Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Gjennomsiktige topper - hva gjør man?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-08-15, 12:13   #1
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Gjennomsiktige topper - hva gjør man?

Hvordan kler dere dere med (delvis) gjennomsiktige topper som det er så mange av nu for tiden? Jeg får ikke dette helt til. Jeg kan ikke ha bare bh under, da synes valkene så godt. Hos meg har det blitt sånn:

Har jeg mørk (stor sett dongri-) bukse bruker jeg mørk singlet og bh med mørke stropper under, selv om toppen er lys.

Med lys bukse blir det lys/hvit singlet og lyse bh-stropper.

Eller er det ikke så farlig? Jeg synes det ser rart ut (på meg) hvis jeg har mørk bukse, lys/hvit singlet og litt gjennomsiktig topp. Og jeg kan jo ikke la bh'en synes igjennom på jobben - eller er det innafor?

Hva gjør dere? Jeg er helt håpløs når det gjelder å kle meg, altså. Og topper som ikke er gjennomsiktige er knapt å få tak i for tiden.

banana er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-08-15, 12:14   #2
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gjennomsiktige topper - hva gjør man?

Singlet i samme fargetone som toppen, for min del. Buksefarge bryr jeg meg ikke om.

Gammel 12-08-15, 12:14   #3
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Har jeg mørk (stor sett dongri-) bukse bruker jeg mørk singlet og bh med mørke stropper under, selv om toppen er lys.

Med lys bukse blir det lys/hvit singlet og lyse bh-stropper.

Jeg hadde valgt samme strategi - om jeg hadde gått i sånt. (Kan ikke si jeg har sett mange gjennomsiktige topper heller, men så unngår jeg konsekvent alt som heter bluser.)

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-15, 12:18   #4
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Singlet i samme fargetone som toppen. Eller, jeg har ikke så mange farger på singleter, så stort sett er det hvit/veldig lys topp: Hvit singlet/bh. Mørk topp: Svart singlet/bh.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-15, 12:18   #5
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Singlet i samme fargetone som toppen, for min del. Buksefarge bryr jeg meg ikke om.

Samme her. Eller jeg velger en knæsjfarge under som tar opp igjen fargen fra en detalj, f.eks.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-15, 12:20   #6
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Jeg hadde valgt samme strategi - om jeg hadde gått i sånt. (Kan ikke si jeg har sett mange gjennomsiktige topper heller, men så unngår jeg konsekvent alt som heter bluser.)

Topper som ikke er gjennomsiktige er jo umulig å få tak i? I allefall noe sommerlig og ikke for varmt. Og det er jo kjedelig å ha singlet + topp i varmen også. :-(

Gammel 12-08-15, 12:22   #7
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Topper som ikke er gjennomsiktige er jo umulig å få tak i? I allefall noe sommerlig og ikke for varmt. Og det er jo kjedelig å ha singlet + topp i varmen også. :-(

Aner faktisk ikke hva du snakker om! Det må jo være "bluser" du tenker på? Enkle stroppetopper og t-skjorter finnes jo?

Gammel 12-08-15, 12:22   #8
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Hmm. Jeg stod foran speilet i dag med mørk dongri, knallrosa delvis gjennomsiktig topp, og et digert spørsmålstegn for hvordan jeg løse dette. Prøvde med hvit singlet under - det ble veldig rart, altfor tydelig hvor buksa sluttet og magen begynte (har singleten inni buksa). Er løsningen å ha singleten utenpå buksa og omtrent like langt ned som toppen rekker?

Gammel 12-08-15, 12:23   #9
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Aner faktisk ikke hva du snakker om! Det må jo være "bluser" du tenker på? Enkle stroppetopper og t-skjorter finnes jo?

Synes det er vanskelig å finne ålreite t-skjorter, jeg.

Gammel 12-08-15, 12:29   #10
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Standard

Altså, det er jo en (eller mange) grunner til at jeg alltid går i kjole. Bukser er jo umulig å finne, bluser bruker jeg ikke, og t-skjorter er heller ingen fest. (Beklager at jeg blander meg borti noe jeg ikke har greie på, altså - skal gi meg. )

Gammel 12-08-15, 12:34   #11
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Singlet under i samme farge eller kontrastfarge alt ettersom.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-15, 12:41   #12
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Singleten utenpå buksa, ja.

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-15, 12:52   #13
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Ser ikke problemet. Kortermet kjole er idag kamuflert av lang strikkejakke..... Men sånn ellers, vanligvis lys eller mørk singlet avhengig om toppen er lys eller mørk. Tror jeg.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-15, 12:53   #14
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Det de andre sa. Jeg har singlet som passer fargen på toppen eller som tar opp farge fra plagg eller tilbehør, og dongeribukse til. (Alternativt kjole med underkjole eller singlet under.) Singleten må være utapå buksa og helst ikke rulle seg oppover, og så har jeg gjerne en løsere topp over. Poenget for min del er både å skjule synlig undertøy, mageheng etter tredje svangerskap og helst ikke vise noe særlig kløft - jeg synes jeg bør være litt sømmelig på jobb. Er det veldig varmt går jeg for t-skjorte framfor bluse, sjøl om jeg heller ikke finner noen jeg synes er fine eller som sitter pent. (Må vel vurdere å kutte ned på kanelsnurrene og begynne å trene. )

Gammel 12-08-15, 12:55   #15
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Hmm. Jeg stod foran speilet i dag med mørk dongri, knallrosa delvis gjennomsiktig topp, og et digert spørsmålstegn for hvordan jeg løse dette. Prøvde med hvit singlet under - det ble veldig rart, altfor tydelig hvor buksa sluttet og magen begynte (har singleten inni buksa). Er løsningen å ha singleten utenpå buksa og omtrent like langt ned som toppen rekker?

Singleten utenpå, ja.

Gammel 12-08-15, 12:56   #16
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ganske mange tynne, ribbestrikkede silkesingletter, som er lette og ikke varme og representative hvis de vises. De er i lyse, diskrete farger, og det bruker jeg ubeskjemmet under alt gjennomsiktig i jobbsammenheng.

Ellers gjør det meg ikke så mye om BH-en viser, eller jeg bruker en bikinitopp som i hvert fall ikke spiller noen rolle.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-15, 12:57   #17
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Singlet ja. Utenpå buksa.

Gammel 12-08-15, 12:57   #18
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

det ble veldig rart, altfor tydelig hvor buksa sluttet og magen begynte (har singleten inni buksa). Er løsningen å ha singleten utenpå buksa og omtrent like langt ned som toppen rekker?

Ja. Ihvertfall gjør jeg det. Den sklir jo opp da, men får bare dra den ned dann og vann.

Jeg kan godt gå med svart singlet og hvit bluse utenpå. Eller hvit og hvit. Følger ikke noen "regler" om at det skal være lik farge på bukse + singlet eller bluse + singlet. Kommer an på humør og dagsform og hva som er reint, liksom.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-15, 12:58   #19
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når det ikke er sommertemperatur følger jeg i grunnen samme "oppskrift", bare med noe langermet i stedet for singlet.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-15, 12:58   #20
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Denne typen har jeg sikkert 5-6 av, i alskens farger:
https://no.airshoppen.com/produkter/...soft-rose-7211

Fordelen er at de ligger pent inntil kroppen uten å stramme, slik singletter i elastisk bomullstoff ofte gjør på meg. Og ja, utenpå buksen.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:53.