Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Instagram og passive følgere - er jeg sær?

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-08-15, 18:45   #1
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Instagram og passive følgere - er jeg sær?

Jeg har så mange venner og "venner" på FB at jeg nesten helt har sluttet å poste der. På instagram, derimot, er jeg litt mer aktiv og er derfor glad for at ikke "alle" er på Insta enda. Jeg godtar som regel de som spør, men merker at jeg blir oppgitt når personer med 0 innlegg (men som har vært der en stund fordi de følger mange andre) spør om å følge meg. Litt fjernere bekjente kan gjerne få se bilder av unger og ferie om de absolutt vil,men ikke uten at jeg får se deres! Er jeg sær når jeg ikke lar 0-innleggfølgee som jeg ikke kjenner så godt få innpass på Instaprofilen min?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-15, 19:00   #2
Hot Lips
kissable
 
Hot Lips sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 3.694
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Sv: Instagram og passive følgere - er jeg sær?

Jeg er like sær. Og irriterer meg over at noen passive brukere rakk å legge meg til før jeg sperret kontoen.

__________________

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-15, 19:01   #3
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.777
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Instagram og passive følgere - er jeg sær?

Jeg legger de til, stort sett. Men ja, det er litt småirriterende.

Jeg har funnet en medtode å slette folk på da, om du er interessert, Hot Lips.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-15, 19:08   #4
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.869
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Instagram og passive følgere - er jeg sær?

Alle som vil kan følge meg på Instagram, men kontoen min er ikke spesielt personlig, der består 99% av bildene av håndarbeid, naturbilder og feriebilder, og det er ingen bilder av meg eller familien. Hadde jeg hatt en lukket konto og med mye personlig info/bilder hadde jeg kanskje vært mer restriktiv.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-15, 19:15   #5
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.481
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Instagram og passive følgere - er jeg sær?

Tja? Jeg er generelt ikke så veldig personlig på nett, så jeg opplever mer instagram, facebook mm som lunchen på jobben. Og der har jeg ingenting imot at folk ikke snakker, det kommer innom folk fra andre avdelinger eller konsulenter.

Men jeg skjønner selvfølgelig (rasjonelt sett) at andre bruker sosiale media anderledes og da er det jo naturlig å ønske seg andre følgere, ha en mer lukket profil, ikke ha folk som følger men som ikke "hjerter" (<- er det egentlig et verb? ) eller folk som aldri poster noe selv.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-15, 19:16   #6
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.785
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Instagram og passive følgere - er jeg sær?

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Jeg legger de til, stort sett. Men ja, det er litt småirriterende.

Jeg har funnet en medtode å slette folk på da, om du er interessert, Hot Lips.

Jeg er Intr! Irriterer meg over det samme.

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-15, 19:18   #7
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Instagram og passive følgere - er jeg sær?

Litt sær. Men når ble det galt å være litt sør på noen områder?

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-15, 19:22   #8
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Instagram og passive følgere - er jeg sær?

Jeg synes det er litt sært, men det er sett ut fra hvordan jeg bruker insta. Jeg har vid åpen profil, og blir happy for hver følger jeg får. Har masse totalt ukjente følgere, og jeg følger ikke alle tilbake.

Legger ikke ut personlige bilder jeg da, stort sett dyr, natur og opplevelser.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-15, 19:23   #9
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.777
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Instagram og passive følgere - er jeg sær?

Opprinnelig lagt inn av tinkadott, her.

Jeg er Intr! Irriterer meg over det samme.

Man søker opp personen man vil slette fra sine følgere. Så trykker man på Blokker. (valget ligger i de tre prikkene til høyre på personens profil). Om man bare blokkerer så finner ikke personen deg igjen. Men om det skal se ut som dere bare ikke er "venner" lengre, så trykker du bare på avblokkere etterpå. Da følger ikke personen deg mer og du blokkerer heller ikke.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-15, 19:24   #10
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Instagram og passive følgere - er jeg sær?

Korleis sletter du folk, Karamell?

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-15, 19:27   #11
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.777
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Instagram og passive følgere - er jeg sær?

Se over.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-15, 19:51   #12
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Instagram og passive følgere - er jeg sær?

Takk! (Eg såg ikkje innlegget ditt då du skreiv).

Eg irriterer meg og over passive følgjarar.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-15, 19:59   #13
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.734
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Instagram og passive følgere - er jeg sær?

Jeg legger ikke til passive følgere.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-15, 23:58   #14
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Instagram og passive følgere - er jeg sær?

Jeg skjønner ikke irritasjonen. Jeg har åpen profil, mange ukjente følgere og alle som vil kan få legge meg til. #raus

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-15, 01:31   #15
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.137
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Instagram og passive følgere - er jeg sær?

Det syns jeg var rart og sært. Noen er på insta for å følge, noen for å dele, noen begge deler. Mamma følger meg på FB uten noensinne å dele noe som helst selv, men både jeg og hun vil gjerne at hun ser bilder av barn og hverdagsliv. Tenker det er det samme på insta. Jeg deler lite på insta (mer på FB), men følger mange.

Grensa må vel gå på hvem du vil skal se de tingene du deler, ikle hva de deler selv?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-15, 07:06   #16
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.751
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Instagram og passive følgere - er jeg sær?

Jeg tenker en hver får bestemme hvor grensa går. Selv har jeg åpen konto på instagram, men synes absolutt ikke det er sært å nekte noen tilgang når man har privat konto. Facebook er min "særhet", der sier jeg nei til nesten alle forespørsler. Det må være en god grunn til at jeg ønsker å være venn på fb; familie, venner, tur-bekjente, felles-interesser-bekjente. Jeg sier konsekvent nei til kolleger, inkludert sjefen min.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-15, 08:28   #17
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.481
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Instagram og passive følgere - er jeg sær?

Opprinnelig lagt inn av Retz, her.

Facebook er min "særhet", der sier jeg nei til nesten alle forespørsler. Det må være en god grunn til at jeg ønsker å være venn på fb; familie, venner, tur-bekjente, felles-interesser-bekjente. Jeg sier konsekvent nei til kolleger, inkludert sjefen min.

Må innrømme at jeg blir overrasket over dette, fordi det er såpass mange muligheter til å selektere informasjonen man vil legge ut på FB, slik at man kan godt være venner med folk uten å dele mer enn man har lyst til. (godt mulig det er slik på instagram også)

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-15, 08:35   #18
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Instagram og passive følgere - er jeg sær?

Eg har litt for mange perifere bekjente på FB, og har derfor vald å vere meir restriktiv med kven eg godkjenner på insta. Eg har lyst til å kunne dele bilete av Ungen med folk eg faktisk har kontakt med. Her avviser eg gjerne forespørsler. Eg såg at eg fekk ein del forespørsler gjennom FB etter kvart. Og då laga eg ein åpen konto som er meir tematisk og handler om interesser og som ikkje eksponerer familien. Der bryr eg meg ikkje om kven som følgjer meg.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-15, 08:53   #19
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.751
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Instagram og passive følgere - er jeg sær?

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Må innrømme at jeg blir overrasket over dette, fordi det er såpass mange muligheter til å selektere informasjonen man vil legge ut på FB, slik at man kan godt være venner med folk uten å dele mer enn man har lyst til. (godt mulig det er slik på instagram også)

Jeg tenker det skal være en grunn til at jeg godtar en venneforespørsel, derfor avviser jeg de aller fleste av dem jeg ikke har – eller vil ha – kontakt med utefor fb. Å ha kolleger eller perifere bekjentskaper som fb-venner ser jeg personlig ikke poenget med. Jeg bruker fb til å holde meg oppdatert ift familie og venners liv, lage avtaler med ulike grupper, chatte med ungene, dele bilder og få info om en del tema.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-15, 12:57   #20
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Instagram og passive følgere - er jeg sær?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Det syns jeg var rart og sært. Noen er på insta for å følge, noen for å dele, noen begge deler. Mamma følger meg på FB uten noensinne å dele noe som helst selv, men både jeg og hun vil gjerne at hun ser bilder av barn og hverdagsliv. Tenker det er det samme på insta. Jeg deler lite på insta (mer på FB), men følger mange.

Jeg skrev vel noe om "fjernere bekjente." Min mor får selvsagt følge meg på insta så mye hun vil, det samme får andre familiemedlemmer, selv om de ikke deler så mye selv. Men en tidligere klassekamerat som jeg knapt har vekslet et ord med på 20 år? Mja, ikke hvis han/hun ikke legger ut et bilde selv dann og vann. Jeg har lukket profil og har bilder av både mann og barn på Instagram.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no