Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hva skal jeg gjøre med veggen bak tv-en?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-06-15, 23:21   #1
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva skal jeg gjøre med veggen bak tv-en?

Vi har en liten, avlang tv-stue som består av en hjørnesofa på en hel langvegg og en hel kortvegg, og så hadde vi tidligere en vegg-til-vegg bokhylle på motsatt langvegg, med tv-en i hylla. Det ble litt dominerende, så vi har flyttet bokhyllene, og tv-en står nå veldig alene på denne veggen.

Og rommet ble litt kaldt, liksom.

Jeg hadde tenkt å fylle veggen med masse bilder i rammer, men svigermor mener at det kanskje blir litt dominerende og tar oppmerksomheten fra tv-en? Det er ikke en veldig stor tv, forresten.

Det er egghvitt panel på veggene forresten. Det trenger et nytt strøk maling, men det blir ikke med det første.

Så hva gjør jeg for å gjøre rommet mindre sterilt?

Gammel 16-06-15, 23:32   #2
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 23
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal jeg gjøre med veggen bak tv-en?

Mal veggen bak tven mørkere.

Gammel 16-06-15, 23:34   #3
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har og en steril vegg der tv er. Har akkurat bestilt meg 3 sånne lave overskap fra IKEA som jeg skal henge under tvn, sånn at jeg kan gjemme tvbokser og sånn. Så kan jeg samtidig ha litt stasj stående der for å pynte litt opp.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg IMG_9467.JPG 2.jpg (11,6 KB, 46 visninger)

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-15, 23:48   #4
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Saint, her.

Mal veggen bak tven mørkere.

Det tror jeg vil oppheve den åpningen og lysningen av rom et vi fikk til da vi fjernet bokhyllene. Og vi har tv-en på langveggen, jeg syns kontakstvegger passer best på en kortvegg. Og ikke så godt med panel...

Men vil virkelig småbilder ødelegge for tv-tittingen, eller?

Gammel 16-06-15, 23:55   #5
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 38
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Jeg hadde hengt opp bilder. Jeg har nemlig slutta å høre på interiørsannheter og begynt å gjøre mer som jeg vil - det er jeg mer fornøyd med i lengden. Vi har hylle over tv-en vår, det bryter også opp litt.

Prøv å skriv ut bilder på papir og teip opp der du ser for deg bilder? Så får du et inntrykk av hvordan det fungerer.

Gammel 17-06-15, 00:01   #6
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Jeg kan ikke skjønne at bilder skulle ødelegge noe mer for tv-tittinga en det gjorde å ha bøker der. Så jeg tenker at dersom du vil ha bilder, så gå for det. Lurt å gjøre som Matilda sier. Heng opp bilder med teip og se hvordan det blir.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-15, 06:51   #7
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har samme problem. Jeg tror ikke bilder vil ødelegge for TV-titting, men jeg får det ikke til å se pent ut. Jeg syns det ser rart ut med bilder rundt TVn.

Men ser på pinterest at det kan funke.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-15, 06:54   #8
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lenam, her.

Jeg har og en steril vegg der tv er. Har akkurat bestilt meg 3 sånne lave overskap fra IKEA som jeg skal henge under tvn, sånn at jeg kan gjemme tvbokser og sånn. Så kan jeg samtidig ha litt stasj stående der for å pynte litt opp.

Så lurt.

:har og ein sånn vegg:

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-15, 07:14   #9
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Jeg hadde ikke hengt opp bilder. Det blir ikke pent. Men så synes jeg også at tomt er pent.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-15, 07:59   #10
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lenam, her.

Hva gjør du med signalet fra fjernkontrollen til boksene?

Gammel 17-06-15, 08:06   #11
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Hva gjør du med signalet fra fjernkontrollen til boksene?

Jeg har boksene i Montana-skap med dør, signalet går gjennom døren.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-15, 08:25   #12
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Jeg har boksene i Montana-skap med dør, signalet går gjennom døren.

Ah, det gjør ikke vår nemlig. Eller, til noen gjør det det, men ikke Get-boksen.

Gammel 17-06-15, 08:28   #13
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Større tv. Da vil ikke eventuelle bilder dominere noe særlig.

Gammel 17-06-15, 08:34   #14
Galathea

Galathea sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hva med å bruke bildelister/hyller til bildene? Jeg syns det blir ryddigere da.

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-15, 08:42   #15
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg så (for mange år siden) ekstrem oppussing som hang opp TV og bilder som collage. Det ble råfint og jeg har tenkt på det som et alternativ selv. (helt til TV'en ble for stor...)

https://www.pinterest.com/explore/pictures-around-tv/

Det fordrer jo dog at det ikke er for mye på de øvrige veggene da....

Gammel 17-06-15, 08:53   #16
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Takk for pinteresttips! Jeg har ikke kommet helt inn i pinterest, men der var det jo masse!

Jeg tenker noe i denne gata, tror jeg:

men jeg har stort sett masse snapshots jeg har lyst til å bruke. Så rammene blir stort sett to små størrelser. Hm. Må tenke litt.

Og så tror jeg faktisk en grønn plante kan gjøre seg. Jeg har jo ikke så mye av den slags, men jeg tror det kan bli bra her.

Gammel 17-06-15, 09:05   #17
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Blogginnlegg: 38
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes det både ser og høres veldig fint ut! Jeg skal sende av gårde noen bilder til forstørrelse nå, skal ha akkurat sånne bildecollager på to vegger (i trappa og på soverommet, riktignok, så uten tv). Siden jeg har passepartout i alle rammene trenger ikke bildene være så veldig mye større heller, sjøl om noen av rammene er det.

Gammel 17-06-15, 09:13   #18
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det ikke bare fint om noe tar oppmerksomheten bort fra TV'en? Jeg synes bildet du la ut var fint Poly, ville gått for noe i den gata!

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-15, 09:17   #19
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Og så er det mye mulig jeg ikke klarer å la være å male dette rommet, kjenner jeg... Jeg hadde tenkt å la være, men...

Men det er vanskelig å finne fine farger til panel!

I stua utenfor har jeg kalk og valmuefrø, men jeg vet ikke hvordan det blir på panel.

Gammel 17-06-15, 09:57   #20
Observatøren

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 23
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Du trenger jo ikke male hele veggen, men akkurat området bak/rundt tven, kanskje 40cm "utenfor", eller det du ser akkurat rundt tven når du sitter i sofaen. Mal det mørkt, feks Dempet sort. Da reduserer du forstyrrelser rundt tven, og så henger du opp bilder på resten av veggen.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:57.