|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Glamorøs
|
Innholdet i mitt reiseapotekAcsa kunne tolkes i en annen tråd som om at hun syntes mitt reiseapotek var noe utenom det vanlige, uten at hun har utdypet.
Sist redigert av Tallulah : 17-09-17 kl 11:21. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Innholdet i mitt reiseapotekDet ser veldig fornuftig ut, men er over the top for min del. Vårt reiseapotek består av 6 paracet, gnagsårplaster, en halv pakke med vanlig plaster og Zyrtec. De døgnåpne apotekene har ellers alt vi trenger. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Glamorøs
|
Sv: Innholdet i mitt reiseapotekDette er typisk sommerferie; hytta, eller leilighet i utlandet. Ikke spesielt øde, men sår og slikt liker jeg å kunne ta tak i med en gang. Det er ikke alt som har vært med fra starten altså. De to bitt-salvene har havnet oppi der etter at vi har fått masse myggstikk og vi har kjøpt på det lokale apoteket. Samme med aftersungele med lokalbedøvelse. Så da er de greie å ha med.
|
|
|
#5 |
|
I mål
|
Sv: Innholdet i mitt reiseapotekJeg har mindre omfattende bandasjeutvalg og bare litt for sår, ikke noe for brann eller bitt eller sol. Men har termometer, og litt ulike typer Paracet, men det skyldes jo aldersvariasjonen i familien. Saltvann pleier jeg ikke ha mer, men jeg har nesespray. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Glamorøs
|
Sv: Innholdet i mitt reiseapotekBitt-greiene er litt spesielt fordi både Hiawata og jeg får ganske sterke reaksjoner. Pillene er mine allergimedisiner som jeg tar så godt som hele sommeren uansett.
|
|
|
#7 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Innholdet i mitt reiseapotekDa er jeg like over the top som deg.
|
|
|
#8 |
|
I mål
|
Sv: Innholdet i mitt reiseapotek
Ser den, jeg måler ikke ofte på storebror mer heller, litt oftere på lillesøster. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
superbruker
|
Sv: Innholdet i mitt reiseapotekDet var et ganske moderat førstehjelpskrin i mine øyne. Jeg pleier å ha mer enn det der med meg. Vi er dog en gjeng uheldige personer, eller skal jeg si klønete.
|
|
|
#11 |
|
Glamorøs
|
Sv: Innholdet i mitt reiseapotekDet er to støttebandasjer der, Propella!
|
|
|
#12 |
|
Erfaren
Medlem siden: Dec 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Innholdet i mitt reiseapotek
Ja, noe sånt har vi med også. Litt mindre bitt-kremer, og ispose har vi ikke, men ellers en kombinasjon av deres lister. Pluss pinsett og hydrokortison til soleksem og vanlig eksem. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Innholdet i mitt reiseapotekHer brukes ikke plaster noe særlig. Jeg har alltid med eldstemann sine allergi- og astmaremedier. Ellers et brett hodepinetabletter, Eurax og Voltaren-gele.
|
|
|
|
#17 |
|
This is normal!
|
Sv: Innholdet i mitt reiseapotekJeg har et minst like omfattende reiseapotek som deg, men så er jeg ofte på tur litt unna bilvei og innimellom med ansvar for andre. Det jeg ikke ser hos deg som jeg er bruker mye er gaffa og sportsteip (som jeg bruker som gnagsårplaster). Jeg har også trekanttørkle, som er veldig kjekt til mye rart. Gaffa kan også brukes både til førstehjelp og til å reparere det meste. Ja og et lite sitteunderlag som kan brukes hvis man må forbinde/stabilisere.
|
|
|
|
#19 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Innholdet i mitt reiseapotekJeg har mye mer drugs.
|
![]() |
|
|