Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Provosert!

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-06-07, 08:54   #1
mygjespe
Nybegynner
 
mygjespe sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Tromsø
Innlegg: 7
mygjespe har et hav av muligheter foran seg
Standard

Provosert!

http://www.vgb.no/24374/

Det ligger en blogg på vg, om foreldre, eller voksne, som legger ut bilder av ungene sine på internett, det være seg på blogg, nettby, blink, facebook og hva det heter, samt informasjon om ungene.

hvis linken virker, kommer dere inn i en opphetet mot/for diskusjon!

Så jeg var litt nysgjerrig da, hva synes folk her på foreldreportalen??

Tanken til hun som startet det innlegget var, at det ikke er forsvarlig, grunnet pedofile osv... at en bør holde ungene , informasjonen og privatbildene - privat, og dele de på en annen måte enn via forum.

JEG ble provosert av mange av for innleggene!! og har sterke meninger, kanskje særlig om det forumet som kommer på tv om sommeren, hvor mødre/fedre? sender inn naken bilder av ungene sine, med og uten navn... snakk om lett tilgang...

- og la det være sagt, jeg er ikke en hysterisk mamma!

__________________
Blir dette riktig da?
mygjespe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-07, 09:22   #2
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv
 
pippimamma sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.500
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Provosert!

Selv har jeg aldri lagt ut bilder av ungene mine på nettet, nettopp pga at jeg er engstelig for hva som kan skje med bildene. Det er skremmende, men sant, at det finnes mange syke mennesker der ute.

Samtidig syns jeg det er utrolig koselig å titte på bilder av andres barn, de er jo så nydelige (særlig fp's barn).

Om det er på nettet eller i rl, så er det ikke dumt å ha i bakhodet at det finnes mange "Psyke" folk der ute. Husker jeg syns amerikaneene var litt vel hysteriske da jeg var der for noen år tilbake. Det var absolutt forbudt for barn å sprade nakne omkring og selv de minste jentene måtte bruke badedrakt eller bikini. Men nå ser vi samme tendenser her hjemme. Pedofile som snikfotograferer barn på badestranden. Det er kvalmt!

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-07, 09:32   #3
Mandino
inn i dimman
 
Mandino sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.230
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Provosert!

Jeg har lagt ut bilder av barna mine her på FP, men her er jeg bare et nick og barna omtales bare med fornavn. I tillegg anser jeg dette som et ganske trygt forum. Jeg vil ikke legge ut bilder på feks facebook hvor jeg står oppført med fullt navn.

Mandino

__________________
Mandino

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-07, 09:34   #4
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Provosert!

Jeg legger ikke ut bilder av Vesla med eller uten klær på åpent nett. Ikke fordi jeg er redd bildet skal misbrukes av pedofile, men fordi hun er en egen person som skal få bestemme selv om hun vil vises fram på åpent nett eller ikke. Foreløpig er hun for liten til å forstå hva det betyr, så derfor lar jeg være. Jeg viser henne dog frem på facebook (bare til venner) og i lukkede grupper fordi jeg ser på det som å vise frem fotoalbumet til venner - noe det er naturlig for meg å gjøre.

Jeg har ikke noe imot nakne barn på stranda, og jeg er overhodet ikke redd for at pedofile skal fotografere i buskene. Jeg velger i de fleste situasjoner å risikoanalysere fremfor å krisemaksimere. Hvis jeg skulle unngått alle situasjoner som jeg syns er potensielt farlig for Vesla, så kunne vi ikke levd et normalt liv. Jeg syns det er leit at barn nektes å være nakne om sommeren fordi foreldrene deres tror det lusker pedofile rundt overalt.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-07, 09:58   #5
Siw
Twinsouls
 
Siw sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sørlandet
Innlegg: 771
Siw er populærSiw er populærSiw er populærSiw er populær
Standard

Sv: Provosert!

Har lagt ut på facebook men det er kun venner som kan se bildene som jeg kjenner fra før.Så ingen andre kan se dem hvis ikke de er venner med meg.

__________________
Siw
mamma til en i himmelen og tre på jord

"The way you make mee feel"
Siw er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-07, 10:01   #6
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.783
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Provosert!

Jeg skjønner ikke helt hva det er som provoserer deg så voldsomt.
Blir du provosert over at folk ikke tenker seg om?

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-07, 10:05   #7
LaLuna
aldrende
 
LaLuna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.813
LaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Provosert!

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Jeg legger ikke ut bilder av Vesla med eller uten klær på åpent nett. Ikke fordi jeg er redd bildet skal misbrukes av pedofile, men fordi hun er en egen person som skal få bestemme selv om hun vil vises fram på åpent nett eller ikke. Foreløpig er hun for liten til å forstå hva det betyr, så derfor lar jeg være. Jeg viser henne dog frem på facebook (bare til venner) og i lukkede grupper fordi jeg ser på det som å vise frem fotoalbumet til venner - noe det er naturlig for meg å gjøre.

Jeg har ikke noe imot nakne barn på stranda, og jeg er overhodet ikke redd for at pedofile skal fotografere i buskene. Jeg velger i de fleste situasjoner å risikoanalysere fremfor å krisemaksimere. Hvis jeg skulle unngått alle situasjoner som jeg syns er potensielt farlig for Vesla, så kunne vi ikke levd et normalt liv. Jeg syns det er leit at barn nektes å være nakne om sommeren fordi foreldrene deres tror det lusker pedofile rundt overalt.

Helt enig med Kasia!

__________________
Storebror (2003) og lillebror (2004)

Serenity now
LaLuna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-07, 10:21   #8
mygjespe
Nybegynner
 
mygjespe sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Tromsø
Innlegg: 7
mygjespe har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Provosert!

ja, i grunnen, at folk ikke tenker lenger, når det gjelder ungene sine.
Kanskje var ikke provosert rett ord, mer... engasjert?

__________________
Blir dette riktig da?
mygjespe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-07, 10:22   #9
mygjespe
Nybegynner
 
mygjespe sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Tromsø
Innlegg: 7
mygjespe har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Provosert!

Der skulle sitatet til Fluke være med, argh, jeg strever! )

__________________
Blir dette riktig da?
mygjespe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-07, 10:23   #10
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Provosert!

Ja, det ser jeg.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-07, 15:10   #11
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Provosert!

Jøss, snakk om å ta helt av. Godt jeg ikke er så paranoid og overhysterisk.

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-07, 21:07   #12
elen
Nybegynner
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 7
elen har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Provosert!

Opprinnelig lagt inn av Siw, her.

Har lagt ut på facebook men det er kun venner som kan se bildene som jeg kjenner fra før.Så ingen andre kan se dem hvis ikke de er venner med meg.

Me too!

__________________
- elén -

elen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-07, 21:12   #13
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Provosert!

Jeg legger ut bilder på facebook, kun venner som kan se så det har je gingen problem med. Legger også ut i barselgruppa på nettet som er lukket.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-07, 21:24   #14
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Provosert!

Legger ikke ut bilder av mine barn noensteder, og har også nektet skolen å legge ut bilder av datteren på hjemmesidene. Sikkert hysterisk, men det er greit.

turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-07, 21:26   #15
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.678
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Provosert!

Jeg legger ut bilder i blant. Det er aldri bilder som inneholder noen form for nakenhet og prinsen tituleres med "prinsen" i alle åpne forum.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-07, 21:30   #16
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.081
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Provosert!

Opprinnelig lagt inn av LaLuna, her.

Helt enig med Kasia!




Jeg nekter å la meg styre av terrorister og pedofile. Sånn er det med den saken.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-07, 21:31   #17
Mamma Rosa
strikker
 
Mamma Rosa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.811
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Provosert!

Jeg har bilder på Facebook. Kun venner som kan se.

__________________
Hører du det nok, så tror du på det.
Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-07, 22:02   #18
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Provosert!

Men hva med naboer da som ser barna når dem er ute? Hva med når vi er ute og handler og folk ser ungene da.. Og hva med stranda? I hele tatt. Så finnes det syke folk overalt. Man kan bare ikke beskytte seg mot alle og alt. Om en syk person ville finne på å gjøre noe, så vil den personen gjøre det RL også. Man kan da ikke gå rundt og tro at alle er ute etter akurrat deres barn.

Men forhåndsregler må man da ha. Ikke legge ut adresse og fult navn. Og ikke naken bilder. Trossalt man deler heller ikke ut etternavnet sitt og adressen til alle man møter ute. Ei heller poserer man naken foran alle man ser ute. Så hvorfor skal man gjøre det på nettet?

Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no