Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Hjemmelaget likør

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-08-15, 12:05   #1
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Hjemmelaget likør

Hvis du skulle lage en skikkelig god likør for å bl.a gi bort til jul, hva ville du laget da?
Jeg har tidligerer laget plommelikør, men vil prøve noe annet nå. Jordbær, appelsin?
Hvor lenge før blr man lage og hvor lenge holder eggelikør og likør type Baileys seg?
Og hvis noen vet hvor man får kjøpt små flasker med kork blir jeg glad for å få vite det og.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-15, 12:23   #2
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjemmelaget likør

Sitronlikør! Appelsin høres også godt ut.

Jeg har kjøpt flasker hos Søstrene Grene og hos Claes Ohlson.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-15, 15:20   #3
Varta
Bookhouse girl

Varta sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Varta er populærVarta er populærVarta er populær
Standard

Jeg har en oppskrift på en kickass julelikør. Denne likte alle som fikk den, tror jeg. Jeg laget den med hvit rom og kaffebønner.

Christer Berens julelikør på 40 dager:
1 vaniljestang
1 appelsin
1 Norgesglass eller liknende,
40cl vodka eller rom (40%)
40 hele kaffebønner eller nellikspiker
40 sukkerbiter (ca. 1 dl)

Prikk ca.. 40 hull i appelsinen og legg alle ingrediensene i glasset og fyll på med sprit slik at appelsinen dekkes. La det stå i 40 dager, filtrer.

Varta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-15, 16:36   #4
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Limocello
Det laget jeg min første batch av i vår, og har såvidt begynt å drikke på nå.
Fantastisk, fantastisk godt og fresh, og i sommervarmen er det nydelig om den får seg ei stund i fryseren først.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:12.