Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Innholdet i mitt reiseapotek

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-07-15, 20:59   #1
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Innholdet i mitt reiseapotek

Acsa kunne tolkes i en annen tråd som om at hun syntes mitt reiseapotek var noe utenom det vanlige, uten at hun har utdypet. Mulig jeg var hakket mer hysterisk da Hiawata var yngre, men nå tror jeg det er ganske normalt.

Hva syns dere, over the top? Noe som mangler?

Før hadde jeg termometer også, det har jeg droppet. Nå er det meste sår- og brann- og bitt-greier. Også har jeg en aftersungele med lokalbedøvelse.

Sist redigert av Tallulah : 17-09-17 kl 11:21.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-15, 21:02   #2
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Innholdet i mitt reiseapotek

Det avhenger jo litt av hvor du skal?
Jeg har stort sett med mindre enn det der, men hadde sikkert utvidet litt for en lengre fjelltur eller backpackertur ift hva jeg pleier.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-15, 21:04   #3
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det ser veldig fornuftig ut, men er over the top for min del. Vårt reiseapotek består av 6 paracet, gnagsårplaster, en halv pakke med vanlig plaster og Zyrtec. De døgnåpne apotekene har ellers alt vi trenger.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-15, 21:04   #4
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette er typisk sommerferie; hytta, eller leilighet i utlandet. Ikke spesielt øde, men sår og slikt liker jeg å kunne ta tak i med en gang. Det er ikke alt som har vært med fra starten altså. De to bitt-salvene har havnet oppi der etter at vi har fått masse myggstikk og vi har kjøpt på det lokale apoteket. Samme med aftersungele med lokalbedøvelse. Så da er de greie å ha med.

Gammel 06-07-15, 21:06   #5
apan
I mål

apan sin avatar

apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har mindre omfattende bandasjeutvalg og bare litt for sår, ikke noe for brann eller bitt eller sol. Men har termometer, og litt ulike typer Paracet, men det skyldes jo aldersvariasjonen i familien. Saltvann pleier jeg ikke ha mer, men jeg har nesespray.

Gammel 06-07-15, 21:09   #6
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Bitt-greiene er litt spesielt fordi både Hiawata og jeg får ganske sterke reaksjoner. Pillene er mine allergimedisiner som jeg tar så godt som hele sommeren uansett.

Ettersom Hiawata har blitt eldre er jeg ikke like hysterisk på å sjekke hvor mye han har i feber, nå ser jeg nok an allmenntilstanden i større grad. Saltvannet har nok ligget der fra start, det er ikke noe jeg syns er veldig viktig, egentlig.

Gammel 06-07-15, 21:14   #7
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Da er jeg like over the top som deg. Jeg har sikkert enda mer.

Gammel 06-07-15, 21:16   #8
apan
I mål

apan sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Ettersom Hiawata har blitt eldre er jeg ikke like hysterisk på å sjekke hvor mye han har i feber, nå ser jeg nok an allmenntilstanden i større grad.

Ser den, jeg måler ikke ofte på storebror mer heller, litt oftere på lillesøster.

Gammel 06-07-15, 21:16   #9
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Få se da, bomull!

Jeg er helt med på at jeg ikke er helt laissez-faire, altså.

Gammel 06-07-15, 21:18   #10
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Det var et ganske moderat førstehjelpskrin i mine øyne. Jeg pleier å ha mer enn det der med meg. Vi er dog en gjeng uheldige personer, eller skal jeg si klønete.
Jeg savnet gnagesårplaster, Ibux, salvekompress, nesespray, noe stoppende for magen og evt kull, sånt pulver man blande i vann med den næringen man trenger ved diare/oppkast, en støttebandasje, ispose, sportsteip. Hm, er det noe mer jeg pleier å ha med. Det er det sikkert. Avhengig av hvor vi skal.

Gammel 06-07-15, 21:23   #11
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Det er to støttebandasjer der, Propella! Idoformen gikk ut i 2011, så den kastet jeg. Slike ting tar jeg kun med om vi skal langt unna apotek. Gnagsårplaster kunne vært der. Ispose skal faktisk med, men det er fordi jeg faktisk trenger den. Ellers hadde vi satset på isbiter og kaldt vann.

Gammel 06-07-15, 21:23   #12
Vind
Erfaren

Vind sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Vind er populærVind er populærVind er populærVind er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Propella, her.

Det var et ganske moderat førstehjelpskrin i mine øyne. Jeg pleier å ha mer enn det der med meg. Vi er dog en gjeng uheldige personer, eller skal jeg si klønete.
Jeg savnet gnagesårplaster, Ibux, salvekompress, nesespray, noe stoppende for magen og evt kull, sånt pulver man blande i vann med den næringen man trenger ved diare/oppkast, en støttebandasje, ispose, sportsteip. Hm, er det noe mer jeg pleier å ha med. Det er det sikkert. Avhengig av hvor vi skal.

Ja, noe sånt har vi med også. Litt mindre bitt-kremer, og ispose har vi ikke, men ellers en kombinasjon av deres lister. Pluss pinsett og hydrokortison til soleksem og vanlig eksem.

Vind er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-07-15, 21:23   #13
apan
I mål

apan sin avatar

Standard

Idoform har jeg med til sydligere strøk, men ikke til hytta eller Sverige.

Gammel 06-07-15, 21:24   #14
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Pinsett! Det må med!

Gammel 06-07-15, 22:06   #15
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Her brukes ikke plaster noe særlig. Jeg har alltid med eldstemann sine allergi- og astmaremedier. Ellers et brett hodepinetabletter, Eurax og Voltaren-gele.

Gammel 06-07-15, 22:11   #16
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har veldig lite apotekgreier med på tur. Reseptbelagte medisiner og gnagsårplaster var det vi hadde med på ferie nå nettopp. Har svært sjelden fått bruk for noe.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-15, 22:14   #17
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har et minst like omfattende reiseapotek som deg, men så er jeg ofte på tur litt unna bilvei og innimellom med ansvar for andre. Det jeg ikke ser hos deg som jeg er bruker mye er gaffa og sportsteip (som jeg bruker som gnagsårplaster). Jeg har også trekanttørkle, som er veldig kjekt til mye rart. Gaffa kan også brukes både til førstehjelp og til å reparere det meste. Ja og et lite sitteunderlag som kan brukes hvis man må forbinde/stabilisere.

Gammel 06-07-15, 22:24   #18
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Jeg har ingenting av det med meg, men nå er jeg aldri på plasser uten apotek.

Gammel 06-07-15, 22:25   #19
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har mye mer drugs. Jeg har mye hodepine, så da trenger jeg mer morodrugs enn paracetamol. Sånn fra gammelt av har jeg også Rinexin, i tilfelle jeg blir snydens forkjølet før jeg skal fly hjem, og Imovane hvis jeg blir skrudd av jet-lag. Da vi hadde mindre barn hadde vi også alltid rehydreringsmidler og aktivt kull, og Imodium har vel også ligget ubrukt - det hadde bare vært til akutt behov på reisedag.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-15, 22:26   #20
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Jeg har ingenting av det med meg, men nå er jeg aldri på plasser uten apotek.

Men bor dere supernærme et apotek da? Har dere ikke plaster og slikt hjemme heller?

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:12.