|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sengetøy og dyner for utlendinger?Vi leier ut hytta vår og har to ganger opplevd at gjestene ikke har skjønt "poenget" med sengetøy og dyner.
![]() |
#2 |
Nysgjerrig
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sengetøy og dyner for utlendinger?Amerikanere og en del andre bruker vel laken over seg, med pledd oppå om det er kaldt. Noen steder er det laken + sengeteppet (som er ganske pledd-aktige) som gjelder. Skrekkelig upraktisk spør du meg, men sikkert greit om det er varmt nok til bare å ha et laken over seg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Sengetøy og dyner for utlendinger?Det var temmelig sært for en del år siden; nå er det mer og mer vanlig i Europa. I USA vet jeg ikke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Superduper
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sengetøy og dyner for utlendinger?Min amerikanske familie la seg oppå dyna, og dro sengeteppet over seg da de var på besøk. Så vi måtte forklare dem hvordan de skulle bruke det.
![]() |
#6 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() Sv: Sengetøy og dyner for utlendinger?Vi bruker å få laken med et type vatteppe og et ullpledd i tillegg til å legge over lakenet. Gjestene skjønner nok ikke dyne og laken uten å få det oppredd.
![]() |
#7 |
søt
![]() Sv: Sengetøy og dyner for utlendinger?
Ok, takk for svar alle sammen.
![]() |
#8 |
Bedreviter
|
Jeg ville reid opp nok senger til alle som kommer, også eventuelt latt gjestene flytte sengetøyet til de sengene de ville bruke. Jeg har leid via Airbnb flere ganger og aldri opplevd å måtte reie opp min egen seng. (Det hadde gitt minus i tilbakemeldingen fra meg, med mindre det jeg leide var i kategorien "ungdomsherberge" eller annet krypinn av så lav standard at det var opplagt at jeg måtte ordne det meste selv.) Sist jeg leide leilighet via Airbnb var det åtte senger i leiligheten, mens vi bare skulle bruke tre. Da var det gjort akkurat slik jeg skisserer: tre senger var reid opp. De andre var ikke reid opp. Vi ønsket å bruke andre senger enn dem vi hadde fått oppreid og flyttet selv sengetøyet til riktig seng. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Sengetøy og dyner for utlendinger?I USA skjønner de faktisk ikke bæret av dyner, sengene blir fylt av syntetiske bedspread og hauger av puter! Vi har leilighet i USA hvor vi har kjøpt inn dyner til hvert rom og sengetøy som er like - som par-vis, altså dynetrekk som ligger på dobbeltsengen er like. Neida! Her ligger det hulter i bulter. Nå har vi kjøpt hvite, like sengetøy på alle rom. Og vi ber intending om hvert år om at de fjerner de grusomme syntetiske coverene på sengene. Jeg rer opp sengene og tar bilder som vises til vaskehjelpen "sånn skal det gjøres!" Men neida.... Hvite sengetøy med sengeløper og 1 pyntepute - that's it! (Det er utleieleilighet)
![]() |
#10 |
søt
![]() Sv: Sengetøy og dyner for utlendinger?Ok, takk for innspill. Jeg hadde faktisk ikke tenkt på at det var lurt å reie opp senger til alle, vi er ganske ferske i utleie-bransjen kan man si. Da kan jeg legge på sengetøy til alle "registrerte" gjester og så heller sørge for å formidle godt at de kan flytte rundt og bruke hvilke senger de vil.
![]() |
#11 |
Bedreviter
|
Jeg syns det er helt akseptabelt om det bare ligger rene lakner på de sengene som er reid opp. Da slipper folk å lure, og det blir mindre jobb for dere. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|