|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
...
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Is, is og mere isSpiser dere mye is i varmen? Hva slags is spiser dere og hvor mye synes dere det er greit å gi ungene?
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Is, is og mere isJeg er ikke så veldig glad i is, men drikker masse iskaldt godt vann i varmen. Det er også det ungene får mest av for å kjøle seg ned. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
I mål
|
Sv: Is, is og mere isJeg skulle gjerne spist is hver dag, men det er uaktuelt med tanke på kaloriene. Spiser vel is 1-2 ganger i uka tenker jeg. Er vi borte en helg blir det gjerne hver dag i helgen. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Ekvilist
|
Sv: Is, is og mere isFine tips! Vi spiser ikke is for tiden (lever godisfritt). Poden får stort sett drikke på varme dager, men det er en god idé å lage hjemmelaget is. Kanskje jeg kjøper meg isformer i dag og trår til. Dere som lager slikt har ikke noen spennende oppskrifter å dele? Fryses juice/yoghurt ublandet?
|
|
|
#7 |
|
Etylbarbital
Sv: Is, is og mere isVi spiser alt for lite is, så det må vi sannelig gjøre noe med. Nå har vi endelig kommet oss inn i nyhuset og børstet pappeskestøv av ismaskinen.
|
|
|
#8 |
|
kamerat
|
Sv: Is, is og mere isIs? Var det noen som sa is?
|
|
|
#9 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Is, is og mere isIs? Jatakk!
|
|
|
#10 |
|
kåt vikingbrud
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Is, is og mere isHurra, jeg skal kjøpe ismaskinbolle til kenwooden, da kan jeg spise is med god samvittighet hele sommeren. (trenger ikke være så sunt, så lenge man har laget det selv, og vet hva som er oppi..)
|
|
|
#11 |
|
Passiv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Sv: Is, is og mere isJeg overlever på is om sommeren. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
🎈
Medlem siden: Jan 2007
Sv: Is, is og mere is
Samme her! Og McFlurry med Daim - det eneste vettuge McDonalds har å tilby. Vi har lite restriksjoner nå som det er så varmt, men vi spiser svært sjelden mer enn maks en om dagen da.
|
|
|
#14 |
|
godtemonster
Sv: Is, is og mere isPrøver å holde meg unna. Savner split, jeg - vaniljeis med jordbærsaftistrekk. *nam*
|
|
|
#15 |
|
Superduperaktiv
![]() ![]() |
Sv: Is, is og mere isjeg synes de fleste isformer er for store til å lage småis til min 1-åring. noen tips? |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Is, is og mere isNoen som vil dele oppskriftene sine?
|
|
|
#17 |
|
...
Fryser i former kjøpt et eller annet sted, Nille, Europris, der man får tak i. De vi bruker til juiceis har oppsamlingsbeger og sugerør i bunnen. Veldig kjekt for å slippe is som renner. Lager også smoothiesis i slike former.
Lager vanlig smoothies i blenderen. Vår standard oppskrift er 2 egg, 1 banan, 2-3 ts linfrø, noen håndfuller med frosne bringebær og litt juice, gjerne eple. Har også noen ganger yoghurt naturell i også, bruker da mindre juice. Jo tykkere den er jo raskere er isen ferdig.
Yoghurtis lager vi av 6-pack med små Danonine. Disse begerene er kjekke å gjenbruke, akkurat passe størelse for en liten tass.
Dette hørtes godt ut. Må testes ut.
|
|
|
#18 |
|
intro
|
|
|
![]() |