Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

[Soverommet] Tempur Sensation - erfaringer?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-06-15, 00:53   #1
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

[Soverommet] Tempur Sensation - erfaringer?

Vi trenger ny dobbeltseng. Helst i går. Ingen av oss sover særlig godt i den vi har og nå går det på humør og helse løs her i form at vi er to søvndepriverte troll i full flor.

Vi har i dag en 150x200 Jensen Continental som er altfor myk og en kan nesten ikke lee en tå uten at sidemannen merker det.

Vi har ofret de to største soverommene til barna, så vi har begrenset med plass, men vi håper å få inn en seng som er 160 bred, dog blir det trangt. Etter en runde på både Skeidar, Jysk og Bohus har vi pekt oss ut tre mulige alternativer - og selvsagt "falt for" den største og dyreste av dem alle, en Tempur Experience Sensation. Men, den er justerbar og dertil 180 bred, og den er dyr. Men akk så god! Ved første øyekast/prøving vel og merke.

Er det noen her som har erfaring med denne, eller tilsvarende senger? Yay og nay?

Jeg/vi har aldri hatt justerbar seng før og aner ikke om det koster mer enn det smaker og er en slik "fancy funksjon som man aldri bruker når det kommer til et stykke", eller om det er en kjempelur idé og "vi har ikke ant hva en virkelig god seng er" før nå.

Vi har kontrollmålt og vi får den inn, om enn det ikke blir mer enn at vi kan sette føttene ned på hver side. Men kanskje det er verdt det? Eller er det andre senger vi bør se på? Mellomfast-fast i fisken, gjerne fhv. høy.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-15, 00:58   #2
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.485
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Soverommet] Tempur Sensation - erfaringer?

Eg har bare Tempur overmadrass men det er definitivt verdt pengane. Eg veit imidlertid at fleire seier at Tempur er enten/eller. Derfor ville eg nok forsøkt å prøvd ut før eg kjøpte, utan at eg aner korleis ein skulle gjort det.

Reguleringa ser fantastisk ut - eg var langvarig sjuk ein periode, og då sakna eg noko slikt veldig.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-15, 01:03   #3
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Soverommet] Tempur Sensation - erfaringer?

Ja, det er det med utprøving da. På Jysk kan man prøve i opptil 100 netter mener jeg, i tilfelle rottefelle. Aner ikke om Bohus, som selger denne, har samme tilbudet, men de har sikkert noen netter de og. Bare at dette evt. er utstillingen da - bonus at vi får den rimeligere og med én gang (tidligere ikke vilt begeistret for bestillingstiden til Bohus som gjerne blir trippel av det de først lover), negativt at det sikkert ikke er samme mulighet for såkalt "åpent kjøp"!? Vi må undersøke det. Seng er viktig!

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-15, 09:15   #4
Annki
Englemamma
 
Annki sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2012
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 1.584
Annki er populærAnnki er populærAnnki er populærAnnki er populærAnnki er populær
Standard

Sv: [Soverommet] Tempur Sensation - erfaringer?

Vi har ikke den justerbare tempursenga, men Tempur Relaxation Sensation Continental 180x200cm, og vi er veldig fornøyd!
Alle de andre sengene/madrassene vi prøvde var altfor myke, t.o.m de som i utgangspunktet skulle være faste..

__________________
1997 - 2009 - 2010 - 2013
Alltid elsket, aldri glemt...
Annki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-15, 09:35   #5
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Soverommet] Tempur Sensation - erfaringer?

Vi så på en annen seng i går i samme butikk, som var 160 bred og justerbar, tror det var en Jensen. Men den siden som skulle være fast var ikke fast nok for mannen, og jeg må innrømme den var hakket for myk for meg også, enda jeg heller vil ha sengen litt myk enn rein "plank". Generelt fant jeg at jeg synes alle Jensen-sengene var i overkant myke. Den som kom best ut mtp. fasthet foruten Tempur, var en Høie-seng de har hos Jysk. Og jeg er som sagt ikke ute etter å ligge på fjell, langt ifra.

Denne, Høie 200 Kontinental:

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-15, 09:36   #6
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Soverommet] Tempur Sensation - erfaringer?

Store bilder! Se om jeg finner noe annet ...

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-15, 11:16   #7
scilla
Bør lage seg en tittel selv
 
scilla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.087
scilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: [Soverommet] Tempur Sensation - erfaringer?

Tempur bør dere absolutt prøve-ligge noen netter hvis det er mulig!
Mange elsker dem - jeg synes de er helt pyton å sove på.

__________________

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-15, 11:22   #8
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Soverommet] Tempur Sensation - erfaringer?

Opprinnelig lagt inn av scilla, her.

Tempur bør dere absolutt prøve-ligge noen netter hvis det er mulig!
Mange elsker dem - jeg synes de er helt pyton å sove på.

Samme her. Aldri sovet så dårlig som da jeg var på ferie og sov på Tempurmadrass i en uke ... Kjennes gjerne bra ut når man prøveligger, men det betyr ikke at det er ok i lengden.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-15, 12:20   #9
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Soverommet] Tempur Sensation - erfaringer?

Jeg liker ikke den klassiske Tempur-puten, den er altfor hard for meg, men jeg har sovet på madrass tidligere og synes det var godt. Nå er det vel strengt tatt bare overmadrassen som virkelig kjennetegnes av å være Tempur på denne sengen, så man kan vel alltids bytte de ut hvis det blir ubehagelig over tid, men jeg er samtidig veldig tent på å kunne prøveligge sengen noen netter ja - det gjelder uansett egentlig, for den sengen vi har (Jensen Continental Softline) var jo også god. En stund.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-15, 14:09   #10
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Soverommet] Tempur Sensation - erfaringer?

Vi endte opp med Tempur-sengen. Har sovet som en stein i helgen og nyter det. Håper det varer.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-15, 14:37   #11
Synnemor
Born to run
 
Synnemor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 5.397
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: [Soverommet] Tempur Sensation - erfaringer?

Opprinnelig lagt inn av scilla, her.

Tempur bør dere absolutt prøve-ligge noen netter hvis det er mulig!
Mange elsker dem - jeg synes de er helt pyton å sove på.

Prøv før du kjøper. Jeg synes Tempurmadrasser er regelrett forferdelig å sove på. Jeg har prøvd flere ganger, og jeg oppnår to ting: 0 søvn og knallvond rygg. Ingen av disse effektene er ønskelige. Særlig ikke når jeg ikke har vondt i ryggen eller har særlig søvnproblemer ellers.

__________________
1999 2001 2004

Never underestimate the strength of a woman who runs 26,2 miles for fun.
Synnemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-15, 14:38   #12
Synnemor
Born to run
 
Synnemor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 5.397
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: [Soverommet] Tempur Sensation - erfaringer?

Opprinnelig lagt inn av Synnemor, her.

Prøv før du kjøper. Jeg synes Tempurmadrasser er regelrett forferdelig å sove på. Jeg har prøvd flere ganger, og jeg oppnår to ting: 0 søvn og knallvond rygg. Ingen av disse effektene er ønskelige. Særlig ikke når jeg ikke har vondt i ryggen eller har særlig søvnproblemer ellers.

He, he der postet jeg uten å ha lest hele tråden
Håper dere blir fornøyde på sikt, da!!

__________________
1999 2001 2004

Never underestimate the strength of a woman who runs 26,2 miles for fun.
Synnemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-15, 14:40   #13
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Soverommet] Tempur Sensation - erfaringer?

Dette er en tempur overmadrass, den gir litt annen feeling enn klassik tempurmadrass, selv om prinsippet er det samme. Synes jeg. Det er jo ulike behov selvsagt, og man er forskjellig både i smak og fysikk. Jeg sliter med ryggen fra før, mannen også, og nattesøvnen, så vi håper jo også at vi blir fornøyde på sikt. I verste fall så blir det en ny overmadrass bare, resten av sengen trenger man jo ikke bytte ut.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no