|
|||||||
| Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
lettere utlada
|
Kan jeg heve bolledeig over natten?Ja, overskriften sier alt egentlig. Jeg skal lage bollekake i morgen, og lurer på om jeg kan sette deigen i kveld og la den heve over natta?
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Kan jeg heve bolledeig over natten?Ja, det kan du. http://mattips.org/kaldheving/ |
|
|
|
|
|
#4 |
|
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kan jeg heve bolledeig over natten?klart! bare husk at den må stå en stund på benken og heve etter du tar den ut i morgen tidlig hvis du bruker kjøleskap. jeg har gjort det mange ganger, genialt spør du meg.
|
|
|
#5 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Kan jeg heve bolledeig over natten?Ja, MEN min erfaring er at kaldheving av deig også krever lang heving av baksiden før steking, så jeg klarer ikke å se at man sparer tid på det, om man bar det travelt om morgenen.
|
|
|
#6 |
|
lettere utlada
|
Sv: Kan jeg heve bolledeig over natten?
Jeg har det ikke travelt, og deigen skal uansett ikke stekes før i 13-14 tiden. Men jeg har andre ting jeg må bruke mixeren på i morgen, og tenker at det som kan gjøres før, er bra.
|
|
|
#7 |
|
lettere utlada
|
Sv: Kan jeg heve bolledeig over natten?
Slipper jeg og etterheve forsiden da?
|
|
|
#8 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Kan jeg heve bolledeig over natten?Haha, denne padda er tydeligvis ikke vant til å skrive mye om BAKST!
|
![]() |
|
|