Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Jeg og datter deler Apple-id, hvordan kan hun få egen?

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-08-15, 08:52   #1
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg og datter deler Apple-id, hvordan kan hun få egen?

Min datter kjøpte iPad air 2 for noen måneder siden, i tillegg har hun fra før av en arvet iPhone 4. Jeg mener å huske at vi styrte med noe familieoppsett på iPhonen min men at vi endte med at jeg delte min ID med henne, men problemet er at hun har tilgang på blant annet alle bildene jeg tar med min telefon. Nå tar jeg riktignok ikke akkurat hemmelige bilder som ikke kan kan få se, men det er allikevel litt irriterende, jeg vil gjerne ha "privatliv".

Er det mulig for henne å få egen Apple-ID uten at det koster noe? Hvordan gjør vi? Jeg blir mer og mer Appletilhenger (litt mot min vilje ) og skal til og med kjøpe Mac Air nå snart, noe jeg aldri hadde trodd kom til å skje, men jeg merker at jeg trenger teskje-innføring i alt dette, for Apple er jo et helt eget univers med alle slags funksjoner jeg ikke skjønner bæret av.

Gammel 12-08-15, 09:42   #2
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg og datter deler Apple-id, hvordan kan hun få egen?

Det koster jo ikke noe med egen apple-ID. Det er jo bare når man gjør faktiske kjøp det koster noe.
Jeg har sett litt på dette familieoppsettet som kom nå i forbindelse med siste oppdatering, men fant ikke helt ut av det. Her er det jo apple-music som har abonnement som koster, men dette trenger man jo ikke ha.

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-15, 09:43   #3
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eldstemann fikk det, og vi har familiedeling og han har apple-id-konto for barn som innebærer at vi må godkjenne app-kjøp osv.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-15, 09:45   #4
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

https://support.apple.com/no-no/HT201084

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-15, 10:15   #5
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette er jo et mareritt. Prøver å opprette en apple-id for et barn, og kommer til "betalingskort kreves" der det står at jeg har registrert et debet-kort og må verifisere at jeg er voksen ved å legge til et kredittkort?? Jeg har lagt inn visakortet mitt for lenge siden og bruker dette i forbindelse med app-kjøp, må jeg legge til et nytt kort?
Uansett, når jeg trykker på "gå til innstillinger" (det eneste andre alternativet er avbryt) får jeg opp "kan ikke opprette Apple-ID, kunne ikke koble til tjeneren".

I GIVE UP!

Gammel 12-08-15, 10:21   #6
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Vi har familiedeling, mine måtte ikke legge inn betalingskort. Hvis de vil kjøpe noe får jeg beskjed på min telefon, så kan jeg godkjenne eller si nei.

Det var eldste som fikset, men hun sa det var null problemo. Hun lagde en konto, så gikk jeg inn på settings på min telefon, så icloud - add family member.

Jeg tror jeg har visa-kort koblet til min konto, helt vanlig debetkort.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-15, 10:28   #7
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Ja, burde sikkert bytte, Ea. Jeg hadde kredittkort før, men det gikk ut på dato, og så hadde jeg ikke det nye med meg neste gang jeg skulle kjøpe noe. Så har debitkortet bare blitt liggende inne siden.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-15, 10:45   #8
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Det var lurt, EA, jeg fikk nettopp sånn Trumf-kredittkort med 10.000 i grense. Bruker aldri sånt, men kanskje jeg burde legge inn det kortet heller?

Gammel 12-08-15, 10:46   #9
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Nå klarte jeg å logge meg inn på mailen til min datter, og fikk godkjent invitasjonen til Apple-ID, men når jeg trykker på "get started" får jeg opp "Safari kan ikke åpne siden fordi adressen er ugyldig".

Hvorfor kan aldri noe funke som det skal?

Gammel 12-08-15, 13:11   #10
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eller rett og slett ring Apple support. De gir deg en trinn-for-trinn-veiledning.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-15, 22:42   #11
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har satt opp telefonen til poden med to apple-IDer. Han har sin egen på kontakter ol (det er den jeg la inn når telefonen var ny), til resten.. apper ol, så bruker han min.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-15, 22:45   #12
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Eg fekk det til. Og då klarer alle det. Ho fekk iCloud-konto, og no slepp me å dele på alt, men har Familiedeling på bilda. Det er litt ymist om eg får til den bildedelinga, da, men å sette opp konto, var greit.

Gammel 12-08-15, 22:54   #13
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Ja klarte det ja, men når jeg får feilmeldinger og ting ikke ser ut til å virke som de skal, så er det jo litt verre. Men jeg tenker jeg går innom Netcombutikken på Kvadrat nå i uka, tar med telefonen og nettbrettet og spør om de kan hjelpe meg eller noe. Jeg er dårlig på telefoner.

Gammel 12-08-15, 22:55   #14
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Men klarer dere å lage en apple-id uten å lage egen Mail adr til ungene? Bill.mrk. Mine unger er visst over 18 år, måtte lage egen apple-id til minste for at hun kunne ha egen FaceTime konto for å ringe til meg. Resten av ipaden hennes bruker min apple-id. Hater dypt og inderlig apple-id styret. Ellers liker jeg produktene deres....

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-15, 23:00   #15
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg laga apple-id til femåringen, da fikk hun en icloud-adresse automatisk. Syntes ikke det var nevneverdig komplisert, annet enn at vi måtte bytte fra debet- til kredittkort.

Gammel 12-08-15, 23:02   #16
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Hun har lyse.net-mailadresse, må visst ikke være 13 for å ha det.
Jeg skal prøve å legge inn et annet kort og se om det funker.

Gammel 12-08-15, 23:09   #17
Stikka
...

Stikka sin avatar

Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg satte opp familiedeling på min iphone og opprettet konti til barna derfra. Veldig raskt og enkelt. Slapp kortstyr for betaling og mailadresser. Vi har tidligere delt konto men fant ut det var greit at de fikk hver sin id så de fikk sin egen FaceTime. Det har også gjort appnedlastinger enklere for ungene, og meg. De velger app og sender forespørsel til meg, jeg godkjenner fra min telefon og de kan laste ned. Slipper å vente til vi er på samme sted. Ikke aktuelt at ungene har mitt passord.

Gammel 13-08-15, 11:36   #18
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Det er sånn familiedeling jeg har, sendte invite på mail til datteren min men den nekter å funke. Det eneste andre alternativet er jo å legge til et nytt familiemedlem, men da får jeg beskjed om å bytte kort?!

Gammel 13-08-15, 17:03   #19
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv

Gerbera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Gerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de fleste
Standard

Kjøp itunes gavekort på butikken, og legg inn dette, da trenger du ikke legge inn betalingskort.

Det andre du lurer på, aner jeg ikke, desverre.

Gammel 13-08-15, 23:52   #20
Stikka
...

Stikka sin avatar

Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Det er sånn familiedeling jeg har, sendte invite på mail til datteren min men den nekter å funke. Det eneste andre alternativet er jo å legge til et nytt familiemedlem, men da får jeg beskjed om å bytte kort?!

Jeg sendte ikke invite men opprettet ny id fra min iphone direkte. Da slapp jeg hele mailstyret.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:08.