|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Er det innafor å klage på våt bagasje?Då me opna koffertane etter å ha arrivert destinasjonen seint i går kveld, var masse av tøyet og tinga våre våte. Alt frå fuktig, til ordentlig søkkvått. Flyet var ein time forsinka fra Gardermoen, og det var på eit tidspunkt eit voldsomt regnvær, men hallo? Det har aldri falt meg inn at me skulle pakke ut våte klær, det var ganske ekkelt. Me driv framleis og tørker klær til tre stykke på eit lite hotellrom, og no har m vore her i eit døgn. Ingenting er ødelagt.
|
|
|
|
#2 |
|
bits and pieces
|
Sv: Er det innafor å klage på våt bagasje?Det var jeg faktisk aldri borti når jeg jobbet på Ankomst. Merket dere ikke at kofferten var våt da dere plukket den opp?
|
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Er det innafor å klage på våt bagasje?De har vel blitt stående igjen ute før de ble lastet ombord. Jeg hadde latt det passere.
|
|
|
#6 |
|
Sv: Er det innafor å klage på våt bagasje?Eg har aldri opplevd det før. Men då lar eg det berre passere, det var berre veldig irriterande.
|
|
|
|
#7 |
|
kissable
Medlem siden: Feb 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det innafor å klage på våt bagasje?Hvis det bare er vann, hadde jeg latt det passere. Rødvin, derimot, det er en forsikringssak.
|
|
|
#10 |
|
Dragedytteren
|
Sv: Er det innafor å klage på våt bagasje?Jeg synes det er innafor å klage hvis det har blitt gjennomvått, så lenge det har vært pakket i en "normal" koffert eller sekk.
|
|
|
#11 |
|
Flax
Hvor: Bergen
Sv: Er det innafor å klage på våt bagasje?Jeg tenker at det er helt greit å klage, men jeg er usikker på hva man oppnår med det. Det kan kanskje føre til rutineforbedringer hos selskapet på sikt. Når ingenting er ødelagt, eller man har hatt noen særlig ulempe med å få våte klær ( det kunne jo tenkes at dere skulle direkte videre på en anledning hvor klærene i kofferten skulle brukes og man måtte kjøpe nye, da tenker jeg man kan kreve erstatning), så tviler jeg på at man blir kompensert for ulempen.
|
|
|
#12 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Er det innafor å klage på våt bagasje?Så lenge ingenting har tatt skade av å være vått, så hadde jeg latt det passere. Dårlig vær skjer.
|
|
|
|
#13 |
|
Bedreviter
|
Sv: Er det innafor å klage på våt bagasje?
Men hva er vitsen? Hvis ingen ting er ødelagt, så er det jo heller ingen ting å kreve erstatning for. Selvsagt kan man klage, men hvorfor ta seg bryet når det beste man kan oppnå er en høflig beklagelse. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Englemamma
Medlem siden: Feb 2012
Hvor: Øvre Romerike
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det innafor å klage på våt bagasje?Du kan gjerne klage, men du får nok ikke noe ut av det!
Dersom du har pakket vin (eller annet flytende/lett knuselig) i bagasjen, så kan du faktisk bli erstatningspliktig for andres bagasje som blir ødelagt!
|
|
|
#15 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Er det innafor å klage på våt bagasje?Jeg tenker at det er ens eget ansvar å pakke bagasje så godt det lar seg gjøre og at man må pakke i vanntette kofferter dersom man skal forvente at innholdet er tørt etter regnvær. Man kan forvente at ikke noen på flyplass spyler bagasje med høytrykkspyler, men regn må man regne med. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Aktiv
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() |
Sv: Er det innafor å klage på våt bagasje?Man får nok ikke erstatning, men handlingselskapet som laster flyet skal heller ikke la bagasjen stå lenge ute i mye regn før koffertene lastes. De har presenninger som skal legges over trallene dersom de blir stående en stund ute i regnvær. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Bedreviter
|
Jeg vet. Det gikk heldigvis bare ut over mine egne klær. Jeg har aldri sendt vin i bagasjen igjen, for å si det slik. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Sv: Er det innafor å klage på våt bagasje?Av og til er vann bedre enn vin, forstår eg.
|
|
|
|
#20 |
|
Dragedytteren
|
Fordi det da kanskje ikke skjer igjen den dagen du f.eks. har viktige papirer i bagasjen, eller finklær du skulle brukt når du kommer fram. Det må da være greit å si fra om rutinesvikt (eller mangel på rutiner) uten å skulle ha noe igjen for det?
|
![]() |
|
|