirvel, ubehandlet furupanel), askegrå ribbevegg og dører (true story!) og masse svarthvitt bilder av familien i div. svarte rammer. En utfordring er en vegg fylt av praktiske, men akk så überstygge skoskap i en litt ubestemmelig trefiner. Satser på å gidde male de.

Mannen skal ha inn benkpresset sitt der, og da er strengt tatt estetikken en tapt sak.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-15, 13:52   #3
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kan det være en ide med et litt stort speil? Både for å gi større romfølelse, og til hjelp ved fx slyngetreningen?

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-15, 13:57   #4
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, speil er lurt til mange styrkeøvelser. Fargemessig ville jeg valgt å ha det lyst og friskt. Det er en grunn til at treningsstudioene har en vegg eller to i knall grønn, knall rosa, knall orange, knall turkis osv. Det er jo farger som ikke virker beroligende, samtidig som det blir lyst og fresht.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-15, 13:58   #5
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville hatt en vegg i en fin, frisk og varm farge som passet til Bosuballen.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-15, 19:26   #6
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Vi har en lilla vegg, jeg syns det ble kult. De andre veggene er hvite, mørkt gulv. Jeg kan prøve å ta bilde, men jeg pusser opp rommet ved siden av, så treningsrommet er litt lager.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-15, 19:29   #7
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Den gedigne sofaen i biter er altså ikke der til vanlig. Vi har klokke og tv på veggen foran tredemølla, ellers ingenting på veggene enda.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg image.jpg (471,4 KB, 68 visninger)
Gammel 31-05-15, 19:32   #8
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det var en fin farge! Hva heter den?

Gammel 31-05-15, 20:51   #9
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Standard

Det husker jeg selvfølgelig ikke. Den er fra et fargekart fra Maxbo, Harmoni eller noe? Jeg kan sjekke neste gang jeg er innom - det er nok ikke lenge til.

: pusser opp:

Gammel 31-05-15, 21:04   #10
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg må ærlig innrømme at jeg hadde hengt opp en TV der. Og hatt et annlegg til å høre på radio, musikk og podcasts.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-15, 21:35   #11
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Jeg noterer meg ideen om speil. Og den lillafargen var veldig fin.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-15, 22:01   #12
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Speil og godt lydanlegg. Og god isolasjon.

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-15, 09:21   #13
Annki
Englemamma

Annki sin avatar

Medlem siden: Feb 2012
Hvor: Øvre Romerike
Annki er populærAnnki er populærAnnki er populærAnnki er populærAnnki er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Den gedigne sofaen i biter er altså ikke der til vanlig. Vi har klokke og tv på veggen foran tredemølla, ellers ingenting på veggene enda.

Veldig fin farge!

Hvor høyt er det under taket hos dere og hvor høye er de som bruker tredemøllen?

Vi hadde planer om å innrede ett treningsrom i kjelleren, men jeg leste ett sted om minimumshøyde til tak i forhold til tredemølle, det hadde jo ikke jeg tenkt på... Nå står den på gjestrommet i 1. etg, men blir brukt veldig lite og tar mye plas, så jeg kunne tenkt meg å få den ned.

Gammel 01-06-15, 09:34   #14
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Anda, her.

Speil og godt lydanlegg. Og god isolasjon.

Lydanlegg er viktig. Jeg er på jakt etter en lydplanke eller noe, den superbillige tv'en vi kjøpte greier ikke overdøve tredemølla.

Opprinnelig lagt inn av Annki, her.

Veldig fin farge!

Hvor høyt er det under taket hos dere og hvor høye er de som bruker tredemøllen?

Vi hadde planer om å innrede ett treningsrom i kjelleren, men jeg leste ett sted om minimumshøyde til tak i forhold til tredemølle, det hadde jo ikke jeg tenkt på... Nå står den på gjestrommet i 1. etg, men blir brukt veldig lite og tar mye plas, så jeg kunne tenkt meg å få den ned.

Det er ca 2.35 under taket. Vi er ikke så høye. Ingen over 1.72. Vi kan ha den på full stigning uten å skalle i taket.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:22.