Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Nyte finværet i Oslo i dag – hvor går vi?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-08-15, 08:43   #1
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nyte finværet i Oslo i dag – hvor går vi?

Mannen og jeg tenkte å nyte finværet og siste rest av barnefri etter jobb i dag. Vi tenkte å spise noe og så kanskje rusle litt rundt, ev. bare bli sittende et ok sted. Jeg vil definitivt unnga Karl Johan og helst også Aker Brygge.

Hvilket sted ville DU gått på? Og hvor ville du ev. ha ruslet deg en tur?

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-15, 09:05   #2
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nyte finværet i Oslo i dag – hvor går vi?

Jeg ville spist på Sørenga, og deretter (eller før det) gått havnepromenaden.

Eller;
Mannen og jeg hadde noen "uten barn"-dager i sommer, og spiste på Taco Republica. Det var veldig bra, og så kan man jo rusle opp til Grünerløkka etterpå?

Gammel 12-08-15, 09:12   #3
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mannen nevnte faktisk Taco Republica. Vi har nemlig spist på Taqueria (mnja ...) og Tijuana (nam), men jeg mener at den beste meksikanske maten fås på Taco Republica. Men rusle rundt på Grünerløkka? Hvor er det fint å rusle der da, sånn hvis man vil litt bort fra Thorvald Meyers gate og de andre mer folksomme stedene? Jeg burde kjenne Grünerløkka, altså, men hjernen min er litt sløv, kjenner jeg.

Sørenga vet jeg ikke hvor ER en gang. Hvor spiser man der? Og hvordan kommer man seg dit? Er det lett å få parkert der?

Gammel 12-08-15, 09:26   #4
Nina
pretty ballerina

Nina sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Nina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Lille Herbern, også rusle rundt på Bygdøy etterpå.
Båten til Nesodden, spise på Signalen.
Dette er det jeg har lyst til å gjøre i dag, men må nok i møte i stedet.

Nina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-15, 09:27   #5
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

Har aldri vært på Lille Herbern, og Nesodden har jeg vært på én gang – i 1992, så dette er veldig eksotiske steder for meg. Gode forslag.

Gammel 12-08-15, 09:30   #6
Nina
pretty ballerina

Nina sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Nina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det går båt til Bygdøy også, det er sikkert nydelig å ta en liten tur på fjorden i dag.

Nina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-15, 09:31   #7
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Hva med Ekebergrestauranten og rusle litt i skulpturparken?

Gammel 12-08-15, 09:42   #8
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har også lyst på barnefri og middag ute med mannen. Da tror jeg at jeg ville ha foreslått en liten tur i skauen og så Grefsenkollen etterpå. Lite urbant, altså.

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-15, 09:43   #9
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Enig med Zulu. Eller en tur i skogen og plukke blåbær. Båt ut til en av øyene, de har jo fått avgang fra Aker Brygge nå.

Gammel 12-08-15, 09:50   #10
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Eller en tur i skogen og plukke blåbær.

Skogen? Bærtur? Aldri. For meg er det straff, ikke en avslappende kveld med mannen.

Nå kom jeg plutselig på en vits fra en skoleteateroppsetning med Knutsen og Ludvigsen jeg så i sjette klasse: Har du hørt om tvillingene som het Artur og Bærtur? Den ene var oppkalt etter faren, den andre etter anledningen. Skoleteater!

Gammel 12-08-15, 10:05   #11
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sørenga er liksom mellom Gamlebyen og Operaen, man kan gå dit på en lang, lav bro fra bak Operaen. Man kan også gå ned fra Barcode, så jeg da vi gikk tilbake. Vi var der for første gang i helgen, og det er fint, og fint å gå dit. Fikk god lunsj på en italiensk restaurant også.

Gammel 12-08-15, 10:12   #12
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Mannen nevnte faktisk Taco Republica. Vi har nemlig spist på Taqueria (mnja ...) og Tijuana (nam), men jeg mener at den beste meksikanske maten fås på Taco Republica. Men rusle rundt på Grünerløkka? Hvor er det fint å rusle der da, sånn hvis man vil litt bort fra Thorvald Meyers gate og de andre mer folksomme stedene? Jeg burde kjenne Grünerløkka, altså, men hjernen min er litt sløv, kjenner jeg.

Tja, jeg liker å tusle i Thv. Meyersgate og Markveien, jeg da.

Men fra Taco Republica kan du gå opp til akerselva og spasere langs den oppover, f.eks. Krysse over gjennom kunsthøgskolen og bort til Sofienbergparken hvor dere kan ta en kaffe på Vespa.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-15, 10:17   #13
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

Jeg har ikke noe i mot verken Thv. Meyersgate eller Markveien, altså. Men der er jeg en del, så jeg tenkte det hadde vært greit å se noen nye steder også.

Gammel 12-08-15, 10:18   #14
Galathea
Bør lage seg en tittel selv

Galathea sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

På Sørenga kan man ta en liten dukkert etter middag også - flott badeanlegg der!

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-15, 10:20   #15
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Galathea, her.

På Sørenga kan man ta en liten dukkert etter middag også - flott badeanlegg der!

Hørtes like ut som straff som den derre bærturen. :klerikkeavsegoffentlig:

Gammel 12-08-15, 10:20   #16
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke noe i mot verken Thv. Meyersgate eller Markveien, altså. Men der er jeg en del, så jeg tenkte det hadde vært greit å se noen nye steder også.

Grünerløkka er jo ikke så veldig mye mer enn de to gatene, og tverrgatene. Men om der går bort til Vespa, så er det fint å spasere rundt på Rodeløkka etterpå, og se på trehusbebyggelsen. Eller dere kan gå langs elva opp til Kiellands Plass og drikke øl på Pauls Boutique (ekstrapoeng om du tar musikkreferansen). Eller enda lenger opp til Sagene og drikke kaffe på Kaffe Gram.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-15, 10:26   #17
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå kom jeg plutselig på en vits fra en skoleteateroppsetning med Knutsen og Ludvigsen jeg så i sjette klasse: Har du hørt om tvillingene som het Artur og Bærtur? Den ene var oppkalt etter faren, den andre etter anledningen. Skoleteater!

Du har så mye artig på lager, Divine.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-15, 10:33   #18
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Nå lo jeg altså.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-15, 12:28   #19
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Skulpturparken på Ekeberg er fin til rusling på ukedager (overfylt i helgene). Om Ekebergrestauranten blir litt voldsomt, mener jeg det er åpent på denne mer kafeaktige saken rett nedenfor også.

Gammel 12-08-15, 12:28   #20
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

Jeg tror det blir Sørenga.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:50.