|
Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
villende
|
![]() Hjelp til fargesynsingJeg trenger visst litt fargesynsehjelp jeg også. Til stue og kjøkken, som går i ett (kjøkkenet ligger i den korte enden av en omvendt L, og er nordvendt. Alle stuevinduene er sørvendte.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
etterpåklokest
|
![]() Sv: Hjelp til fargesynsing
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hjelp til fargesynsingDempet sort. S8500-N.
![]() |
#4 |
etterpåklokest
|
Jeg ville ikke malt med S8500-N uten å prøvemale et felt først. Den er fin, men veldig mørk og "noen jeg kjenner godt" var ikke spesielt positiv til forslaget mitt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
villende
|
![]() Sv: Hjelp til fargesynsingJeg skal ikke male et eneste strøk, jeg skal være byggeleder. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hjelp til fargesynsingDu får jo matt lakk?
![]() |
#7 |
villende
|
![]() Sv: Hjelp til fargesynsingJeg vet at jeg får matt lakk. Jeg må bare finne "riktig" farge. Foreløpig har jeg bare funnet den i oljet gulv, og det er uaktuelt. Mannen og jeg begynte bare å le da gulvdamen sa at "den trenger bare oljes hvert 7. år". |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
WF: Isbjorn
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hjelp til fargesynsingTenkte jeg skulle synse litt her, men da må jeg finne ut hva slags farge kodene er. Kan du ikke sette inn bilde av dem, så det blir lettere for oss som ikke vet hva kodene betyr?
![]() |
#9 |
etterpåklokest
|
![]() Sv: Hjelp til fargesynsingS1500-N er Jotun sin Morgendis, S6000-N er Jotun sin Matrix, S7500-N er Jotun sin Aske, S8500-N er dempet sort. Søk på Jotun og fargenavnene så får du opp mye bilder. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
villende
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
etterpåklokest
|
![]() Sv: Hjelp til fargesynsingNår man skal finne farger som passer sammen er det i alle fall greit å bruke fargekoder. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
![]() Sv: Hjelp til fargesynsingJeg tror jeg er helt grønnskolling på dette området. Hvor I alle dager finnes de fargene i HI som det linken til i fargekartet lenger ned?
![]() |
#14 |
villende
|
![]() Sv: Hjelp til fargesynsingFargekodene står ikke på plansjen, de har jeg fått av andre tidligere. De fagene jeg vurderer er morgendis, nøytral, matrix og aske. Jeg er usikker på om aske blir for mørkt, sammen med et kjøkken i fargen nøytral og vegger i morgendis, men jeg tror ikke det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
![]() Sv: Hjelp til fargesynsingDa fikk jeg sett fargene. Synes de er fine! Tenker du den mørke fra kjøkkenet og ut i stua?
![]() |
|
|