|
|||||||
| Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
koko
|
Krem til Sting sjokoladekakeHver gang jeg lager Sting sjokoladekake blir sjokoladekremen alt for flytende. Den står i kjøleskap over natta før jeg pisker den opp. Tips til annen krem som er like god, evt hva jeg kan gjøre for å få mer hold i den. Ekstra sjokolade kanskje?
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Krem til Sting sjokoladekakeHvilket smør bruker du? Dersom du bruker et hardt smør (f eks litt temperert meierismør) kan det hjelpe på flytende kremer. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
koko
|
Sv: Krem til Sting sjokoladekakeBruker alltid meierismør, så det kan ikke være det som gjør det.
|
|
|
#4 |
|
Leser
|
Sv: Krem til Sting sjokoladekakeKan være størrelsen på eggeplommen også. Hvis du plages mye kan det være lurt å bruke oppskrift som baserer seg på gram, så er du sikker på at det er riktig mengde.
|
|
|
#5 |
|
Off the map.
|
Sv: Krem til Sting sjokoladekakeJeg aner ikke hva slags kake dette er, men om det er en med egg, sukker og melk, så anbefales det å bytte ut noe av melka med baileys. (halv deciliter eller så, blir knallgodt)
|
![]() |
|
|