Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

[Oppussing] Fargevalg kjøkken, gulv og vegger

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-06-15, 15:55   #1
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.771
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

[Oppussing] Fargevalg kjøkken, gulv og vegger

Vi har endelig bestemt oss for kjøkken, og skal i gang med å tegne, men nå sliter jeg med fargevalg.

Jeg har lyst på enstavs matt hvitlakkert eikeparkett. Men jeg har også lyst på grått kjøkken (Scala fra Sigdal, i en av de lysere tonene). Og så sikler jeg på dette bordet fra Skovby i hvitoljet eik. Spørsmålet er om jeg kan ha grå panelvegger til dette, eller om eik og grått ikke egentlig er så fint sammen. Noen som kan synse litt sammen med meg?

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-15, 17:19   #2
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Oppussing] Fargevalg kjøkken, gulv og vegger

Bare et lite innspill: Er du sikker på at du vil ha hvitoljet eik? Det er jo veldig trendy akkurat nå, og det betyr at det blir veldig lite trendy om en stund. Et eikebord varer jo i 30 år, så jeg tenkte at da vi kjøpte vårt eikebord så kjøpte jeg i naturell i stedet.


Ellers så funker eik veldig fint til grått, man må bare justere gråfargen litt ut fra hvilken eikefarge man skal ha, for eksempel så synes jeg at gråtoner som går mot blått er mye finere enn de som går mot rødt og gult sammen med eik.

Vi skal ha blå (litt grå blå) vegger på kjøkkenet, fordi vi har gammelt hus og det var blått opprinnelig, og skal ha eik benkeplate, det er en fargekombo som jeg synes er veldig fin.

Jeg tror også vi havner på sigdal, men tenker line inframe i stedet for scala siden jeg er ei sjuske som ikke gidder å vaske dørene så ofte som de bør dersom det er speil i dem, og trenger derfor helt flate dører og skuffefronter.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-15, 17:24   #3
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Oppussing] Fargevalg kjøkken, gulv og vegger

...


Sist redigert av Cuyahoga : 24-02-18 kl 09:58.
Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-15, 19:21   #4
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.771
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Oppussing] Fargevalg kjøkken, gulv og vegger

Det kan hende det er der problemet ligger, at jeg rett og slett har sett på for "varm" gråfarge og heller bør gå for en litt mørkere, kaldere grå. Greia er jo at jeg er lei av de varme og "beige" fargene som har dominert så lenge. Jeg vil heller ha kaldere farger, som fortsatt er lyse. Blir det for mørkt, så blir rommet veldig "trangt".

Og det trenger ikke være hvitbeiset eik, men det må ikke være en farge som er for varm, heller litt kald, grålig.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-15, 19:29   #5
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Oppussing] Fargevalg kjøkken, gulv og vegger

Gå for vanlig eik og grått! Jeg har det i stua (eikegulv og grå vegger), og det er veldig fint!

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-15, 12:48   #6
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.628
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Oppussing] Fargevalg kjøkken, gulv og vegger

Vi har mørkegrå vegger og vanlig eikegulv på fjellet (2006). Og mørkegrå kjøkkeninnredning og lyst tregulv hjemme (2011). Dvs det var før det ble så poppis med grått, og selv om jeg selvsagt elsker det (ellers ville jeg ikke valgt det den gang da) så hadde jeg vært skeptisk til å gjøre det samme i dag, nettopp fordi det er så veldig vanlig nå og dermed setter man et tidsstempel på hele innredningen. På samme måte som primærfargene dominerte interiøret og ble skikkelig "typisk tidlig 90-tall" og svarthvitt-kombinasjonen hørte jappeåttitallet til. Personlig, men tidløst er nøkkelen.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-15, 13:55   #7
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Oppussing] Fargevalg kjøkken, gulv og vegger

Jeg tror ikke grått blir noe mer tidsstempel enn det kaffe latte ble. "Alle" hadde jo det for ca 10 år siden, men i dag er det fortsatt mange som sverger til bruntoner. Jeg tror duse farger i jordfarger og grått alltid kommer til å være ok. I alle fall på vegger og gulv.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-15, 15:36   #8
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.771
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Oppussing] Fargevalg kjøkken, gulv og vegger

Jeg vil ikke ha mørkegrått, jeg vil ha det lyst. Samtidig som jeg er skikkelig lei at alt går i bruntoner. Dette er vel det nærmeste jeg kommer det jeg ønsker meg, men med en benkeplate som er mer grå enn denne. Lyst grått kjøkken, lyse vegger og enstavsparkett og benkeplate i en farge som passer til dette.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-16, 14:08   #9
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.771
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Oppussing] Fargevalg kjøkken, gulv og vegger

Kjøkkenprosjektet mitt ble satt litt på vent, men nå har vi dato og skal bestille kjøkken. Jeg har fått tegnet førsteutkast, og skal få noen justeringer, så er det bare fargevalg igjen. Og jeg klarer (selvfølgelig) ikke å bestemme meg.

Jeg er fortsatt bestemt på grått kjøkken, Sigdal Scala, i S4000N eller S2500N, men nå klarer jeg ikke å bestemme meg for om jeg vil ha lys eller sort benkeplate. Vi har sort i dag, til hvitt kjøkken, og jeg er utrolig fornøyd med det. Samtidig så ser jeg at vi har et nordvendt kjøkken, som i tillegg har vinduet inne i en "krok", slik at det blir ekstra lite dagslys inn om vinteren. Og det kan bli trangt hvis det er for mørkt.

Fargevalg er så vanskelig!

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-16, 18:18   #10
MegaMie
Multitaskingmaniac
 
MegaMie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Innlegg: 4.157
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: [Oppussing] Fargevalg kjøkken, gulv og vegger

Så stas med nytt kjøkken! Har du tegningen tilgjengelig eller?

Sånn i forhold til gulv, er du helt sikker på parkett? Vi hadde det i vår første leilighet og det ble så utrolig stygt av vannsøl osv. Og dette var før vi fikk barn. Nå har vi vinylgulv, sånn som er beregnet på institusjoner.

__________________
Stor 07 Mellom 09 Mini 13
MegaMie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-16, 20:45   #11
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Oppussing] Fargevalg kjøkken, gulv og vegger

Opprinnelig lagt inn av MegaMie, her.

Så stas med nytt kjøkken! Har du tegningen tilgjengelig eller?

Sånn i forhold til gulv, er du helt sikker på parkett? Vi hadde det i vår første leilighet og det ble så utrolig stygt av vannsøl osv. Og dette var før vi fikk barn. Nå har vi vinylgulv, sånn som er beregnet på institusjoner.

Vinyl eller linoleum er jo helt sikkert det mest praktiske.
Jeg hadde egentlig bestemt meg for det, men nå driver jeg og ombestemmer meg og tenker massivt furugulv eller eikegulv. Noen som har det?

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-16, 20:53   #12
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.302
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Oppussing] Fargevalg kjøkken, gulv og vegger

Broren min har massivt furugulv, hvitoljet. Goddamn, det er vakkert.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-16, 22:53   #13
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.771
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Oppussing] Fargevalg kjøkken, gulv og vegger

Det blir parkett. Jeg liker ikke vinyl eller linoleum, lar meg ikke styre av fornuft, men av følelser.

Kjøkkenbilder kommer, så snart jeg får det nye forslaget!

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-16, 15:19   #14
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.771
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Oppussing] Fargevalg kjøkken, gulv og vegger

Da er jeg (nesten, 99 % sikker) bestemt på at det blir Scala kjøkken fra Sigdal i S4000N. S2500N blir rett og slett for lyst. S4000N kan se blålig ut, men jeg tror det uansett blir veldig fint.

Jeg har bestemt meg for sort laminat benkeplate og sort vask. Kjøkkendamen skal tegne to forslag til meg, som jeg får i begynnelsen av neste uke.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no