Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Tåler ikke sykler regn?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-06-15, 15:48   #1
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Tåler ikke sykler regn?

Uka etter påske kjøpte jeg ny sykkel til vesla. Tok 1-2 uker før hun prøvde den første gang. Etter det har hun vært ute med den maks 10 ganger, da bare i oppholdsvær og korte turer frem og tilbake i gata hvor vi bor. Den har stått oppbevart delvis under tak, men ikke nok til at den ikke er blitt våt når det regner. Nå begynner den å ruste både her og der. Det gjelder skruer,beskyttelsen rund bremseviren og på pedalene.

Kundebehandleren hos XXL mente at sykkelen tross alt må vedlikeholdes. Jo, ja. Det forstår jeg. Men betyr det da at jeg skal tørke av den hver gang den er blitt våt? Hadde det gått 6-7-8 mnd så kanskje jeg ikke hadde reagert, men her snakker vi da at sykkeln var knapt 1,5 mnd da jeg oppdaget det. Han sa noe motvillig at jeg kunne komme å bytte sykkelen, men var tydelig på at det var vedlikeholdet dette kom av. (Ja, og at når man kjøper og tar i bruk sykler tidlig på året så var det jo mye salt også som ødelegger syklene. Ja, salt i gata her er det massevis av....)

Så, er dette noe jeg rett og slett bare ikke har kunskap om? Tåler ikke syklene mer før de ruster? Og tørker dere av syklene hver gang barna har brukt de? Tanken er jo at vesla skal ha denne de to neste årene, men jeg lurer på hvordan den ser ut til neste år.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:00.