Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Den beste kjøpeketchupen

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-06-15, 23:36   #1
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den beste kjøpeketchupen

Ja, hva er det? Da snakker jeg fortrinnsvis om en du ikke må i spesialbutikk for å kjøpe, og en som ikke er så sær at ungene kan like den.

Jeg spiser knapt ketchup, men det kan passe en sjelden gang. Ungene begrenses, men de får ketchup til hvit fisk, siden de da spiser mer. Jeg har alltid kjøpt Heinz fordi jeg innbiller meg at den ikke er full av konserveringsmidler og fordi jeg har innbilt meg at den smaker bra. Men i dag så jeg i en test at Heinz fikk terningkast 3 (mot Iduns 6!) fordi den inneholdt lite tomater. Hm. Vet at f.eks. Superbra har ketchup, og mange andre, men jeg bruker det for lite til å kunne vurdere smaken. Har laget selv noen ganger, men synes ikke det er verdt det.

Hvilken ketchup smaker best og er laget på ordentlige råvarer?

Sist redigert av Hyacinth : 03-06-15 kl 23:59.
Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-06-15, 23:41   #2
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den beste kjøpeketchupen

Jeg synes Heinz sin sukkerreduserte smaker klart best, mens ungene vil ha Idunn sin sukkerreduserte. Vi har begge. Jeg driter i om det er lite tomater i Heinz'en, jeg spiser uansett lite ketchup.

Gammel 03-06-15, 23:44   #3
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg synes Heinz sin sukkerreduserte smaker klart best, mens ungene vil ha Idunn sin sukkerreduserte. Vi har begge. Jeg driter i om det er lite tomater i Heinz'en, jeg spiser uansett lite ketchup.

Jeg synes det er greit for ungenes del om den inneholder mye tomater i forhold til annet tilsatt dritt, liksom.

Gammel 03-06-15, 23:47   #4
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde ikke bekymra meg en kalori for det.

Gammel 03-06-15, 23:51   #5
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Næh, jeg bekymrer meg overhodet ikke. Men jeg er altså på jakt etter den beste ketchupen til å ha i kjøleskapet.

Gammel 03-06-15, 23:54   #6
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Jeg kunne ikke brydd meg mindre, mannen sverger til Heinz. Den med hauger av sukker.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-15, 23:57   #7
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Idun, ja. Med én n.

Gammel 04-06-15, 00:00   #8
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Idun, ja. Med én n.

Jeg fant ut det, ja. Autocorrecten insisterer på Idunn, men det er nok fordi jeg kjenner ei Idunn.

Gammel 04-06-15, 00:00   #9
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Standard

Jeg tror ikke noen av de vanlige ketchupene er så ille at de ikke er ok å ha i kjøleskapet. Jeg hadde gått for den som smaker best.

Gammel 04-06-15, 00:01   #10
millact
Bør lage seg en tittel selv

millact sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Vi bruker visst ikke ketchup, vi. Kjøper det kun til barnebursdagene. Men jeg ser vi faktisk har både Heinz (stavet nok feil der) og Idunn.

Gammel 04-06-15, 00:01   #11
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg tror ikke noen av de vanlige ketchupene er så ille at de ikke er ok å ha i kjøleskapet. Jeg hadde gått for den som smaker best.

Ja, og jeg lurer altså på hvilken det er. For jeg orker ikke lage et privat testpanel. Og jeg har en idé om at den som smaker best inneholder mest tomater, og da gode tomater.

Gammel 04-06-15, 00:03   #12
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns Idun sin pepperketchup er best. Men den er utgått.

Gammel 04-06-15, 00:03   #13
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Ja, og jeg lurer altså på hvilken det er. For jeg orker ikke lage et privat testpanel. Og jeg har en idé om at den som smaker best inneholder mest tomater, og da gode tomater.

Det er der feilen ligger. For Heinz smaker helt klart best, til tross for lavere tomatinnhold. Idun sin er for søt og for tyktflytende.

Gammel 04-06-15, 00:03   #14
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Jeg liker ketchup. Heinz smaker best. Idun smaker emment og ekkelt

Gammel 04-06-15, 00:07   #15
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Superbra-ketchupen er også knallgod. Men ungene liker den ikke

Gammel 04-06-15, 03:50   #16
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Her er det kun en som gjelder for barna og det er Bergby's ketchup. De kan til nød bruke Heinz, men da er det klager. Bergby's er den ketchupen de tåler best også. De andre, spesielt Idun får de mye rødt utslett rundt munnen, og de skulle være uheldige å grise litt. Jeg foretrekker nok Heinz økologisk, men synes Bergby's også er god. Idun er ikke ok - ikke noen av dem.

IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-15, 08:17   #17
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her i huset meiner eg Idun sin originale smaker best medan Mannen insisterer på Heinz. Så eg tenker at "smaker best" er umulig å svare på.

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-15, 08:19   #18
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg spiser ikke ketchup og aner ingenting om smaken, men stusset over ordet "kjøpeketchup". Betyr det det at det er mange som lager sin egen?

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-15, 08:19   #19
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Mannen foretrekker Heinz, jeg spiser så lite av det at jeg ikke bryr meg så fælt, ungene liker ikke.

Gammel 04-06-15, 08:20   #20
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

http://m.dinside.no/928036/stor-ketsjuptest

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:34.