|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Off the map.
|
Barn som flyr aleneHar noen erfaring med det?
|
|
|
#2 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Barn som flyr aleneDu får bli med helt til gaten på innenlands og innen Schengen. Trenger ikke ekstra tid, men du må sjekke inn i skranken tror jeg, så greit å beregne litt ekstra til det. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Barn som flyr aleneDet tar litt tid, og jeg vil på det sterkeste anbefale deg å ha fylt ut alle skjemaene på forhånd. UM-reisende kan heller ikke sjekkes inn gjennom automatene.
|
|
|
|
#4 |
|
Off the map.
|
Sv: Barn som flyr aleneJeg leste at jeg måtte vente helt til flyet har lettet. Da håper jeg ikke det blir forsinket så mye. Flyet går klokka 14. Selv skal jeg med fly klokka 18 til "syden" og hadde ikke tenkt å drasse rundt på 7-åringen.
|
|
|
#5 |
|
Har diplom
Sv: Barn som flyr aleneJeg fikk ikke følge til flyet i år Tjorven, men mine skulle utenfor Schengen. Fikk bare følge til passkontrollen. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Bedreviter
|
Sv: Barn som flyr aleneDu får følge helt til gaten på Gardermoen innenland. Jeg har ikke opplevd å få lov til å følge inn på flyet, men hadde heller ikke hatt behov for det til min 11-åring. Fyll ut alle papirer før dere reiser til flyplassen, er mitt råd også. Du kan laste dem ned fra flyselskapets nettside (i alle fall hvis det er SAS eller Norwegian). |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Har diplom
Sv: Barn som flyr aleneDersom det er forsinkelser går det helt sikkert fint å "bytte" til besteforeldre altså. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Off the map.
|
Sv: Barn som flyr alene
|
|
|
#10 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Sv: Barn som flyr aleneHusk at UM reiser krever skjema i tre kopier. Det står i reglementet at den som følger skal være tilgjengelig til flyet har lettet, men det holder om du er i nærheten, de har telefon nummeret ditt. Det er den som står oppført i UM skjema som blir kontaktet. På OSL fikk jeg en lapp for å følge inn til gate, de ønsket kun en voksen pr barn pga kapasiteten i sikkerhetskontrollen. Jeg fikk følge barna helt inne på flyet, dette var innland, Norwegian og i fjor. Litt klønete å følge til siste rad for så å klemme seg ut igjen.
|
|
|
|
#11 |
|
Off the map.
|
Sv: Barn som flyr aleneJeg har fylt ut dette skjemaet, det står ikke noe navn på de som skal følge, bare på hvem som skal hente.
|
![]() |
|
|