|
Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
rakkarpus
|
![]() Ny valp - tester grenserSøndag kveld kom vi hjem fra Danmark med vår 4 mnd gamle Drentsche Patrijshond, en stående fuglhund. Han er ca 15 kg nå, blir det dobbelte.
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Ny valp-tester grenserMine hannvalper har aldri vært slik, men jeg har fått dem ved 8 ukers alder og det er annen rase. Sist redigert av Pelen : 25-06-15 kl 09:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ny valp-tester grenserJeg tenker at dere har hatt ham i tre dager, han er valp og det er en enorm omveltning for ham, dette nye livet hans. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
![]() Sv: Ny valp-tester grenserVeldig enig i det Pelen sier over her! Både mental og fysisk trening må til, men her er det også viktig å lære valpen å roe ned innimellom. Du kan f.eks. trene sitt & bli, dekk & bli kombinert med burtrening med åpen dør. Altså han skal bli værende - sittende eller liggende alt etter hvilken kommando du gir - i buret helt til du gir beskjed at han kan komme ut. Begynn med korte intervaller, gi belønning når han klarer det. Den sitt/dekk & bli kommandoen er noe av det nyttigste jeg lærte duracellvalpen som bodde hos meg det første året av sitt liv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Ny valp-tester grenserVår valp på 4 måneder tester grensene hele tiden. Vi fikk han når han var tre måneder, da hadde han bodd hos noen andre i tre uker som ikke kunne ha han mer. Han brukte noen uker på å forstå at det var vi som var folka hans nå. (Han var hjemme oss broren min som er oppdretteren mellom forrige eier og oss.) Vi startet ganske raskt på valpekurs, bare to uker etter at vi fikk han. Det var like mye for oss som for valpen da, vi har ikke hatt hund før. Vi bruker ikke straff på han, men heller at vi overser han hvis han gjør ting vi ikke vil at han skal gjøre. Som i å snu oss rundt hvis han bjeffer på oss, går vekk fra han hvis han biter osv. Og roser masser for alt han gjør som er bra. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
rakkarpus
|
![]() Sv: Ny valp-tester grenserPuh, takk for svar!
When you know better, you do better. Sist redigert av Ine : 25-06-15 kl 11:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() Sv: Ny valp-tester grenserDette går seg nok til skal du se! |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ny valp-tester grenserDu bør kanskje lese deg opp på hvordan dere skal få formet den atferden dere ønsker, fra hunden? Ikke bruk straff, hunden tar ikke gode valg når han blir straffet for det uønskede. Gi han godbit hver gang han biter på riktig type leker feks.
![]() |
#9 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Ny valp-tester grenserNår det gjelder leker så vil jeg anbefale http://starmarkacademy.com/products/everlasting-treats/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: Ny valp - tester grenserAh, det er en av grunnene til at jeg aldri, aldri, aldri skal ha hund igjen. Jeg gidder virkelig ikke gjøre den innsatsen som skal til for å orke å ha dem i hus. Har hatt både tispe og hannhund som var sånn, sistnevnte var glad i sånn Kong fylt med leverpostei, det redda vettet mitt. Han kunne ikke gå så langt av gangen i starten, men jeg gikk tur med ham minst fem ganger daglig, i tillegg til alle tisseturene i grøfta foran huset, de to første åra. Han var også glad i puslespill, søke etter godbit og den slags, og hadde egne tomflasker til å gjemme godteri i. Kjære, som jeg aktiviserte den bikkja. Nå er han åtte år og verdens roligste inne, men fortsatt glad i en tur eller en morsom oppgave, så alt styret har vært glemt lenge, heldigvis.
![]() |
![]() |
#11 |
rakkarpus
|
![]() Sv: Ny valp - tester grenserTusen takk for tips alle sammen!
![]() |
#12 |
rakkarpus
|
![]() Sv: Ny valp - tester grenser
Takk for oppfordinger! Begynner å angre litt på at vi ikke tok i mot tilbudene om å ta over en tispe som ikke kunne brukes til oppdrett, ja.
![]() |
#13 |
|
![]() Sv: Ny valp - tester grenserHusk å være overdreven i rosen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Ny valp - tester grenserArne Aarrestads bøker anbefales også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
rakkarpus
|
![]() Sv: Ny valp - tester grenserDa han bikket 4.5 måneder avtok bitinga mye, og vi har nå så godt som helt fine dager, avslappende. Han er rolig når han er alene en time eller to, og kan til og med gå løs med katten ute! Nå er han verdens helrigste hund!
![]() |
|
|