Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

[Instagram] Stusser du ...

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-06-15, 01:17   #1
Odelia
Bør lage seg en tittel selv

Odelia sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

[Instagram] Stusser du ...

.. om noen totalt ukjente "liker" bildet du har lagt ut på Instagram enda det ikke er snakk om en spambruker og du heller ikke har hashtagget bildet (slik at det ikke er noen naturlig forklaring på hvordan vedkommende fant bildet ditt)?

Jeg har nemlig opplevd noen ganger at minstemor trykker i hytt og vær på telefonen min, og da har hun gjerne havnet inn på bildene som vennene mine har likt/kommentert. De gangene jeg har oppdaget det har jeg tatt bort "likeren", men aner en viss sannsynlighet for at det har skjedd minst like mange ganger uten at jeg har fått det med meg. For ikke å snakke om at Lillebror får opp alle appene mine på iPaden sin og helt sikkert har vært inne og trykka i vilden sky (både han og minstemor har tatt for seg anropslista mi via FaceTime, og for å si det sånn er det ikke alle der som ventet å få en oppringning - bl.a. folk jeg har hjulpet som ammehjelper. Det var for øvrig min mor som gjorde meg oppmerksom på det da hun hadde pratet med Lillebror på FaceTime så jeg aner ikke hvor lenge disse samtalene har pågått )

Ja, jeg har satt på koselås på telefonen nå, og forsøkt å fjerne det jeg kan av mine apper på iPaden, men lurer litt på hvor mye balluba vi egentlig har laget her

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-15, 02:09   #2
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Instagram] Stusser du..

Det er ikke noe jeg stusser over, nei. Ukjentes bilder kommer jo opp på en av funskjonene og utvalget er vel basert på hastager du bruker eller at noen av dine følgere eller de du følger har slik og sånn interesse/følgere/følger.

Gammel 13-06-15, 02:10   #3
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei. Men har lukket profil selv da.

Karamell er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 13-06-15, 02:21   #4
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei. Hender jeg liker bilder jeg ikke har noen "tilknytning" til, fordi jeg ser andre har likt det. Eller fordi jeg søker etter bilder. F eks på let etter kakeinspirasjon. Jeg liker i hytt og vær, og regner med jeg ikke er den eneste.

Gammel 13-06-15, 02:36   #5
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg har skrudd av iMessage, Mail og FaceTime på min iPad og logger ut av apper som Facebook og instagram. Har hatt eit par runder med oppringningar til random folk og deling av Brannmann Sam-episoder på fb.

Det beste var vel då toåringen og tremenningen som er 9 mnd. eldre blei sittande og underhalde kvarandre over FaceTime i 7-tida ein søndag...

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-15, 03:08   #6
Odelia

Odelia sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Eg har skrudd av iMessage, Mail og FaceTime på min iPad og logger ut av apper som Facebook og instagram. Har hatt eit par runder med oppringningar til random folk og deling av Brannmann Sam-episoder på fb.

Det beste var vel då toåringen og tremenningen som er 9 mnd. eldre blei sittande og underhalde kvarandre over FaceTime i 7-tida ein søndag...

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-15, 07:38   #7
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har lukket profil selv, men kan fint trykke liker på randome personers bilder hvis detver noe jeg liker. Regner jo med folk vil at alle skal se bildene deres hvis de har åpen profil?

Gammel 13-06-15, 08:20   #8
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, men det er ganske vanlig at fremmede liker bildene mine, de fleste handler om friluftsliv og friluftsfolk er overraskende flinke/interesserte i å følge fremmede.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-15, 08:48   #9
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 247
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Nei! Liker mange random bilder av folk jeg verken kjenner eller følger.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-15, 10:02   #10
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke rart. Og selv synes jeg det er hyggelig om noen liker mine bilder

Gammel 13-06-15, 10:25   #11
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Stusser på ingen måte. Ukjente folk liker mine bilder hele tida og jeg liker ukjente mennesker sine bilder. De aller fleste følgerene mine aner jeg ikke hvem er.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-15, 11:12   #12
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Som de andre sier; ikke rart. Mye er jo funnet gjennom hashtags, noe er funnet gjennom hva andre liker. Så lenge jeg har åpen profil syns jeg selvsagt at det er helt greit at andre liker bildene mine. Jeg har mange jeg ikke kjenner personlig som følger meg.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-15, 12:16   #13
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [Instagram] Stusser du ...

Nei det er vel det åpen profil åpner opp for.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-15, 12:18   #14
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Jeg reagerer mer om jeg oppdager at det forsvinner likes en at jeg får fra fremmede.

Gammel 17-06-15, 12:34   #15
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Jeg har åpen profil og får fremmede likes jevnlig så det ville jeg aldri tenkt over. Jeg liker jo selv alt mulig rart og trykker sikkert like oftere hos fremmede enn hos de jeg følger.

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Syns det er rarere med dem som ikke fikser innstillingene sine, slik at hvem-som-helst som har deres nettbrett/telefon for hånden kan gjøre hva-som-helst.

Enig. Vi bruker KidsWorld app hvor vi bestemmer hvilke apper de har tilgang til, de kan ikke foreta kjøp i app og det er satt på tidsinnstilling slik at den slår seg av når de har brukt opp tiden.

Gammel 17-06-15, 12:41   #16
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miley, her.

Jeg reagerer mer om jeg oppdager at det forsvinner likes en at jeg får fra fremmede.

Jeg ville aldri fått med meg om likes forsvinner. Hvordan klare du / ønsker du å holde oversikt over det?

Gammel 17-06-15, 12:43   #17
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Det Bæret sa.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-15, 15:34   #18
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Jeg ville aldri fått med meg om likes forsvinner. Hvordan klare du / ønsker du å holde oversikt over det?

Ikke jeg heller. Får ikke med meg at folk slutter å følge meg heller.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-15, 15:36   #19
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kommer vel an på hva man instagrammer, hva slags profil man har. Jeg instagrammer via bloggen og legger kun ut matbilder. Har åpen profil og vil jo at flest mulig skal se matbildene da jeg deler dem for å inspirere.
Min bror har nesten 10.000 følgere og får enormt med likes fra ukjente hver dag. Morsomt.

Gammel 17-06-15, 21:52   #20
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Jeg vurderer å lage en til instakonto. Ikke for å ha en privaaaat som kidsa, men for inspirasjon til ny leilighet. En temakonto, rett og slett.

Det ville jeg mye heller hatt en pinterestkonto til.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:09.