|
|||||||
| HPs vevstove Forum for datasnakk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Live and let live
|
[Pages] Hvordan få til at teksten er jevn på begge sider?Jeg jobber med en tekst i Pages, som jeg ønsker skal fylle ut, og begynne jevnt og slutte jevnt, sånn at teksten gjerne strekkes ut til å passe.
|
|
|
#2 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: [Pages] Hvordan få til at teksten er jevn på begge sider?Du må markere teksten som skal blokkjusteres. (Kilde: youtube.com)
|
|
|
#3 |
|
Live and let live
|
Sv: [Pages] Hvordan få til at teksten er jevn på begge sider?Ja, det er den knappen jeg har trykket på, og jeg har markert teksten, men ingenting skjer, liksom (og det skjer noe når jeg trykker på de andre knappene).
|
|
|
#4 |
|
Ute av drift
Sv: [Pages] Hvordan få til at teksten er jevn på begge sider?Nei, da vet jeg ikke. Har du linjeskift på linjene dine? Kanskje det ikke funker på for korte linjer, og bare ved automatisk linjeskift?
|
|
|
#5 |
|
Live and let live
|
Sv: [Pages] Hvordan få til at teksten er jevn på begge sider?Men når det er automatisk linjeskift, så fyller det jo uansett hele siden? Sånn vanlig skrift, du mener? At jeg ikke skifter før det skifter av seg selv?
|
|
|
#6 |
|
Ute av drift
Sv: [Pages] Hvordan få til at teksten er jevn på begge sider?Nei, det blir ujevn høyrekant også ved automatisk linjeskift. Går ut fra du må ha det når du skal bruke blokkjustering, tror ikke går ved manuelle linjeskift. Får ikke sjekket det i Word nå fra mobil. Ja ,mener at du skal skrive uten å trykke enter. Hvis du har gjort det ,gå til begynnelsen av linjene og trykk deg et hakk bakover ,hvis det er backspace på Mac, da...
|
![]() |
|
|