|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Textrovert
|
![]() Nyte finværet i Oslo i dag – hvor går vi?Mannen og jeg tenkte å nyte finværet og siste rest av barnefri etter jobb i dag. Vi tenkte å spise noe og så kanskje rusle litt rundt, ev. bare bli sittende et ok sted. Jeg vil definitivt unnga Karl Johan og helst også Aker Brygge.
![]() |
#2 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Nyte finværet i Oslo i dag – hvor går vi?Jeg ville spist på Sørenga, og deretter (eller før det) gått havnepromenaden.
![]() |
![]() |
#3 |
Textrovert
|
![]() Sv: Nyte finværet i Oslo i dag – hvor går vi?Mannen nevnte faktisk Taco Republica. Vi har nemlig spist på Taqueria (mnja ...) og Tijuana (nam), men jeg mener at den beste meksikanske maten fås på Taco Republica. Men rusle rundt på Grünerløkka? Hvor er det fint å rusle der da, sånn hvis man vil litt bort fra Thorvald Meyers gate og de andre mer folksomme stedene? Jeg burde kjenne Grünerløkka, altså, men hjernen min er litt sløv, kjenner jeg.
![]() |
#4 |
pretty ballerina
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Nyte finværet i Oslo i dag – hvor går vi?Lille Herbern, også rusle rundt på Bygdøy etterpå.
![]() |
#5 |
Textrovert
|
![]() Sv: Nyte finværet i Oslo i dag – hvor går vi?Har aldri vært på Lille Herbern, og Nesodden har jeg vært på én gang – i 1992, så dette er veldig eksotiske steder for meg.
![]() |
#6 |
pretty ballerina
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
![]() Sv: Nyte finværet i Oslo i dag – hvor går vi?Det går båt til Bygdøy også, det er sikkert nydelig å ta en liten tur på fjorden i dag.
![]() |
#7 |
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
![]() Sv: Nyte finværet i Oslo i dag – hvor går vi?Hva med Ekebergrestauranten og rusle litt i skulpturparken?
![]() |
#8 |
Smugleser
|
![]() Sv: Nyte finværet i Oslo i dag – hvor går vi?Jeg har også lyst på barnefri og middag ute med mannen. Da tror jeg at jeg ville ha foreslått en liten tur i skauen og så Grefsenkollen etterpå. Lite urbant, altså.
![]() |
#9 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Nyte finværet i Oslo i dag – hvor går vi?Enig med Zulu. Eller en tur i skogen og plukke blåbær. Båt ut til en av øyene, de har jo fått avgang fra Aker Brygge nå.
![]() |
#10 |
Textrovert
|
![]() Sv: Nyte finværet i Oslo i dag – hvor går vi?
Skogen? Bærtur? Aldri. For meg er det straff, ikke en avslappende kveld med mannen.
![]() |
#11 |
flisespikker
|
![]() Sv: Nyte finværet i Oslo i dag – hvor går vi?Sørenga er liksom mellom Gamlebyen og Operaen, man kan gå dit på en lang, lav bro fra bak Operaen. Man kan også gå ned fra Barcode, så jeg da vi gikk tilbake. Vi var der for første gang i helgen, og det er fint, og fint å gå dit. Fikk god lunsj på en italiensk restaurant også.
![]() |
#12 |
Glamorøs
|
Tja, jeg liker å tusle i Thv. Meyersgate og Markveien, jeg da.
![]() |
#13 |
Textrovert
|
![]() Sv: Nyte finværet i Oslo i dag – hvor går vi?Jeg har ikke noe i mot verken Thv. Meyersgate eller Markveien, altså. Men der er jeg en del, så jeg tenkte det hadde vært greit å se noen nye steder også.
![]() |
#14 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Nyte finværet i Oslo i dag – hvor går vi?På Sørenga kan man ta en liten dukkert etter middag også - flott badeanlegg der! |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Textrovert
|
Hørtes like ut som straff som den derre bærturen.
![]() |
#16 |
Glamorøs
|
Grünerløkka er jo ikke så veldig mye mer enn de to gatene, og tverrgatene. Men om der går bort til Vespa, så er det fint å spasere rundt på Rodeløkka etterpå, og se på trehusbebyggelsen. Eller dere kan gå langs elva opp til Kiellands Plass og drikke øl på Pauls Boutique (ekstrapoeng om du tar musikkreferansen). Eller enda lenger opp til Sagene og drikke kaffe på Kaffe Gram.
![]() |
#17 |
heimføing
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() Sv: Nyte finværet i Oslo i dag – hvor går vi?Skulpturparken på Ekeberg er fin til rusling på ukedager (overfylt i helgene). Om Ekebergrestauranten blir litt voldsomt, mener jeg det er åpent på denne mer kafeaktige saken rett nedenfor også.
![]() |
|
|